2010-01-04, 19:37
Medlem
Mr_wiseguys avatar
Jag visste d...

Satt själv med en sån där pommac flaska i handen och tänkte: Den här skulle fungera riktigt bra som vapen, undrar om d är en sån dom hade i Hjällbo? Den är ju nästan som ett mindre baseball-trä... dessutom helt laglig att bära med sig ute bland folk.
Citera
2010-01-04, 19:37
Bannlyst
Du är lite rolig du rZ!

Citat:
Ursprungligen postat av rZ
Berättelsen är påhittad. Men varför är dem inte själva misstänkta för mordet? Försöker klura ut det. De båda anhållna har ju haft mobilen i sina ägor. Tror polisen att dem har fått den av någon?

...Hela tiden försöker du hålla inne med "svaren" men samtidigt känner i alla fall jag att du också vill "ge" något genom antydningar...!

Min "senaste teori":

Troligtvis har de "fått/köpt" mobilen genom någon deal och sedan använt denna utan att veta att den är en av polisens hetaste spår i en brottsutredning...

Sedan har man kunnat spåra mobilen till en lägenhet och där har dessa två "oskyldiga" små liv befunnit sig - och när de blivit presenterade att de är högaktuella i en "mordutredning" så tror jag nog att dessa "sprungit läck" både här och där!!!

Give us more!!!

YNWA
Citera
2010-01-04, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananen72
Kan det varit den här tjejen som IG följde hem, om han nu talar sanning?
Namnet är ganska likt Iris/Idris, dock heter hon Sarah i förnamn.
Boende på Eriksbo Västergärde.

Iris är nog:

Ir*s N*m*c

E*ik*bo Vä*te*gär*e *
Citera
2010-01-04, 19:38
Medlem
Birgitta61s avatar
Citat:
Berättelsen är påhittad. Men varför är dem inte själva misstänkta för mordet? Försöker klura ut det. De båda anhållna har ju haft mobilen i sina ägor. Tror polisen att dem har fått den av någon?

Har tänkt i samma banor, kan det vara så att de har mobilen i sina ägor är ju inte samma sak som att ha ett mordvapen, polisen kanske kan hålla dom ett tag "i tro om att de fått den av någon" för att senare anhålla dom på nytt fast för då mord/dråp för att på så sätt hålla dom extra länge, 16åringar som ej suttit tidigare är nog ganska lätta att knäcka ju längre tiden går.

Nancy som bor i villa verkar ganska tät har det talats om tidigare, vad hade hon för mob? Iphone? Det är ganska status med sånt bland blattar i den ålder.
Senast redigerad av Birgitta61 2010-01-04 kl. 19:41.
Citera
2010-01-04, 19:41
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gee_
Ja, det är väl sant. Och antar att går man sakta i mörkret och tittar ner mot snön så är det nog inte så svårt att se en mobil.

Håller med dig. Tror inte IG hittade mobilen. För det första tror jag inte GM har valt att hålla sig till någon trottoar eller till en stig där människor går vanligtvis, inte förrän han har lämnat området.

Finns det inga uppgifter som pekar på vart IG hittade mobilen?

Finns bilder postade här i tråden som visar ljusförhållandet på platsen ganska väl. Och dom var förhållandevis goda. Dock tvivlar jag också på att dom har "hittat" telefonen, det verkar som polisen också är av den åsikten. Frågan är bara om dom har tillräckligt starka skäl att hålla dom längre en till i morgon. Tror tisdag var deadline va?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-01-04, 19:42
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birgitta61
Har tänkt i samma banor, kan det vara så att de har mobilen i sina ägor är ju inte samma sak som att ha ett mordvapen, polisen kanske kan hålla dom ett tag för att senare omhäkta dom för mord/dråp för att på så sätt hålla dom extra länge, 16åringar som ej suttit tidigare är nog ganska lätta att knäcka ju längre tiden går.

Nej, så fungerar det inte.

Tiden för anhållan går ut, även om de ändar rubricering -- före kl 12.00 på tredje dygnet skall häktningsframställan ske -- och häktningsförhandling sker inom fyra dygn.

Föreligger ej skäl för häktning så släpps de ur häkte...

Polisen kan inte leka runt för att dra ut på de tidsspannen, de är absoluta.
Citera
2010-01-04, 19:42
Medlem
Bossiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gee_
Detta är tjejen som ska in på förhör: http://www.facebook.com/profile.php?...m&id=582127560

Snälla, snälla kan du inte lämna någon som helst kommentar om varför det skulle vara hon. En länk eller en berättelse som styrker ditt påstående.
Citera
2010-01-04, 19:43
Medlem
Citat:
Jag konstaterade samma sak någon sida tidigare.

Har polisen plockat två personer med mordoffrets mobiltelefon så måste polisen ha VÄLDIGT bra information som säger att det är någon annan som begått det, för att inte misstänka personerna med mobilen.
Senast redigerad av plitfan 2010-01-04 kl. 19:47.
Citera
2010-01-04, 19:44
Medlem
76jonass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Finns bilder postade här i tråden som visar ljusförhållandet på platsen ganska väl. Och dom var förhållandevis goda. Dock tvivlar jag också på att dom har "hittat" telefonen, det verkar som polisen också är av den åsikten. Frågan är bara om dom har tillräckligt starka skäl att hålla dom längre en till i morgon. Tror tisdag var deadline va?

M.V.H.
jamsson.

Den först inplockade får de hålla till imorgon

Han de plocka in igår får de la hålla en dag längre
Citera
2010-01-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Polisen kan inte leka runt för att dra ut på de tidsspannen, de är absoluta.
Fast lite grann kan de leka... de kan justera tidpunkten för anhållan, dvs sitta och förhöra killarna i flera timmar utan att officiellt säga att de är anhållna... och sedan när de börjar vilja lämna stationen så säger polisen att "nej, du är gripen" e.t.c.

Men visst, skriver de att killarna är gripna/anhållna klockan XX.XX så går ju inte den tidpunkten att slira runt kring.
Citera
2010-01-04, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson

M.V.H.
jamsson.

Dessutom, om jag inte minns helt galet nu, så var det fullmåne.
Citera
2010-01-04, 19:47
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bossieman
Snälla, snälla kan du inte lämna någon som helst kommentar om varför det skulle vara hon. En länk eller en berättelse som styrker ditt påstående.

Tar mig friheten att svara För att hon är den enda Iris som är vän med IG på FB skulle jag tro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in