2013-10-29, 18:52
Bannlyst
Är snart 20 dagar in på Voxra 150 mg. Känner ingen positiv effekt alls men kommer att doshöja om ett par veckor till 300 mg.

Märker att jag blivit lite mer tunnhårigare på sistone, det kan ha att göra med Voxra. Som biverkningar finns inte håravfall utskrivet men läser man om bupropion (Wellbutrin) på utländska forum så är det många som tydligen tappar hår av detta.

Har ni märkt av något håravfall?
Citera
2013-10-29, 19:24
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Trevligt nog verkar min huvudvärk försvunnit (hoppas jag). Inte haft huvudvärk på en vecka. Faktiskt inte en enda gång sedan jag bytte till wellbutrin, men om det beror på det eller att huvudvärken bara var ett insättningsbesvär vet jag ju inte.
Citera
2013-10-29, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Trevligt nog verkar min huvudvärk försvunnit (hoppas jag). Inte haft huvudvärk på en vecka. Faktiskt inte en enda gång sedan jag bytte till wellbutrin, men om det beror på det eller att huvudvärken bara var ett insättningsbesvär vet jag ju inte.

Skönt att höra, troligen insättningsbesvär. Hur fungerar medicinen annars på dig nu när du kört ett tag?
Citera
2013-10-29, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonyma-Klubben
Skönt att höra, troligen insättningsbesvär. Hur fungerar medicinen annars på dig nu när du kört ett tag?

Svårt att säga.. egentligen känner jag inte av den alls...i varje fall inte än.
Jag tenderar att få perioder av kraftig ångest och/eller total orkeslöshet och allmän depression under vinterhalvåret. I regel brukar det bli riktigt illa nån gång i november, för att voxra ska funka mot säsongsbetonad depression så ska man börja äta den ett tag innan som jag har förstått det.
Förra vintern, som var den första jag åt voxra i tid innan, var den bästa på väldigt många år så baserat på det så funkar voxra bra på mig.

En lite lustig detalj är att förrförra vintern när jag testade voxra första gången så började jag äta den mitt uppe i pågående depression, då hade den liten eller ingen effekt. Dock var biverkningarna viktminskning och minskat röksug ganska tydliga (dock inte direkt negativa), men förra vintern då voxra hade effekt på depressionen så var de inte alls lika tydliga (dessvärre). Och inte har jag minskat på rökandet nu heller :/
Citera
2013-10-30, 09:26
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Är snart 20 dagar in på Voxra 150 mg. Känner ingen positiv effekt alls men kommer att doshöja om ett par veckor till 300 mg.

Märker att jag blivit lite mer tunnhårigare på sistone, det kan ha att göra med Voxra. Som biverkningar finns inte håravfall utskrivet men läser man om bupropion (Wellbutrin) på utländska forum så är det många som tydligen tappar hår av detta.

Har ni märkt av något håravfall?

Ja håravfall är en biverkning av Voxra men att det skall kännas efter 20 dagar?
Jag har inte märkt så på det men hade tunt hår redan innan.
Citera
2013-10-30, 10:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion
Ja håravfall är en biverkning av Voxra men att det skall kännas efter 20 dagar?
Jag har inte märkt så på det men hade tunt hår redan innan.

Ja, det verkar lite tidigt men vet inte om det beror på Voxra faktiskt. Har testat ett par olika kostillskott som kan ha genererat håravfallet eller så är det bara årstiden eller att jag tappar naturligt. Vi får se om ett par veckor vad som händer.

Den här typen av medicinskt håravfall kallas "Telogen Effluvium" och det verkar som att i nästan alla fall så växer det hår man tappat tillbaka inom 6 månader. Detta beror på någon form av hormonell stress som medicinerna orsakar.

Tunt hår här också. Vad väljer man, snygg frilla och deprimerad eller vara flintkalle och en glad skit?
Citera
2013-10-30, 10:34
Medlem
A-llusions avatar
Citat:
Ja, det verkar lite tidigt men vet inte om det beror på Voxra faktiskt. Har testat ett par olika kostillskott som kan ha genererat håravfallet eller så är det bara årstiden eller att jag tappar naturligt. Vi får se om ett par veckor vad som händer.

Den här typen av medicinskt håravfall kallas "Telogen Effluvium" och det verkar som att i nästan alla fall så växer det hår man tappat tillbaka inom 6 månader. Detta beror på någon form av hormonell stress som medicinerna orsakar.

Tunt hår här också. Vad väljer man, snygg frilla och deprimerad eller vara flintkalle och en glad skit?

Haha jo valet är iofs enkelt
Men om du nu tappar lite så är det inte permanent hoppas jag och att det sen växer ut igen ja!
Citera
2013-10-30, 18:23
Medlem
Citat:

Ja du, det är inte helt självklart.
Jag har över en meter långt hår, så att börja tappa det skulle inte direkt kännas kul.
Växer ju inte direkt tillbaka på ett halvår
Citera
2013-10-30, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A-llusion
Haha jo valet är iofs enkelt
Men om du nu tappar lite så är det inte permanent hoppas jag och att det sen växer ut igen ja!

Ja, man får ge medicinen en chans. Tror inte det kommer växa ut medan man tar medicinen om man nu skulle drabbas av denna biverkning. Den verkar finnas på flertalet antidepp-mediciner.
Citera
2013-10-30, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ja du, det är inte helt självklart.
Jag har över en meter långt hår, så att börja tappa det skulle inte direkt kännas kul.
Växer ju inte direkt tillbaka på ett halvår

Kika här: http://depression.about.com/b/2011/06/13/q-does-wellbutrin-cause-hair-loss.htm

Tydligen kan applicering av minoxidil hjälpa.
Citera
2013-11-21, 17:05
Bannlyst
Vad lite det skrivs här, har ni alla blivit friska alternativt begått självmord?

Kör vidare på 150 mg jag men har fått godkänd ökning till 300 mg som sker om ett par dagar. Har gått på 150 mg i snart 6 veckor, känner inte av något positivt alls. Biverkningar på 150 mg är lätt tinnitus som uppstår väldigt sällan och varar i ett par sekunder, mild muntorrhet och eventuellt lite håravfall, sedan självklart insomningsproblem. Kan känna mig lite illamående direkt efter intag av dosen men det försvinner fort. Tolerans på alkohol har sänkts något men är inte direkt lättpåverkad sedan tidigare.
Citera
2013-11-26, 01:03
Bannlyst
300 mg blev det tidigare idag då och är min nuvarande dos. Kände mig lite tom i skallen och blev trött någon timma efter intaget och sov sedan två timmar, troligen försvinner detta inom ett par, tre dagar när hjärnan vant sig vid den nya dosen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in