Citat:
Ursprungligen postat av FFFH
Har stått på en stor cocktail av Efexor, Remeron och Sobril men skall nu försöka sätta ut de första två att ersättas av Voxra. Är lite nervös, har stått på dessa mediciner i flera år. Anledningen till att byta är vad som redan tagits upp i tråden; gått upp i vikt, känner mig konstant som en zombie samt att de inte hjälpt min depression och sociala fobi direkt. Panikångesten är mindre, men det kan iofs bero på att jag är rätt så isolerad i hemmet.
Vad är detta för bieffekt med magont som jag sett i tråden förresten? Jag blir lite orolig då jag redan har stressmage.
Nu har det gått ett par veckor och jag är nere på 37,5 (från 300) Efexor, 22.5 (från 60) Remeron och satt in 150 Voxra. Mitt problem då; min mage. Jag började med att minska Efexor och Remeronen något först innan Voxra sattes in, men i samma veva så började min mage knasa sig. I början så tänkte jag att det nog är övergående, men är inne på vecka nio i nedtappning/övergång nu och magen är fortfarande fucked up. Äter jag något annat än rostade mackor utan något på tillsammans med en stor mugg ProViva, så dröjer det inte länge innan jag får rusa på dass. Magen är alltså inte hård, tvärtom.
Är detta också vanligt med Voxra, eller kan det vara en reaktion på att jag sätter ut två stora doser av starka mediciner? Har kollat med psyk och de tyckte väl att en sådan här behandling kan ge en viss turbulens.
Någon annan med samma problem?