2010-11-23, 00:45
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Någon som kan översätt det Jordan sa i slutscenen? "The time is of the essence"?

Skulle väl översätta det med att "Tiden är det viktiga" eller helt enkelt att tiden håller på att rinna ut helt enkelt.

MYCKET bra avsnitt, får hålla med om att det kan ha varit det bästa under denna säsongen mycket dock på grund av dem endast sista få minuterna som fick mitt adrenalin att pumpa tamejfan. Trailern för nästa veckas avsnitt hjälpte till ordentligt också kan jag lova!

Personligen fick jag dock känslan att detta är säsongen då det tar slut för Dexter, då allting avslöjas. Tre avsnitt borde räcka gott för att göra ett bra och mycket intensivt avslut som kommer att kommas ihåg länge och väl av många. Risken är alldeles för stor att serien blir ordentligt urvattnad om det skulle krävas ytterligare en säsong eller två för att få ett slut på det här.
Citera
2010-11-23, 00:57
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Är det så mkt en tolkningsfråga egentligen? Att använda MrJacksons ordval är väl lite starkt men...

Allt som sänts och teorier om vad som kan hända är helt ok att diskutera så fort avsnitten finns ute, det enda man ska lägga i en spoiler (tycker jag) är diskussioner som handlar om kommande avsnitt i form av trailers och sånt man vet kommer hända, så svårt är det väl inte?

För mig är det ganska tydligt, men andra kanske tycker annorlunda. Jag vill iaf inte läsa om några diskussioner som handlar om trailern till kommande avsnitt, då jag valfritt inte vill se nån trailer/veta något mer om kommande avsnitt då jag känner att det förstör en del av känslan att se ett nytt avsnitt och man inte har nån aning om vad som kommer att hända...

Men jag vill inte heller se massa onödiga spoilers där det kanske innehåller en rolig teori-diskussion som man kan diskutera fritt, då det är just bara teorier. Som t.ex förra säsongen där bl.a. det var lite olika diskussioner om vem som sköt Lundy och Deb och varför.

Såklart!...Trodde det framgick ganska tydligt att jag bara raljerade lite?

Efter det har sänts i USA är det bara att köra på i tråden, när vi närmar oss år 2011, nåt annat vore bara konstigt och en "bromskloss" för en vettig diskussion..

Särskilt när det står redan i trådrubriken!

Trailers kan jag hålla med om, där får man använda sitt sunda förnuft, då de både kan vara ganska intetsägande eller avslöja en hel del...

//Crimson
Citera
2010-11-23, 00:59
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Skulle väl översätta det med att "Tiden är det viktiga" eller helt enkelt att tiden håller på att rinna ut helt enkelt.

MYCKET bra avsnitt, får hålla med om att det kan ha varit det bästa under denna säsongen mycket dock på grund av dem endast sista få minuterna som fick mitt adrenalin att pumpa tamejfan. Trailern för nästa veckas avsnitt hjälpte till ordentligt också kan jag lova!

Personligen fick jag dock känslan att detta är säsongen då det tar slut för Dexter, då allting avslöjas. Tre avsnitt borde räcka gott för att göra ett bra och mycket intensivt avslut som kommer att kommas ihåg länge och väl av många. Risken är alldeles för stor att serien blir ordentligt urvattnad om det skulle krävas ytterligare en säsong eller två för att få ett slut på det här.
Det stämmer, men jag har inga problem med en till säsong av Dexter där han blir jagad i de tre sista avsnitten, alternativt en säsong där FBI lägger sig i igen angående Bay Harbour Butcher (fast alla kropparna försvinner ju i och för sig nu för tiden, så jag vet inte).

Jag tror i alla fall att vi kan få en till säsong utan att serien mjölkas. Det känns helt enkelt inte som att denna säsong har förberett oss för att Dexter kan åka fast, då han inte har varit i centrum, utan Lumen har varit det.
Citera
2010-11-23, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Såklart!...Trodde det framgick ganska tydligt att jag bara raljerade lite?

Efter det har sänts i USA är det bara att köra på i tråden, när vi närmar oss år 2011, nåt annat vore bara konstigt och en "bromskloss" för en vettig diskussion..

Särskilt när det står redan i trådrubriken!

Trailers kan jag hålla med om, där får man använda sitt sunda förnuft, då de både kan vara ganska intetsägande eller avslöja en hel del...

//Crimson

Ville bara förtydliga hur min tanke går med detta med sätta spoilers när, och att det inte är så mkt en tolkningsfråga utan ganska tydligt och jag tror många håller med? Så har jag fått uppfattningen iaf, speciellt i tråden där det S4 diskuteras, där blev det ju ett jävla tjafsande om spoilers hit o dit. Helt i onödan tycker jag.

Har ett avsnitt sänts är det fritt fram att diskutera saker som hänt samt teorier om vad som kan komma att hända.

Spoilerrutor sätter man när man har tänkt diskutera nåt man sett i en trailer om kommande avsnitt eller om man på nåt vis luskat ut någon fakta om vad som kommer ske senare i säsongen. Gärna kanske skriva en liten rubrik ovanför spoilerrutan typ: om trailern eller nåt...

Ska vi inte ta och bestämma det här och nu Då vet man att om det är en spoilerruta handlar det om fakta om kommande avsnitt, övrigt är fritt att diskutera. Som sagt vill man ju inte missa en ev. intressant diskussion bara för att spoilerknappen används i onödan. Är man en av de som gillar att se och diskutera trailers så är det väl inte så jobbigt att trycka upp en ruta?
Citera
2010-11-23, 01:30
Medlem
Schampoflaskans avatar
Åh vad grymt slut. Sen är det riktigt bra skådespeleri av Jonny Lee Miller!
Citera
2010-11-23, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baruba
Ville bara förtydliga hur min tanke går med detta med sätta spoilers när, och att det inte är så mkt en tolkningsfråga utan ganska tydligt och jag tror många håller med? Så har jag fått uppfattningen iaf, speciellt i tråden där det S4 diskuteras, där blev det ju ett jävla tjafsande om spoilers hit o dit. Helt i onödan tycker jag.

Har ett avsnitt sänts är det fritt fram att diskutera saker som hänt samt teorier om vad som kan komma att hända.

Spoilerrutor sätter man när man har tänkt diskutera nåt man sett i en trailer om kommande avsnitt eller om man på nåt vis luskat ut någon fakta om vad som kommer ske senare i säsongen. Gärna kanske skriva en liten rubrik ovanför spoilerrutan typ: om trailern eller nåt...

Ska vi inte ta och bestämma det här och nu Då vet man att om det är en spoilerruta handlar det om fakta om kommande avsnitt, övrigt är fritt att diskutera. Som sagt vill man ju inte missa en ev. intressant diskussion bara för att spoilerknappen används i onödan. Är man en av de som gillar att se och diskutera trailers så är det väl inte så jobbigt att trycka upp en ruta?

Ja, mycket vettigt och det jag trodde att alla redan gick efter (uppenbarligen inte). Kallas även sunt förnuft..
Citera
2010-11-23, 12:55
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG

Den svenska översättningen blir väl helt enkelt det vanligaste uttrycket - Tiden är knapp -.

Det stämmer ju även bra överens med hela denna säsong som gick på tomgång under första halvan och sedan startat upp mot slutet.

Eftersom det är en serie och inte en verklighet, så ligger det naturligtvis ekonomiska beslut bakom avgörandet om det är slut eller kommer en ny serie. Jag känner som du att det vore logiskt med ett slut efter denna säsong. Det går naturligtvis att fortsätta, men jag tycker upplägget nu lutar mot att Deb får avslöja sin "bror" och cirkeln därmed är sluten.
Citera
2010-11-23, 13:05
Medlem
jumpcuts avatar
Det kommer säkert bli någonting i stil med att Dexter framstår som en ängel som tagit hand om den skadade Lumen som han hittade efter att han flytt, Jordan Chase kommer bli ditsatt för både flickorna i tunnorna och man antar att han dessutom tagit hand om de övriga som syns på filmerna, Liddy kommer bli omhändertagen av Debras svans och vips så har Dexter kommit undan.
Citera
2010-11-23, 13:53
Medlem
Är säsong fem den sista säsongen i Dexter?
Citera
2010-11-23, 16:32
Medlem
Tarvas avatar
Förstår inte hur Jordan kan uppträda med ett sådant lugn. Han är en framgångsrik världskändis, vars hela liv nu riskerar rasa samman. Dexter är sanningen på spåren, och det tidigare offret Lumen är fri. Han står vid avrättning eller livstids fängelses brant.

Antar han att Dex och Lumen inte ämnar avslöja honom för omvärlden, utan istället försöka döda honom? Han måste också anta att endast de två är inblandade.
Citera
2010-11-23, 20:55
Medlem
Hur kan ni se avsnittet så snabbt? Hittar varken torrent eller stream på nätet.
Citera
2010-11-23, 21:03
Medlem
Foorsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pex
Är du dum i huvudet?

haha nej jag är inte dum i huvudet. jag fattade inte bara varför Lumen fanns med på film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in