2010-12-16, 00:20
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonRof
Någonting jag störde mig på om Quinn, han påminde i den här säsongen seriöst om en zigenare eller hur? Hans hy blev mörkare, håret, utstyrsel och sättet han gick på. Helt sjukt ju, han snodde ju till och med pengar en gång!
Kolla lite snabbt på hans scener och säg att jag har fel?
http://dexter.hypnoweb.net/photo/87/309/ok/7-BOSSTWO.jpg

Säsongen "omg" moment var ju när Debra dök upp bakom skynket i sista avsnittet, lite oroande var det allt!
I sättet blev han ju mindre gojnare, men visst blev han mr hanky i huden och fan så mycket tunnare i plytet.
Citera
2010-12-16, 12:43
Medlem
Sarahconnor12s avatar
Blev besviken på säsongsavslutningen. Tycker att Jordan dog för lätt. Dexter var så nära att bli avslöjad av Deb men ett jävla skynke är mellan dem och hon gör ingenting? Hur vet hon vilka det är och att det inte är fler mördare i Jordans grupp som man inte visste om?
Och sedan bilen Dexter stal på Liddys brottsplats som voltade sen på campingstället, så polisen skulle inte märka att en bil som precis blivit stulen ligger där? Hans fingeravtryck kommer att vara överallt, och det var inte särskilt trovärdigt att han inte skadade sig.
Jag förväntade mig mer från säsongsfinalen då jag tyckte att den andra halvan av säsongen var någorlunda spännande. Serien har verkligen nedgraderat sig själv, förut brukade jag vara i extas efter säsongsfinalerna och undrade hur jag skulle klara av att vänta så länge tills nästa säsong men jag tror nog att jag klarar mig denna gången.
Citera
2010-12-16, 12:51
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahconnor12
Hur vet hon vilka det är och att det inte är fler mördare i Jordans grupp som man inte visste om?

Varför skulle en mördare i Jordans grupp döda Jordan? Och hon ser ju att det är en man och en kvinna, vilket passar in i vigilante-teorin.

Citat:
Och sedan bilen Dexter stal på Liddys brottsplats som voltade sen på campingstället, så polisen skulle inte märka att en bil som precis blivit stulen ligger där?

Vad spelar det för roll om de upptäcker bilen? Det är helt utanför storyn.

Citat:
Hans fingeravtryck kommer att vara överallt, och det var inte särskilt trovärdigt att han inte skadade sig.

Dexter har handskar på sig hela tiden när de är i huset. Varför de nu skulle kolla upp fingeravtryck i huset, det är ju i deras ögon ingen brottsplats.
Citera
2010-12-16, 13:08
Medlem
Falcãos avatar
Det svåraste att förklara är väl hur de ska kunna bortse från kulan från skottet som Deb avlossat när Dexter och Lumen stod bakom skynket. Både kula och hylsa bör polisens tekniker på plats ha hittat och på dessa sannolikt Debs fingeravtryck. Inte så att de lär få någon matchning i registret på hennes fingeravtryck men jag tycker ändå att Deb borde känna sig lite besvärad över att polisen nu vill komma i kontakt med någon med hennes fingeravtryck.
Citera
2010-12-16, 13:14
Medlem
Sarahconnor12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Varför skulle en mördare i Jordans grupp döda Jordan? Och hon ser ju att det är en man och en kvinna, vilket passar in i vigilante-teorin.

Det kunde ha varit vem som helst, hon lunde ha haft fel om sin teori, man tar inte bara en sån risk.

Citat:
Vad spelar det för roll om de upptäcker bilen? Det är helt utanför storyn.

Dexter har handskar på sig hela tiden när de är i huset. Varför de nu skulle kolla upp fingeravtryck i huset, det är ju i deras ögon ingen brottsplats.
Nu menade jag fingeravtrycken i bilen. Deb sa till Lumen och Dexter att de skulle få en timme på sig att göra rent, sen skulle hon skicka efter polisen, kommer de inte att märka då en sönderkraschad bil vid brottsplatsen?
Citera
2010-12-16, 13:14
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Det svåraste att förklara är väl hur de ska kunna bortse från kulan från skottet som Deb avlossat när Dexter och Lumen stod bakom skynket. Både kula och hylsa bör polisens tekniker på plats ha hittat och på dessa sannolikt Debs fingeravtryck. Inte så att de lär få någon matchning i registret på hennes fingeravtryck men jag tycker ändå att Deb borde känna sig lite besvärad över att polisen nu vill komma i kontakt med någon med hennes fingeravtryck.

Varför skulle polisens tekniker gå igenom huset? De enda som vet att något hänt där håller ju uppenbarligen käft om det.

Deb säger att det ska vara massa poliser på plats inom en timme men det är bara för att skrämma iväg mördarna. Annars hade de haft ett nytt mord på halsen, nu behandlar de det bara som att Chase flytt.
Citera
2010-12-16, 13:17
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormanoff
Varför skulle polisens tekniker gå igenom huset? De enda som vet att något hänt där håller ju uppenbarligen käft om det.

Deb säger att det ska vara massa poliser på plats inom en timme men det är bara för att skrämma iväg mördarna. Annars hade de haft ett nytt mord på halsen, nu behandlar de det bara som att Chase flytt.

Hon ringde in det precis som hon sade att hon skulle göra. Det framgick tydligt när poliserna pratade på kalaset senare.
Citera
2010-12-16, 13:28
Medlem
halabalas avatar
En grej som jag och en polare tänkte på är ju följande:

Quinn har kvar fotona på Dexter och Lumen i sin byrå, det måste ju hända något med dom? Quinn kan ju inte ha släppt allt bara för att han klara sig ifrån mordet på Liddy?

Vi skrattade högt när Laguerta sa något i stilen med " Here's the detictive that solved the barrel girl case " Debra löste ju ingenting?! Ingen från miami metro vet väl om det Debra vet?
Citera
2010-12-16, 13:33
Medlem
ormanoffs avatar
Citat:
Det kunde ha varit vem som helst, hon lunde ha haft fel om sin teori, man tar inte bara en sån risk.

Jo, det är klart. Men det här är inte verkligheten, det är TV. Och när hon gått runt och haft vigilante-teorin och hittar Jordan mördad precis innan han ska lämna landet så faller det sig ganska naturligt att hon kopplar detta till sina vigilantes. Lägg sedan till att hon suttit och kollat igenom videorna och under den tiden byggt upp en stark antipati mot Jordan & co.

Citat:
Nu menade jag fingeravtrycken i bilen. Deb sa till Lumen och Dexter att de skulle få en timme på sig att göra rent, sen skulle hon skicka efter polisen, kommer de inte att märka då en sönderkraschad bil vid brottsplatsen?

Han har handskar på sig i bilen också.

Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Hon ringde in det precis som hon sade att hon skulle göra. Det framgick tydligt när poliserna pratade på kalaset senare.

Jag sitter och kollar igenom avsnittet igen nu; kan du specificera när detta skulle framgå?

Vad som händer är följande:

Deb säger att hon ska ringa in det, och hon ger dem en timme. Under denna tid gör de en sedvanlig städning. Som vi får se tar de med sig kroppen och dumpar den i havet. Deb ringer sedan uppenbarligen aldrig in det hela eftersom hon då skulle få svara på en hel del svåra frågor.
Citera
2010-12-16, 13:35
Medlem
Hajars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halabala
Vi skrattade högt när Laguerta sa något i stilen med " Here's the detictive that solved the barrel girl case " Debra löste ju ingenting?! Ingen från miami metro vet väl om det Debra vet?
Nej, inte direkt. Hon hittade platsen där våldtäkterna ägde rum, men inte så mycket mer. Fallet kan knappast betraktas som löst.

Hur transporterade de liket därifrån och hur lyckades de städa upp blodet? Antar att de kunde ta Jordans bil, men jag utgår från att det inte fanns något skarpt rengöringsmedel att tillgå.
Senast redigerad av Hajar 2010-12-16 kl. 13:40.
Citera
2010-12-16, 13:44
Medlem
halabalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajar
Nej, inte direkt. Hon hittade platsen där våldtäkterna ägde rum, men inte så mycket mer. Fallet kan knappast betraktas som löst.

Hur transporterade de liket därifrån och hur lyckades de städa upp blodet? Antar att de kunde ta Jordans bil, men jag utgår från att det inte fanns något skarpt rengöringsmedel att tillgå.

Haha det är det jag menar. Det är mycket som fattas i historien.
Citera
2010-12-16, 15:20
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Fast det hon faktiskt sa och sättet hon sa det på visade ju ATT hon visste (författarna behöver ju i.o.f.s inte följa logikens lagar) så nästa säsong borde hon, i vart fall, klart misstänka honom.

Jag tycker inte alls att vad hon sa tyder på att hon misstänker något.
Tror att somliga av er läser in för mycket här helt enkelt.

Som jag sagt i tidigare inlägg så är det min överygelse att NÄR Deb väl kommer på Dexters stora hemlighet så kommer det att vara glasklart och även få en central roll i storylinen. Ska knappast finnas utrymme för något som helst tvivel eftersom det är vad vi alla väntar på.
Det kommer ju att påverka hela hennes och Dexters relation.
Men detta scenario kommer knappast att ske förrän seriens sista säsong väl är här.

Och varför skulle egentligen Deb misstänka Dex i detta läge?
Det är en sak att hon tror på sin vigilante-teori men hon har ju inte kopplat Lumen till fallet på nåt sätt.
Och Quinn har ju inte heller berättat något för henne.
Så varför skulle hon ens misstänka Dexter?

Knappast heller att hon skulle förbli så oberörd efter sådan kännedom och gå på kalas som om ingenting hade skett.

Finns ingen logik som sagt och även om de nya manusförfattarna knappast är logiska så får det ju finnas gränser.
Att ni får utrymme till såna här övertolkningar är snarare ännu ett tecken på det dåliga manusskrivandet och inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in