Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Fast det hon faktiskt sa och sättet hon sa det på visade ju ATT hon visste (författarna behöver ju i.o.f.s inte följa logikens lagar) så nästa säsong borde hon, i vart fall, klart misstänka honom.
Jag tycker inte alls att vad hon sa tyder på att hon misstänker något.
Tror att somliga av er läser in för mycket här helt enkelt.
Som jag sagt i tidigare inlägg så är det min överygelse att NÄR Deb väl kommer på Dexters stora hemlighet så kommer det att vara glasklart och även få en central roll i storylinen. Ska knappast finnas utrymme för något som helst tvivel eftersom det är vad vi alla väntar på.
Det kommer ju att påverka hela hennes och Dexters relation.
Men detta scenario kommer knappast att ske förrän seriens sista säsong väl är här.
Och varför skulle egentligen Deb misstänka Dex i detta läge?
Det är en sak att hon tror på sin vigilante-teori men hon har ju inte kopplat Lumen till fallet på nåt sätt.
Och Quinn har ju inte heller berättat något för henne.
Så varför skulle hon ens misstänka Dexter?
Knappast heller att hon skulle förbli så oberörd efter sådan kännedom och gå på kalas som om ingenting hade skett.
Finns ingen logik som sagt och även om de nya manusförfattarna knappast är logiska så får det ju finnas gränser.
Att ni får utrymme till såna här övertolkningar är snarare ännu ett tecken på det dåliga manusskrivandet och inget annat.