Citat:
Ursprungligen postat av firstclassriot
Alltså herregud, tycker ploten börjar likna mer och mer en schweizerost, visst alla situationer går väl att förklara på ett eller annat sätt men det blir så jävla mycket svårförklarade fenomen.
Citat:
Hur fan fick t.ex. Lumens ex tag på hennes telefonnummer?
Är det inte möjligt att hon har kvar sitt gamla telefonnummer? Visserligen skumt då hennes familj hade skickat ett brev som annars inte hade behövts, men det är rena spekulationer från min sida. Kanske är något skumt i görningen? Hade inte blivit speciellt förvånad..
Citat:
Har inte Jordans säkerhetschef kommunicerat på något sätt att Lumen är där utan han råkar bara se henne i lobbyn?
Han försökte väl snacka med någon sekunderna innan hon sprang i väg? Efter det hade han ju inte direkt mycket tid över.
Citat:
När Jordan väl kontaktar polisen lär de ju leta i grannrummet?
Som redan hade utrymts.
Citat:
Varför skulle Jordans säkerhetskille ha s&m sex i sin boss sovrum, trodde han gick igång på helt andra saker (se döda unga blonda kvinnor)?
s&m är ju dominans, det var precis det han gjorde på Lumen och kvinnorna innan henne, fast på riktigt då. (Det var Boyd som dödade dem)
Citat:
bla bla bla.
Missförstå mig inte, gillar fortfarande serien mycket detta avsnittet var t.ex. första avsnittet som jag faktiskt kände någon som helst sympati för Debras karaktär, att hon faktiskt för en gångs skull betedde sig någorlunda normalt och ändå fick skit.
Jaja, detta är ju inget nytt fenomen för Dexter, jag menar slutet på s4, s3 etc. är ju också helt fucking omöjliga så jag får väl bara gilla läget och sluta se på serien med ett kritiskt öga..
Men visst, jag håller delvis med dig om att allt inte riktigt kan förklaras, men så är det rätt ofta, både i Dexter och andra serier

.
//ktsch