2010-11-16, 19:01
Medlem
Castro78s avatar
Öhh.. någon som vet varför inga avsnitt av s05 med svensk text ligger ute (inte 1-3, de har jag hittat.)
Citera
2010-11-16, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A85
Förbannat bra avsnitt.

Någon som vet föresten vart man kan få tag i svensk undertext till dom senaste avsnitten? Undertexter.se har inte kommit med fler sen avsnitt 2 på denna säsongen. Är kanske bara vänta och se. Är iaf till min morsa som också laddar ner och hon behöver svensk text.
Är ju simpelt att knacka ner egen svensk text så varför gör inte du det till din morsa? Det måste ju gå bra mycket fortare än att vänta på att någon annan vänlig själ tar sig tid att översätta.
Citera
2010-11-16, 20:34
Medlem
roobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castro78
Öhh.. någon som vet varför inga avsnitt av s05 med svensk text ligger ute (inte 1-3, de har jag hittat.)

Förmodligen för att översättarna på undertexter gör det på sin fritid, och har kanske inte har haft tid/ork/lust att översätta mer än avsnitt 1-3.
Citera
2010-11-16, 22:00
Medlem
A85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hush.nobody
Är ju simpelt att knacka ner egen svensk text så varför gör inte du det till din morsa? Det måste ju gå bra mycket fortare än att vänta på att någon annan vänlig själ tar sig tid att översätta.

Ja får nog kanske göra det. Har dock hittat program som översätter texter direkt från engelska till svenska. Blir väll inte perfekt men hon förstår iaf och hon kan lite engelska.
Citera
2010-11-16, 22:19
Medlem
Johnrambos avatar
en till trailer till nästa avsnitt för er som är intresserade http://www.youtube.com/watch?v=L3p5UqurrvI&feature=player_embedded

tror inte den varit uppe iaf!
Citera
2010-11-17, 21:24
Medlem
firstclassriots avatar
Alltså herregud, tycker ploten börjar likna mer och mer en schweizerost, visst alla situationer går väl att förklara på ett eller annat sätt men det blir så jävla mycket svårförklarade fenomen.

Hur fan fick t.ex. Lumens ex tag på hennes telefonnummer?

Har inte Jordans säkerhetschef kommunicerat på något sätt att Lumen är där utan han råkar bara se henne i lobbyn?

När Jordan väl kontaktar polisen lär de ju leta i grannrummet?

Varför skulle Jordans säkerhetskille ha s&m sex i sin boss sovrum, trodde han gick igång på helt andra saker (se döda unga blonda kvinnor)?

bla bla bla.

Missförstå mig inte, gillar fortfarande serien mycket detta avsnittet var t.ex. första avsnittet som jag faktiskt kände någon som helst sympati för Debras karaktär, att hon faktiskt för en gångs skull betedde sig någorlunda normalt och ändå fick skit.

Jaja, detta är ju inget nytt fenomen för Dexter, jag menar slutet på s4, s3 etc. är ju också helt fucking omöjliga så jag får väl bara gilla läget och sluta se på serien med ett kritiskt öga..
Citera
2010-11-17, 21:28
Medlem
firstclassriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hush.nobody
Bilder på platser från Dexter

Tack för dessa! Alltid trevligt med lite kuriosa runt en serie!
Citera
2010-11-17, 21:39
Medlem
firstclassriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnrambo
en till trailer till nästa avsnitt för er som är intresserade http://www.youtube.com/watch?v=L3p5UqurrvI&feature=player_embedded

tror inte den varit uppe iaf!

Citera
2010-11-17, 21:56
Medlem
BlackBookss avatar
Mer spoilers för nästa avsnitt. Upp till er att klicka på länken....................

http://www.youtube.com/watch?v=Lyk2Up40_zM
Citera
2010-11-17, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firstclassriot
Alltså herregud, tycker ploten börjar likna mer och mer en schweizerost, visst alla situationer går väl att förklara på ett eller annat sätt men det blir så jävla mycket svårförklarade fenomen.

Citat:
Hur fan fick t.ex. Lumens ex tag på hennes telefonnummer?
Är det inte möjligt att hon har kvar sitt gamla telefonnummer? Visserligen skumt då hennes familj hade skickat ett brev som annars inte hade behövts, men det är rena spekulationer från min sida. Kanske är något skumt i görningen? Hade inte blivit speciellt förvånad..

Citat:
Har inte Jordans säkerhetschef kommunicerat på något sätt att Lumen är där utan han råkar bara se henne i lobbyn?
Han försökte väl snacka med någon sekunderna innan hon sprang i väg? Efter det hade han ju inte direkt mycket tid över.

Citat:
När Jordan väl kontaktar polisen lär de ju leta i grannrummet?
Som redan hade utrymts.

Citat:
Varför skulle Jordans säkerhetskille ha s&m sex i sin boss sovrum, trodde han gick igång på helt andra saker (se döda unga blonda kvinnor)?
s&m är ju dominans, det var precis det han gjorde på Lumen och kvinnorna innan henne, fast på riktigt då. (Det var Boyd som dödade dem)

Citat:
bla bla bla.

Missförstå mig inte, gillar fortfarande serien mycket detta avsnittet var t.ex. första avsnittet som jag faktiskt kände någon som helst sympati för Debras karaktär, att hon faktiskt för en gångs skull betedde sig någorlunda normalt och ändå fick skit.

Jaja, detta är ju inget nytt fenomen för Dexter, jag menar slutet på s4, s3 etc. är ju också helt fucking omöjliga så jag får väl bara gilla läget och sluta se på serien med ett kritiskt öga..
Men visst, jag håller delvis med dig om att allt inte riktigt kan förklaras, men så är det rätt ofta, både i Dexter och andra serier.

//ktsch
Citera
2010-11-17, 22:15
Medlem
firstclassriots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ktsch
Är det inte möjligt att hon har kvar sitt gamla telefonnummer? Visserligen skumt då hennes familj hade skickat ett brev som annars inte hade behövts, men det är rena spekulationer från min sida. Kanske är något skumt i görningen? Hade inte blivit speciellt förvånad.. //ktsch

Hon har alltså rymt från riktigt, riktigt vidriga kidnappare/mördare och är försvunnen och fixar bara sådär tillbaka sitt vanliga nummer, ja det verkar troligt.

Citat:
Som redan hade utrymts.
//ktsch

och de ville inte tala med klienten som senast bodde i rummet bredvid och sedan checkade ut tidigare än man brukar göra efter ett seminarium? Visst detta kanske kommer upp i nästa avsnitt men om jag känner dexters storyline rätt kommer det bara lämnas utan kommentar.

Citat:
s&m är ju dominans, det var precis det han gjorde på Lumen och kvinnorna innan henne, fast på riktigt då. (Det var Boyd som dödade dem)
//ktsch

Visst, men det var fortfarande enbart blonda kvinnor och att vilja vara del av hela den processen är en viss skillnad. Det förklarar inte heller att han gjorde det i bossens rum utan passade bara storyn bra.

Citat:
Men visst, jag håller delvis med dig om att allt inte riktigt kan förklaras, men så är det rätt ofta, både i Dexter och andra serier.
//ktsch

Tycker det är mer påtagligt än i andra serier och har varit så sedan s2. Men det är väl bara att acceptera som sagt
Citera
2010-11-17, 22:23
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Hon har alltså rymt från riktigt, riktigt vidriga kidnappare/mördare och är försvunnen och fixar bara sådär tillbaka sitt vanliga nummer, ja det verkar troligt.

Om jag inte minns fel så hittade Dexter Lumens väska med alla hennes grejer som hon hade med sig (från innan hon blev kidnappad), kan inte mobilen ha legat där hela tiden bara? Tycker inte det är nåt konstigt iaf..

Citat:
och de ville inte tala med klienten som senast bodde i rummet bredvid och sedan checkade ut tidigare än man brukar göra efter ett seminarium? Visst detta kanske kommer upp i nästa avsnitt men om jag känner dexters storyline rätt kommer det bara lämnas utan kommentar.

Dexter har ju självklart inte använt sitt riktiga namn när han checkade in, betalade cash, inga spår - dead end

Citat:
Visst, men det var fortfarande enbart blonda kvinnor och att vilja vara del av hela den processen är en viss skillnad. Det förklarar inte heller att han gjorde det i bossens rum utan passade bara storyn bra.

Det var ju inte Jordans rum, det var ju Coles? Det var ju honom de var ute efter hela tiden? Därför Dexter bokade rummet jämte Cole..

Citat:
Tycker det är mer påtagligt än i andra serier och har varit så sedan s2. Men det är väl bara att acceptera som sagt

Visst, en del osannolika händelser har det väl varit. Men jag tänker att om man enbart hade följt sannolikheten så hade serien nog blivit rätt trist, och Dexter hade åkt fast typ i säsong 2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in