2010-11-08, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Gör han? Jag var rätt säker på att han sa "Finally".

Hur som helst tror jag den här säsongen kan bli bra, har bitvis varit rätt spännande hittills och mer lär komma.

han säger "die-die" ifall vi menar samma sak.

Harrissons första ord var ju "die die" istället för byebye
Citera
2010-11-08, 16:55
Medlem
Blockchoklads avatar
Är det någon som vet vad Dexter har i sin spruta eller är det bara något påhitt?
Citera
2010-11-08, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blockchoklad
Är det någon som vet vad Dexter har i sin spruta eller är det bara något påhitt?

"hypodermic..it uses Etorphine (called m-99 sometimes) which is used as an animal tranquilizer."
Citera
2010-11-08, 17:07
Medlem
yoshi.arafats avatar
Efter tre fantastiska säsonger hände det oundvikliga; serien börja tappa. Efter den mediokra säsong fyra är femman nu på väg att klassas som ännu sämre (av mig personligen ofc).
Citera
2010-11-08, 17:25
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoshi.arafat
Efter tre fantastiska säsonger hände det oundvikliga; serien börja tappa. Efter den mediokra säsong fyra är femman nu på väg att klassas som ännu sämre (av mig personligen ofc).

Lite tråkigt, men jag befarade det. Man ska sluta på topp tycker jag.
Citera
2010-11-08, 17:35
Medlem
elelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Lite tråkigt, men jag befarade det. Man ska sluta på topp tycker jag.

Fyran var ju många ggr bättre än trean.
Citera
2010-11-08, 17:37
Medlem
Nu får dom att ta o gaska upp sig tycker jag. Typ sämsta säsongen hitills.
Citera
2010-11-08, 18:13
Medlem
skalizs avatar
Alla ni som tjatar efter varje avsnitt om att serien har tappat så mycket och att det är så dåligt, vad är det ni saknar eller tycker de borde göra istället? Man får lite känslan av att det enda ni vill se är när Dexter åker runt och dödar folk, och att allt annat runt omkring bara är någon slags utfyllnad? Det är ju faktiskt en drama-serie..

Jag förstår inte riktigt faktiskt, tycker den här säsongen varit ruskigt bra hittills. Hela storyn med Lumen är jävligt intressant och välskriven, och det känns som den för Dexters utveckling framåt. Dexter har äntligen en kvinna i sitt liv med (nästan) full insyn, en riktig partner. Känns dessutom lite som att deras förhållande kommer att utvecklas till någon slags kärleksaffär, skulle inte förvåna mig om de dödar någon tillsammans och sen hoppar på varandra och har sex i deras "kill-room" inom ett par avsnitt

Och om någon säsong var svagare än någon annan var det ju isf säsong 3 imo, men även den var ju egentligen grym - och blev precis som alla andra säsonger överröst med Emmys, Golden Globes och Screen Actors Guild Awards
Citera
2010-11-08, 18:26
Medlem
Lepiduss avatar
Det senaste avsnittet tyder verkligen på att Lumen kommer att bli Dexters "efterträdare". Kan man hoppas på att han åker dit i slutet av denna säsongen och att hon tar över? Så att serien får ett någorlunda värdigt slut istället för att helt mjölkas ur.
Citera
2010-11-08, 18:54
Medlem
Schampoflaskans avatar
Jag tycker också historien med Lumen är intressant. Nog för att det var lite segt dom två första avsnitten men nu tycker jag ändå det kommit igång igen.
Citera
2010-11-08, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schampoflaskan
Jag tycker också historien med Lumen är intressant. Nog för att det var lite segt dom två första avsnitten men nu tycker jag ändå det kommit igång igen.

majoriteten av serie-tittarna har ingen aning om vad de själv vill se. Går det för snabbt är det mindless killing. Tar det för lång tid är det segt och tråkigt. Gör man en ny typ av plot har det spårat ut, följer man samma koncept så mjölkar man..osvosv

Spänning/sorg/gjädje kan bara nås när man känner karaktärerna VÄL. Därför tycker folk det är segt när man får se quinn/debra, laguerta/baptista och Lumen/dexter.

season 5 har inte varit segare än någon annan säsong första 1-4 avsnitten.

KEEP UP THE GOOD WORK DEXTER! längtar till nästa vecka
Citera
2010-11-08, 20:10
Medlem
Hoppas dom gifter sig, skaffar små terroriserade ungar och skapar ett världsherravälde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in