2010-11-01, 17:10
Medlem
pocahontas väns avatar
Avsnittet överlag var riktigt bra; byggde upp mycket stämning och man blev fastspikad vi vissa scener. Höjdpunkten var Masukas bildliga beskrivning.
Citera
2010-11-01, 17:29
Medlem
Daimais avatar
Att de två personerna dödade varandra passade inte riktigt ihop...

Men avsnittet var ett av de bättre.
Citera
2010-11-01, 17:35
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daimai
Att de två personerna dödade varandra passade inte riktigt ihop...

Men avsnittet var ett av de bättre.

Förstod inte riktigt heller hur de lyckades med det...Visst är det möjligt men de gav ingen förklaring till hur det skulle ha skett i det här fallet!
Citera
2010-11-01, 18:05
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rehyptol
Tror att det kommer bli lite tvärtom gentemot Doake/Prado storyn i dom tidigare säsonger.

Jag tror Quinn kommer sätta dit Dexter, vilket gör att Lumen får ta över som städare.

DET hade faktiskt varit ett nice slut på serien.
Citera
2010-11-01, 18:21
Medlem
kompjuters avatar
Det känns ganska självklart att Lumen blir den nya nannyn åt Harrison.
Då kan Dexter ränna ute varje natt och slippa jobbiga frågor och ljuga hela tiden då Lumen vet precis vad han pysslar med.
Citera
2010-11-01, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Ett mer passande namn vore "Everything is ilLUMENated"
Ok, jag skäms lite nu, och ska genast flytta till Göteborg och sparka lite random på Oldsberg om jag träffar honom.

//Crimson

Avsnittet hette ju everything is illumenated så dom tyckte tydligen också att det var mer passande.
Citera
2010-11-01, 18:33
Medlem
MrJackssons avatar
Jag hoppar på tåget här och säger som alla andra: ett riktigt bra avsnitt.

Citat:
Ursprungligen postat av shrugged
Men hur fick de ihop det egentligen? Tycker det verkar orimligt att de ska äta upp hans förklaring, nåt om strypsex (?), när de precis sett kulhål och blodspår typ hundra meter därifrån.
Men eftersom jag har en hjärna så håller jag även med om ovanstående. Hur fan fick de ihop det?
Citera
2010-11-01, 19:13
Bannlyst
Satan vilket bra avsnitt. Äntligen! Höll på att avlida när Masuka luftrunkade. Detta avsnitt hade allt - nerv, humor och momentum. Ett sammanträffande att nannyn är irländsk, liksom Quinn och Quinns polare? Tror det kommer visa sig...

Första avsnittet denna säsong som tillfredsställt mig, som känts som en bra session hos psykologen.
Citera
2010-11-01, 19:22
Medlem
Irriterande avsnitt, Lumen går mig rejält på nerverna.

Bra avsnitt annars , bättre tempo än senast.
Citera
2010-11-01, 19:57
Medlem
cheeffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det är väl ganska givet att uppbyggnaden är någon form av återvinning av Doakes jakt säsong 2 (Quinn) och Prados förtrolighet säsong 3 (Lumen).
Det går inte att hålla upp glöden i en serie hur länge som helst, hur bra den än må vara. Någonstans kommer ett vägval där den antingen blir en upprepning av sig själv eller helt ändrar karaktär. Ingendera av valen brukar lyckas särskilt bra. Det tredje alternativet är att hitta en spin-off genom att lyfta någon annan karaktär, men även det brukar vara dömt att misslyckas.
Jo kände det också men ville samtidigt inte inse det
Alltid tyckt att manusförfattarna varit sketbra i denna serie men just nu känns det lite sådär faktiskt. Tycker fortfarande att det är en bra och underhållande serie men efter det underbara beslutet att våga döda frugan och skeppa iväg barnen så har det avtagit lite.
Citera
2010-11-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Jag hoppar på tåget här och säger som alla andra: ett riktigt bra avsnitt.

Men eftersom jag har en hjärna så håller jag även med om ovanstående. Hur fan fick de ihop det?

Tror du inte att Masuka har någon jättebra, vattensäker teori på det med som han proppar i resten utav gänget?
Han är allt för smart och rutinerad för att vi ska förstå han
Citera
2010-11-01, 20:19
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Ngn mer än jag som tror att det är ngt skumt med Dexters Nanny?

Tanken har slagit mig också. Too good to be true?

Och jag gillade detta avsnitt! Dexter knöt ihop det fint på slutet - även om inte jag heller riktigt förstår hur hans kollegor nu tror att det gick till.

OT: Jag gillar din avatar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in