2010-11-01, 21:13
Medlem
Lostworlds avatar
Avsnittet var rätt segt ändå.
Inte mycket som hände.
"Leta-efter-försvunna-kroppen" täckte nästan hela programtiden... Boring!

Gillar inte Lumen och att Dexter ska användas som nåt slags redskap i hennes vendetta.
Den andra storylinen med the Santa Muerte Killer är också helt ointressant.
Och sen Deb och Quinns konstlade "romans" som de nu tycks spinna vidare på...

Vad finns kvar att se när man inte gillar nåt av detta?

1 minut med Masuka?
Sorry, det räcker inte.
Citera
2010-11-01, 22:34
Medlem
Tegiss avatar
Även om det var kul att se masukas förklaring så känns det som det inte skulle gå att få ihop i en slutrapport om de inte väljer att se rätt mycket mellan fingrarna. Inga egna bilar inför något skumt sexmöte som spårar, inga krutrester på skyttens händer, det perfekta blodiga handavtrycket på utsidan av den där dörren, en knäckt nacke och massa skrubbsår från att ha blivit släpad en bra bit på asfalt/betong och säkert massa annat.

I övrigt var väll avsnittet inget vidare då jag inte direkt gillar lumen historien och bautista grejen är fan ännu sämre.
Citera
2010-11-01, 23:19
Medlem
Rotmosrullens avatar
Jag måste missat något, men, var inte Quinn på "unpaid leave" eller liknande efter att han snackat med Trinitys grabb?
Citera
2010-11-01, 23:27
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tegis
Även om det var kul att se masukas förklaring så känns det som det inte skulle gå att få ihop i en slutrapport om de inte väljer att se rätt mycket mellan fingrarna. Inga egna bilar inför något skumt sexmöte som spårar, inga krutrester på skyttens händer, det perfekta blodiga handavtrycket på utsidan av den där dörren, en knäckt nacke och massa skrubbsår från att ha blivit släpad en bra bit på asfalt/betong och säkert massa annat.

I övrigt var väll avsnittet inget vidare då jag inte direkt gillar lumen historien och bautista grejen är fan ännu sämre.
Förhoppningsvis blir det problematiserat i nästa avsnitt.
Citera
2010-11-02, 00:16
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Förhoppningsvis blir det problematiserat i nästa avsnitt.

Det kan man ju tänka sig eftersom det är en TV-serie, annars är det väl inte helt otroligt heller att dom nöjer sig med den förklaringen som presenterades av Masuka och inte lägger massa mantimmar/energi på ett fall som redan verkar löst, då dom har "Santa Muerte" att koncentrera sig på samtidigt. Och dessutom är underbemmanade.

Kom ihåg att vi ser det från ett ANNAT perspektiv, men givetvis tror jag oxo att "skiten kommer träffa fläkten" för Dexter innan nåt mirakulöst händer i avsnitt 12

//Crimson
Citera
2010-11-02, 00:44
Medlem
Något som tyder på att de lyfter fallet senare i serien var att Masuka påpekade att ingen skulle röra vattenslangen. Lumens fingeravtryck finns där.
Citera
2010-11-02, 01:04
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Något som tyder på att de lyfter fallet senare i serien var att Masuka påpekade att ingen skulle röra vattenslangen. Lumens fingeravtryck finns där.
Precis, annars skulle det aldrig tagits upp överhuvudtaget tror jag.
Tyvärr får jag mer och mer känslan av att manusförfattandet går på tomgång i denna säsong.
Citera
2010-11-02, 01:10
Medlem
Schampoflaskans avatar
Citat:
Mm, tänkte på det också.
Citera
2010-11-02, 01:14
Medlem
sp3tts avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns
Tyvärr får jag mer och mer känslan av att manusförfattandet går på tomgång i denna säsong.
Citat:
Ursprungligen postat av Schampoflaskan
Mm, tänkte på det också.
Själv associerade jag mest till att man... inte var den har varit...
Citera
2010-11-02, 01:21
Medlem
Ribbentrops avatar
En sak som de måste ta upp är ju att den ena killen hade blivit strypt och den andra fått sin nacke knäckt... Hur går det ihop? Säsongen i allmänhet verkar ganska tråkig hittills dock så börjar ju lite hända, tycker Lumens historia inte är så jättedålig. Får väl se, manusförfattarna har ju inte svikit oss de senaste fyra säsongerna så får väl hoppas att det blir nåt bra i denna också!
Citera
2010-11-02, 01:36
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MontyBurns

Nä, så är det ju i en TV-serie...påpekar dom vattenslangen och zoomar in den så har du ju "ELEFANTEN i rummet"...svårare än så är det inte.
Jag bara sa att det vore inte konstigt ur ett rent logiskt perspektiv att poliserna skulle tro att dom hade lösningen framför sig och sen bara lägga fallet till arkivet och sen gå vidare till Santa Muerte, som rent objektivt för dom måste ha högre prioritet.
Masukas lilla kommentar är givetvis planterad av manusförfattarna för att komplicera det ytterliggare för Dexter längre fram i säsongen.

Har svårt att hålla med om att säsongen går på tomgång.
Dom kan inte införa en ny seriemördare som antagonist, typ Trinity.
Dom är tvungna att införa nåt annat för att variera sig...enter Lumen.
Och jämför du alla andra säsonger så har dom oxo börjat lite trögt för att man i slutet ska få "utdelning" och sitta gastkramad.

Jag väntar med recension ett tag tack.

//Crimson
Citera
2010-11-02, 01:58
Medlem
Schampoflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp3tt
Själv associerade jag mest till att man... inte var den har varit...
Haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in