2010-12-13, 14:56
Medlem
dansbandskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninnannah

Håller så med, jag gick in hit först när jag hade sett avslutningen!

WTF!

Alla klagar ju och klankar ner på denna säsong/säsongsavslutning ändå, vad gör det om man kollar spoilers innan?
Med tanke på att seriens nuvarande manusskrivare suger pung på lunchrasterna!
Citera
2010-12-13, 15:10
Medlem
sigma88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Dexter visste ju vems blod det var. Vad hade Quinn för blod på sig då? Bör inte dessa frågor ställas? Varför TACKAR Quinn Dexter? För vadå? Vad tackar han honom för, tror du?

2. Dexter kan såklart ha bränt upp bilen men då kunde de ju 1) adderat en one liner "vi måste göra oss av med bilen" eller 2) en scen där bilen brinner. Att ett så uppenbart spår bara försvinner tycker jag tyder på lättja, svaghet - you name it.

Antagligen kunde Quinn sätta ihop bitarna när han kom till mordplatsen tillsammans med polisen. När Laguerta noterade blodfläckan på hans sko så insåg han med all säkerhet att blodet hade droppa ned på hans sko när han stod precis utanför fordonet tidigare när mordet tog plats. Quinn tackar Dexter eftersom Quinn därmed vet att Dexter vet att det var Robocops blod.
Citera
2010-12-13, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dansbandskungen
WTF!

Alla klagar ju och klankar ner på denna säsong/säsongsavslutning ändå, vad gör det om man kollar spoilers innan?
Med tanke på att seriens nuvarande manusskrivare suger pung på lunchrasterna!

Jag har inte klagat ett dugg.. den energin kan du ge många här på tråden men INTE mig!
Citera
2010-12-13, 15:42
Medlem
Varför klagar ni om den kraschade bilen? Deb sa "Ni har en timme på er." Istället för att stycka upp kroppen där så använde de väl tiden till att förstöra bevis. Man behöver inte visa allt...

Jag tyckte det var ganska bra slut. Själva säsongen tog dock fart alltför sent.
Citera
2010-12-13, 16:06
Medlem
Dålig avslutning enligt mig.

Scenen när Debra kommer till Jordans camp och låter Dexter och Lumen gå var riktigt lam. Känns som att de gjorde det lite för enkelt där. Hade vart betydligt mycket intressantare om Deb hade kommit på Dexter och sett han för den han egentligen är.

Sämsta säsongsavslutningen hittills. Annars tycker jag säsongen i sin helhet har vart bra. De två sista avsnitten var dock de sämsta under säsongen, synd.
Citera
2010-12-13, 16:27
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenskulptur
Dålig avslutning enligt mig.

Scenen när Debra kommer till Jordans camp och låter Dexter och Lumen gå var riktigt lam. Känns som att de gjorde det lite för enkelt där. Hade vart betydligt mycket intressantare om Deb hade kommit på Dexter och sett han för den han egentligen är.

Sämsta säsongsavslutningen hittills. Annars tycker jag säsongen i sin helhet har vart bra. De två sista avsnitten var dock de sämsta under säsongen, synd.

Avsnitt 11 var ju bästa avsnittet. jaja
Citera
2010-12-13, 16:31
Medlem
Sparv88s avatar
Jag såg sista avsnittet av säsongen och tyckte det kändes som ett bra avslut.

Att Deb lät Lumen och Dexter vara utan att konfrontera dem tyder bara på att hon sympatiserade med deras förehavanden, något hon varit tydlig med för Dexter innan. Jag tror inte det är så konstigt att även en polis, efter att ha sett alla 13 filmer, tycker det är rätt att våldtäktsmännen får smaka på sin egen medicin.

När det gäller den röda bilen så vet vi inte om den förolyckades precis utanför Jordans hus. Den kan ha förolyckats en bra bit ifrån, eller en rejäl bit vid sidan av vägen, i ett buskage, vilket gör att poliserna som kommer till platsen inte hittar den.

Att Lumen valde att lämna Dexter kanske inte var så konstigt ändå, hon hade fått sin hämnd och därmed utnyttjat Dexter till fullo, inte helt ovanligt att kvinnor utnyttjar män på de mest bisarra sätt, eller hur?
Citera
2010-12-13, 16:31
Medlem
Bajskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxormen
Vad säger Quinn där i slutet när han pratar med Dexter? Han mumlar så hemskt att jag inte hör fast jag spolat om scenen flera gånger.

Samma här, hör fan inte vad han säger, nån annan som kan urskilja ?

Annars tyckte jag det var en bra avslutning, serien håller ännu
Citera
2010-12-13, 16:53
Medlem
Pastapwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskatt
Samma här, hör fan inte vad han säger, nån annan som kan urskilja ?

Annars tyckte jag det var en bra avslutning, serien håller ännu

Quinn -Thank you.

Dexter -For what?

Quinn -The blood work.

Dexter -Just doing my job.

Quinn -Yeah, well, that was the one thing hanging me up.

Quinn - I owe you one.

Quinn - I'm gonna go get a drink
Citera
2010-12-13, 17:12
Medlem
Rotmosrullens avatar
Fy fan vad dåligt

Dexter - serien som fick filmer att framstå som dåliga, serien där dialogen var välskriven och där skådespelarna briljerar. Nu i klass med Navi CSI, Jordan Rättsläkare eller annan risig kriminaldrama.

Det var förmodligen det sista avsnittet av Dexter jag tittade på. När LaQuerta spontant uptäckte blodet på Quinns skor skämdes jag. När Deb lät Lumen och Dexter bara gå utan att ens titta bakom skynket (vilket jag för övrigt nominerar till den sämsta plotdevicen någonsin) ville jag dö.

Inte nog med att handligen bara varit en patetisk rehash av gamla säsonger har alla skådespelare, inklusive den käre Michael C. Hall gjort en katastrofalt dålig insats i säsong 5.

Hur någon ens kan titta på Jennifer Carpenter utan att se rakt igenom henne och se hur en liten tjej bara skriker ut repliker är för mig en gåta. Att hon och Hall är gifta var det absolut värsta som kunde hända.

Fotot har varit kasst, trodde att Showtime iaf hade råd att köpa in ordentliga kameror som kan filma mörka scener, något de uppenbarligen inte har med tanke på den här screenshoten från HD-rippen från några avsnitt sen: http://data.fuskbugg.se/dipdip/hdrip_hahaha.png

Det finns dock två stora punkter som väger över alla dessa andra saker. Julia Stiles och slarvet.

Jag trodde att Stiles var en bra skådespelerska, ingenting kunde vara mer falskt, varenda replik hon klämt ur sig har varit enormt forcerad. Uppenbarligen blev pressen lite för stor när hon skulle axla manteln från bra prestationer som Jimmy Smith (S3) och John Lithgow (S4). Att Hall inte lyckades förmedla några som helst känslor till Stiles hjälpte inte heller. Carpenter stod väl och såg sur ut bakom kameran I guess..

I föregående säsonger (med undantag!) har Dexter varit en nogrann mördare, planerat, städat osv. Nu skär han upp folk höger och vänster utan någon som helst kontroll. Det är inte speciellt trovärdigt att Dexter kommer undan med hundratals bevis bakom sig när andra åker dit på att ha nyst på brottsplatsen.

Det finns mer,

Kommer någon ihåg den kassa subploten med mördaren som ritualmördade folk? Nej tänkte väl det.
Vad hände egentligen mellan Quinn och Deb? I ena sekunden säger hon "dra åt helvete ditt jävla as" och i nästa diskuterar dom som vanligt ett brottsfall. Troligt, troligt!
Batistas och LaGuertas kärleksliv är ungefär lika levande som påvens.
Julia Stiles som springer omkring och visar upp för folk när hon blir våldtagen nästan till döds på video i sin mobil kändes inte heller helt trovärdigt.

Någon som vet var man kan tanka Navi CSI? Är nämligen lite sugen på en serie som faktiskt gör anspråk på realism.

Trams!

Edit: Fixade bildlänk
Senast redigerad av Rotmosrullen 2010-12-13 kl. 17:17.
Citera
2010-12-13, 17:24
Medlem
Varför nämner ingen Masukas dejt?!
Citera
2010-12-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Varför nämner ingen Masukas dejt?!

Faktiskt! http://imgur.com/WgJrF.jpg vem är detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in