2010-12-13, 12:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Öh om Quinn nu tackar Dexter för att han inte satte dit honom (hur kan han veta att det är hans blod?) borde normal slutledningsförmåga leda till att han inser att Dexter är mördaren. Avslutningen hade varit mycket bättre, om än repetitivt, med en scen där man får se att Quinn inleder en ny egen undersökning, eller i alla fall börjar spana på Dexter a la Doakes.

Som tidigare nämnts i tråden finns Dexters DNA på den röda bilen som vid det här laget troligen är anmäld stulen vid hamnen där Dexter befann sig. Inte så svårt att lägga det pusslet. Första gången jag är besviken på en säsongsavslutning.
Citera
2010-12-13, 12:44
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Öh om Quinn nu tackar Dexter för att han inte satte dit honom (hur kan han veta att det är hans blod?) borde normal slutledningsförmåga leda till att han inser att Dexter är mördaren. Avslutningen hade varit mycket bättre, om än repetitivt, med en scen där man får se att Quinn inleder en ny egen undersökning, eller i alla fall börjar spana på Dexter a la Doakes.

Som tidigare nämnts i tråden finns Dexters DNA på den röda bilen som vid det här laget troligen är anmäld stulen vid hamnen där Dexter befann sig. Inte så svårt att lägga det pusslet. Första gången jag är besviken på en säsongsavslutning.

Att allt inte står rätt till med Dexter har väl Quinn förstått länge nu men jag uppfattar det som att han väljer sin kärlek till Deb före att nysta vidare i hennes brors förehavanden.
Citera
2010-12-13, 13:24
Medlem
tepss avatar
Citat:
Öh om Quinn nu tackar Dexter för att han inte satte dit honom (hur kan han veta att det är hans blod?) borde normal slutledningsförmåga leda till att han inser att Dexter är mördaren.

Precis vad jag tänker.
Quinn vet ju inte ens att han har blod på skorna när LaGuerta ser det.

Jag hoppas på att dom gör en kraftsamling inför säsong 6 och skriver den bästa
serien i ordningen och knyter ihop den hära dexter påsen med ett bra avslut.

Jag vill se Deb förstå sin bror och jag vill se Dexter leva... det är allt jag begär.
Citera
2010-12-13, 13:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Att allt inte står rätt till med Dexter har väl Quinn förstått länge nu men jag uppfattar det som att han väljer sin kärlek till Deb före att nysta vidare i hennes brors förehavanden.
Jo, så tolkar jag det också, men samtidigt kan jag tycka att det är lite väl enkel lösning på något så stort. Hans polare har blivit dödad, hans polare övervakade Dexter. Dexter räddar Quinn.

Till nästa säsong vore det kul med något okonventionellt, kanske i uppbyggnaden av säsongerna. funkar inte med fler seriemördare/ligor
Citera
2010-12-13, 13:56
Medlem
Det var inte en särskilt bra säsongsfinal, förra avsnittet var (mycket) bättre! Gillar inte alla lösa trådarna som lämnades. Förut har alltid bevis varit viktigt. Meningen med The Code är ju bland annat att inte lämna bevis! Författarna verkar dock tycka att det räcker med en stor födelsedagsfest i slutet för att polisen ska stänga alla utredningar

Det är som om man ändrade riktningen efter några avsnitt. Till exempel känns det väldigt konstlat att Lumen dels inser efter lite sömn att hon måste sticka från Dexter, och att han bara släpper iväg henne. Hon vet om att han är en mördare

Hela säsongen blev tyvärr ganska misslyckad, även om det fanns bra idéer.
Citera
2010-12-13, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Men din dumma jävel, skojar du eller? TITTA PÅ AVSNITTET innan du läser hur säsongsfinalen slutar.

Är du ens seriös?

Håller så med, jag gick in hit först när jag hade sett avslutningen!
Citera
2010-12-13, 14:03
Bannlyst
Inte helt övertygad av sista avsnittet. En bra serie som börjat bli väldigt seg. Använder Dexter skådisen peruk?
Citera
2010-12-13, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somalisk-pizza
Inte helt övertygad av sista avsnittet. En bra serie som börjat bli väldigt seg. Använder Dexter skådisen peruk?

Hint:

M.C.Hall har genomgått cellgiftbehandling mot en viss sjukdom.
Citera
2010-12-13, 14:32
Medlem
hazard simpsons avatar
Hela säsongen kändes lite hafsigt och slarvigt. Nya manusförfattare förvisso, men det ursäktar inte allt. Nästan förvånad att dom fick avsluta meningarna när dom pratade ibland. Jordan Chase och Boyd var bra tycker jag. Men det räddar inte säsongen.

Hur fan ska säsong 6 bli undrar vi alla. Förmodligen med massa jävla barn. Dom ska ju bo där hela sommaren. Nästan som man hoppas att nån dör och Dexter ger sig ut på barnamördarjakt. Quinn kommer med all säkerhet komma närmare Dexter. Kan bli han som avslöjar Dexter en gång för alla med en hysterisk Debra i bakgrunden.

Fuck I'm really going to spanish lesson after this.
Citera
2010-12-13, 14:36
Medlem
sigma88s avatar
Citat:

1. Dexter kollar upp vems blod det är. Han ser att det är Robocops blod. Han mörkar detta. På vilket sett borde det här leda till att Quinn förstår vem som är mördaren?

2. Dexter hade tid på sig att ta sig därifrån, kan han inte ha bränt upp bilen? Försvinner inte alla spår då?
Citera
2010-12-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Hur fan ska säsong 6 bli undrar vi alla. Förmodligen med massa jävla barn. Dom ska ju bo där hela sommaren. Nästan som man hoppas att nån dör och Dexter ger sig ut på barnamördarjakt. Quinn kommer med all säkerhet komma närmare Dexter. Kan bli han som avslöjar Dexter en gång för alla med en hysterisk Debra i bakgrunden.

Fuck I'm really going to spanish lesson after this.

Det är inte säkert
När Rita väntade Harryson hoppade de över graviditet och födsel... inte säkert.
Citera
2010-12-13, 14:54
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigma88
1. Dexter kollar upp vems blod det är. Han ser att det är Robocops blod. Han mörkar detta. På vilket sett borde det här leda till att Quinn förstår vem som är mördaren?

2. Dexter hade tid på sig att ta sig därifrån, kan han inte ha bränt upp bilen? Försvinner inte alla spår då?
Dexter visste ju vems blod det var. Vad hade Quinn för blod på sig då? Bör inte dessa frågor ställas? Varför TACKAR Quinn Dexter? För vadå? Vad tackar han honom för, tror du?

2. Dexter kan såklart ha bränt upp bilen men då kunde de ju 1) adderat en one liner "vi måste göra oss av med bilen" eller 2) en scen där bilen brinner. Att ett så uppenbart spår bara försvinner tycker jag tyder på lättja, svaghet - you name it.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in