2010-11-30, 19:25
Medlem
F.Ks avatar
Fy fan vad spännande det var när Debra och Quinn var på väg till Alex hus, kunde knappt titta, men precis när dom skulle gå in genom dörren så kom jag på att Dexter inte var så dum att han skulle bli lurad av Jordan.

La ni märkte till Dexters glädjeorgasm när Lumen la in dödsstöten? Michael C. Hall borde fan få en Oscar.
Citera
2010-11-30, 19:27
Medlem
Jullsans avatar
Håller med dom som vill ha bort Lumen. Tycker Dexter ska jobba själv. Bästa hade varit om Dexter och Lumen gör slut på Chase och Lumen sen får frid och åker hem igen fast nu verkar det som att Dexter och Lumen är tillsammans, aja vi får väl se vad som händer.
Citera
2010-11-30, 19:44
Medlem
F.Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Håller med dom som vill ha bort Lumen. Tycker Dexter ska jobba själv. Bästa hade varit om Dexter och Lumen gör slut på Chase och Lumen sen får frid och åker hem igen fast nu verkar det som att Dexter och Lumen är tillsammans, aja vi får väl se vad som händer.

Hon kommer dö, det känner jag på mig.

Bäst skulle vara om hon inte får nog att med mördandet efter att Jordan & Company är döda, utan fortsätter och dödar nån oskyldig. Dexter måste då ta hand om henne och det blir en sån där sen där han nästan gråter av olycka, men man märker att innerst inne så älskar han det.
Citera
2010-11-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.K

Bäst skulle vara om hon inte får nog att med mördandet efter att Jordan & Company är döda, utan fortsätter och dödar nån oskyldig. Dexter måste då ta hand om henne och det blir en sån där sen där han nästan gråter av olycka, men man märker att innerst inne så älskar han det.

Frågan är dock hur man ska lyckas fylla ut något såpass omfattande under de två kommande avsnitt då man redan har så mycket obesvarat att det räcker och blir över. Jag tror i varje fall att hon antingen dör denna säsongen eller blir blir en bestående karaktär nästa säsong, jag hoppas på det sistnämnda.

Jag tycker annars det är uppenbart att Dexter har känslor för henne och om han skulle ställas inför scenariot att koden kräver att han dödar henne så är jag ärligt talat inte helt övertygad om att han skulle göra det. Dexters självbild och känslor (brist på känslor) har förmodligen inte genomgått så stor förändring tidigare i serien som de gjort från det att han träffade Lumen. Jag skulle vilja säga att hon var det bästa som kunde hända serien från det att Rita dog.

Förövrigt tror jag inte Dexter känner någon större tillfredsställelse av att mörda folk han bryr sig om, vi minns ju gott och väl säsongsfinalen i säsong ett. Inte minst idag med de mänskliga framsteg han faktiskt gjort.
Citera
2010-11-30, 20:23
Medlem
Accentifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.K

Men då skulle det bli som i säsong tre, med Organa.
Jag ser hellre att Lumen stannar och blir Dexters kompanjon under en längre tid.
Citera
2010-11-30, 20:33
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Accentify
Men då skulle det bli som i säsong tre, med Organa.
Jag ser hellre att Lumen stannar och blir Dexters kompanjon under en längre tid.
Organa?

men ja, det känns redan nu som en blandning av säsong 2 och 3.
Citera
2010-11-30, 21:33
Medlem
soBres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faderallan
Du förstod väl att det var promon han länkade till, med tanke på inlägget som han citerade? Varför klickade du på klippet?
Förklara mig inte mig helt då såklart är det mitt eget fel, men jävlar vilken jävla spoiler. fan sjukt taggad till nästa vecka och känner mig ...knäckt?
Citera
2010-11-30, 22:19
Medlem
AlterEgons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randyrhoads22
Fyra stycken har jag läst ! Inte lyckats få tag i den femte. Jag föredrar faktiskt den andra boken, otroligt spännande på slutet. Hur kunde du tröttna på jakten efter en kille som skär av precis alla delar på den mänskliga kroppen, för att sedan lämna den i ett levande skick ? Ja, det gör jag nog också. Tv-serien är otroligt bra, framförallt andra säsongen. Skulle nog säga att det är den bästa.

Dålig skulle jag verkligen inte säga att den är. Den är däremot inte lika bra som 1an och 2an.

Och ska du läsa dem så läs alla böcker på engelska ! Översättningen är ibland plågsamt dålig, speciellt när han samtalar med "the dark passenger".

Men jag tycker helt klart du ska ge tvåan en andra chans !

Jag gillar att böckerna har annorlunda story än TV-serien. Självklart har jag dem på engelska.

Du har rätt i att den där kirurgmördaren (eller vad han nu var) är häftig. Det som fick mig att tycka boken var tråkig var att den var väldigt upprepande och att Dexter satt och drack för mycket öl hos Rita och att den där Kyle Chutney var en tråkig karaktär. Tror du att de har ersatt honom med Lundy i TV-serien?
Citera
2010-11-30, 22:20
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan

Instämmer.

Lumen måste dö eller försvinna.
Hennes roll är alldeles för stor och har tagit över hela serien.

Med den briljanta säsong 4 i färskt minne så är denna säsong bara en stor besvikelse, tyvärr.
Segt, händelsefattigt och förutsägbart även om Jonny Lee Miller räddar en del med sin fantastiska rolltolkning.

Dexter behöver inte nån jäkla mördar-partner, det förstör ju hela konceptet.
Vad ska det sluta med, Dexter & Lumen som nån slags Bonnie & Clyde? Nej, tack.
Då kan ju serien döpas om till "Dexter & Lumen" med...
Senast redigerad av Lostworld 2010-11-30 kl. 22:45.
Citera
2010-11-30, 22:47
Medlem
mteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norce
Organa?

men ja, det känns redan nu som en blandning av säsong 2 och 3.

Han syftar på Miguel, som spelades av Jimmy Smits och som spelade Bail Organa i de två senaste Star Wars-filmerna.
Citera
2010-11-30, 22:55
Medlem
Asså fyfan va bra de sista tre avsnitten har varit, så mycket har ändrats och det är spännande nästintill hela tiden, kan inte de sista två avsnitten bara komma nu!!
Citera
2010-11-30, 23:10
Medlem
NollottAs avatar
Vad kommer hända med privatdetektiven då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in