2010-12-06, 17:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoshi.arafat
Av någon anledning ville jag att Quinn skulle komma in i vanen. I början tyckte jag väldigt illa om Quinn, men ju mer serien har fortlöpt desto mer har jag börjat gilla honom, han har växt något enormt hos mig faktiskt, medans Dexter har sjunkit. Det är på något sätt som att jag håller mer på Quinn än Dexter, så att säga.
Jag gillar också Quinn. Först verkade hans karaktär rätt platt men nu har han verkligen fått mer djup. Han känns trovärdig helt enkelt.
Däremot har jag fortfarande problem med alla forcerade förhållanden hit och dit och där Deb & Quinn inte heller känns direkt självklara som par.

Kom på mig själv med att faktiskt hålla på Liddy när han övermannade Dexter och slängde in honom i skåpbilen
Inte konstigt att man blir en "förrädare" eftersom de nya manusförfattarna lyckats göra huvudpersonen till en biroll i sin egen serie!
Tråk-Lumen gör även Dexter tråkig. Och klantig och korkad.

De som säger att Lumen bidrar till Dexters utveckling - jaså, hur då?
Genom att göra honom sämre/få honom att förlora sin skärpa?
Hon gör honom "mänsklig" säger man då.
Ge f*n i det säger jag.
Dexter ska inte vara "mänsklig" enligt sådan definition och han ska definitivt inte ingå i ett team som Lumen nu deklarerade att de var
Citera
2010-12-06, 17:36
Medlem
Falcãos avatar
Klart med en sjätte säsong nu.

http://www.tvsquad.com/2010/12/06/dexter-officially-renewed-for-season-6/
Citera
2010-12-06, 18:06
Medlem
sigma88s avatar
imo:

Dexter planterar övervakningsgrejerna från hans egen lägenhet i Quinns lägenhet. På något sätt riktar Dexter polisens uppmärksamhet mot detta och de hittar allt i lägenheten => Quinn åker dit för mordet på Liddy.
Citera
2010-12-06, 18:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
De som säger att Lumen bidrar till Dexters utveckling - jaså, hur då?
Genom att göra honom sämre/få honom att förlora sin skärpa?
Hon gör honom "mänsklig" säger man då.
Ge f*n i det säger jag.
Dexter ska inte vara "mänsklig" enligt sådan definition och han ska definitivt inte ingå i ett team som Lumen nu deklarerade att de var
Även om du inte gillar det håll han utvecklas åt så utvecklas han ju fortfarande? Hade varit ointressant om Dexter hade varit precis som i säsong ett, huvudpersoner ska vara dynamiska.

Tycker synd om Quinn om han åker dit nu, han har verkligen fått ett större djup och en mer sympatisk sida i den här säsongen.
Citera
2010-12-06, 18:21
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pex
Även om du inte gillar det håll han utvecklas åt så utvecklas han ju fortfarande? Hade varit ointressant om Dexter hade varit precis som i säsong ett, huvudpersoner ska vara dynamiska.

Tycker synd om Quinn om han åker dit nu, han har verkligen fått ett större djup och en mer sympatisk sida i den här säsongen.
Tror inte Dexter kommer tillåta det, han vet ju att Q är oskyldig samt att han hörde hur off Q var mot Liddy. Det blir säkert Dexter som kommer processa DNA´t på skorna och sånt har han ju fixat förr.
Citera
2010-12-06, 18:23
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Men det är just det som är poängen - att inte all utveckling är av godo.

Sen är det ju faktiskt så att karaktären Dexter ska vara sociopat/psykopat (även om de nya manusförfattarna tycks vilja kringgå detta så mycket som möjligt) och lider man av denna personlighetsstörning så finns det av naturliga skäl inte så stort utrymme för utveckling...
Även om sociopater ibland kan bli bättre med åren (genom utveckling/mognad/whatever?) så gäller det långt ifrån alla och heller inte i allt för stor omfattning. Man kan alltså inte ändra en karaktär av det här slaget hur mycket som helst innan det börjar bli absurt och sakna trovärdighet.

Citat:
Håller med.
Verkligen helt fel om Quinn åker dit för mordet på Liddy, även om det tyvärr ser ut att bli så...
Han förtjänar ett bättre öde.
Citera
2010-12-06, 18:25
Medlem
AlterEgons avatar
Citat:

Det är din åsikt. Jag anser att det var coolare med Dexter och Harrys samtal och allt vad det innebar innan säsong fyra och fem, även om de senare säsongerna också är helt okej.

Håller med om att Quinn var tråkig till en början. Men han har verkligen utvecklats positivt som karaktär i min ögon.

Jag stör mig på att Dexter kommer undan med sjuka mängder tur hela tiden, istället för sin skicklighet och noggrannhet som han hade förut. Till exempel då Quinn hade fantombilden som såg ut som en exakt kopia av dexter och Andrew? (Trinity's son) på något sätt inte lyckades få fram ett vettigt svar på om det var likt Kyle Butler trots att han hade säkert 5-10 sekunder. Sedan blev ju SJÄLVKLART Quinn bortdragen av ilskna FBI-vakter som agerade som kitade mobs på WOW.
Citera
2010-12-06, 18:30
Medlem
pocahontas väns avatar
Äntligen dexter som det ska vara, när dexter är ett hårstrå iväg från att bli upptäckt samtidigt som han håller 10 bollar i luften. Dock tog det en hel säsong att bygga upp en sådan stämning.
Citera
2010-12-06, 18:32
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Klart med en sjätte säsong nu.

http://www.tvsquad.com/2010/12/06/dexter-officially-renewed-for-season-6/
Ja, det var ju väntat.
Man hade ju knappast kunna avsluta serien med bara det avsnitt som återstår av säsongen.

Tror det blir bäst ifall säsong 6 blir den sista.
Och då vill jag se full fokus på Dexter och inget annat.

In med nya och framförallt bättre manusförfattare inför nästa omgång eller gärna att originalteamet kommer tillbaka, för detta håller INTE.
(Dålig storyline och för lite utrymme för bra karaktärer som Jordan Chase och Liddy).
Citera
2010-12-06, 18:37
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgon
Det är din åsikt. Jag anser att det var coolare med Dexter och Harrys samtal och allt vad det innebar innan säsong fyra och fem, även om de senare säsongerna också är helt okej.
Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Det är jobbigt och irriterande att "Harry" är borta från Dexters vardag. Deras konversationer är av intresse.

Harry har försvunnit i samma takt som Lumen tagit över.
Det är bara att välja vem ni helst vill ha kvar.
Det är knappast någon hemlighet vem jag väljer
Senast redigerad av Lostworld 2010-12-06 kl. 19:00.
Citera
2010-12-06, 18:43
Medlem
soBres avatar
Tänkte inte kolla på spoilern för nästa veckas avsnitt, men vafan får väl sitta på nålar igen.
Citera
2010-12-06, 19:06
Medlem
l0ls avatar
Men för i helvete att man måste vänta en vecka innan nästa avsnitt kommer.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in