Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-12-18, 12:53
  #1
Medlem
motherfucks avatar
Eftersom lärare i sig kan bestämma en elevs framtid, och huruvida svårt det ska vara på proverna. Tiderna man skall passa, och vara onekligen skötsam i skolan för att undgå IG alternativt streck i något ämne. En elevs liv hänger på lärarna, därför bör lärarna även ge eleverna:


Pengar(Studiebidraget är långt ifrån tillräckligt)
Mat(Det får man i skolan, men icke något gott och även relativt tidigt)
Kläder
Skor
Fordon
Möbler

Därför, om inte lärarna kan ge ovanstående punkter, bör det därför vara obligatoriskt att få grundbetyg (oavsett vad) åtminstone godkänt så eleven i efterhand kan studera vidare, alternativt få gymnasiekompetens. Om en lärare kan ge en elev ig, och eleven kämpar och inte får det ändå ska skall lärarn fixa ovannämnda punkter.

Nu menar jag givetvis inte elever som skiter i skolan.

Nej, jag är klar med min utbildning och gick ut med 15.8
Citera
2009-12-18, 12:56
  #2
Medlem
Vocaloids avatar
Varför skulle skolan ge eleverna möbler?
Citera
2009-12-18, 12:58
  #3
Medlem
homeburnts avatar
Okej, och hur i helvete tror du att det hade fungerat? Vart skulle de pengarna komma ifrån? Hur mycket tid ska egentligen lärarna lägga ner på sitt arbete? Ska de bo där? Hur skulle allmänbildningen hos ungdomar se ut om, låt oss säga 10 år?

Du verkar vara en bortskämd ungdjävel från någon större ort som fått tillräckligt med pengar för att kunna se ner på andra. Fy fan.
Citera
2009-12-18, 12:58
  #4
Medlem
Libres avatar
Ehm....du är inte heller på riktigt va?
Citera
2009-12-18, 13:28
  #5
Medlem
motherfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homeburnt
Okej, och hur i helvete tror du att det hade fungerat? Vart skulle de pengarna komma ifrån? Hur mycket tid ska egentligen lärarna lägga ner på sitt arbete? Ska de bo där? Hur skulle allmänbildningen hos ungdomar se ut om, låt oss säga 10 år?

Du verkar vara en bortskämd ungdjävel från någon större ort som fått tillräckligt med pengar för att kunna se ner på andra. Fy fan.

Därför bör grundbetyget vara G (oavsett vad).
Citera
2009-12-18, 13:30
  #6
Medlem
KryddAs avatar
Skippa zutten grabben!
Citera
2009-12-18, 13:31
  #7
Medlem
Vocaloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motherfuck
Därför bör grundbetyget vara G (oavsett vad).
Du besvarade inte min fråga?
Citera
2009-12-18, 13:32
  #8
Medlem
Seraphiums avatar
Luktar troll. Sen när är det lärarens uppgift att se till att eleven klarar av skolgången? I slutändan är det ändå du som avgör din egna framtid.
Citera
2009-12-18, 13:33
  #9
Medlem
homeburnts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motherfuck
Därför bör grundbetyget vara G (oavsett vad).

"Oavsett vad?" Va?! Så ungjävlarna ska få kunna bete sig hur dom vill, samt skita i att plugga, och ÄNDÅ få G? Hur tänker du egentligen?
Citera
2009-12-18, 13:36
  #10
Medlem
Om jag förstått rätt så menar du att ingen ska kunna bli underkänd i skolan?
För att kunna underkänna någon så måste läraren försörja eleven eftersom den indirekt förstör elevens liv?

Tror du har en lite avvikande verklighetsuppfattning, elever som får ig försörjs ju redan av samhället och får mer pengar i socialbidrag än vad en student får ut i månaden. Ifall man inte ska kunna underkänna en elev varför ska de då ens studera ifall de redan blir godkända? (antar du bara menar grundskolenivå nu)
Citera
2009-12-18, 13:36
  #11
Medlem
Trollvarning givetvis. Kanske en ironisk tråd om något annat ämne?
Citera
2009-12-18, 13:37
  #12
Medlem
Mata inte trollet.
Citat:
Ursprungligen postat av motherfuck
Egentligen går inte frågan ovan att stämma, då mig veterligen vet att jag inte är mytoman riktigt. Men saken är att jag ljuger verkligen 24/7, jag överdriver inte, jag ljuger inte om hur många brudar jag legat med, utan andra gejer. Jag LJUGER verkligen ofta som fan, varför ? Är det något annat än underliggande mytomani ?
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1031075
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback