• 1
  • 2
2009-12-13, 17:51
Medlem
Jagbetalars avatar
Jag är nybörjar inom deejaying och skall inhandla mitt första mixerbord nu snart, kan grunderna o.s.v. Vilket typ av dessa mixerbord skulle ni ha köpt? Motivera gärna varför!

Står mellan dom här två
http://www.htfr.com/more-info/MR217237
eller
http://www.studiomusik.se/visa_produ...box%94&lang=sv

Tackar väldigt mycket för all hjälp jag kan få!

MvH
Citera
2009-12-13, 17:56
Moderator
Psilosophers avatar
Jag skulle inte välja någon av dem, då jag vill ha 3-bands EQ på båda kanalerna. Annars är Numarks grejer ofta prisvärda.
Citera
2009-12-13, 18:04
Medlem
Jag litar inte på Numark. Man har hört för många historier om mixrar som har tagit eld och cdj;s som har flippat ur totalt. Det är bättre att spara lite mer cash och köpa någonting som håller från t.ex Pioneer eller Denon (föredrar Denon).

Annars så tycker jag att 3-bands equalizer är obligatoriskt. Puss
Citera
2009-12-13, 18:09
Medlem
Jagbetalars avatar
Har ni något bra tips på ett nybörjar mixingbord? Helst inom ett rimligt pris.
Citera
2009-12-13, 20:07
Medlem
Jagbetalars avatar
http://www.studiomusik.se/visa_produ...IX%2D2&lang=sv
Är denna något att ha tro?
Citera
2009-12-15, 13:56
Medlem
frusciante88s avatar
Jag skulle heller inte välja nått av dem.

Jag föredrar som föregående talare pioneer eller denon. Vestax har några riktigt schyssta mixers och turntables, men nu snackar vi 20 ggr din budget.

Jag tycker aldrig att man ska köra på nått halvdant. Dj-gear kostar...

Man kan komma undan lite billigare om man väljer att köra vinyl, då spelarna är billigare, men då måste man iofs leta skivor 80% av sin fritid om man inte kör tidskodat och mp3, vilket också kostar en del.

Ska du köra CD och inte vill lägga en förmögenhet så tycker jag att Reloop, tyskt märke, har börjat levererat riktigt bra prylar i förhållande till priserna.
Reloop RMP3 spelarna kostar runt 6k/st och levererar mycket, köp en liten 2-kanals DSP-mixer till för 3k, Reloop IQ2.

annars kanske digital jockey är nått för en nybörjare?
Citera
2009-12-15, 13:57
Medlem
frusciante88s avatar
.

Jag skulle heller inte välja nått av dem.

Jag föredrar som föregående talare pioneer eller denon. Vestax har några riktigt schyssta mixers och turntables, men nu snackar vi 20 ggr din budget.

Jag tycker aldrig att man ska köra på nått halvdant. Dj-gear kostar...

Man kan komma undan lite billigare om man väljer att köra vinyl, då spelarna är billigare, men då måste man iofs leta skivor 80% av sin fritid om man inte kör tidskodat och mp3, vilket också kostar en del.

Ska du köra CD och inte vill lägga en förmögenhet så tycker jag att Reloop, tyskt märke, har börjat levererat riktigt bra prylar i förhållande till priserna.
Reloop RMP3 spelarna kostar runt 6k/st och levererar mycket, köp en liten 2-kanals DSP-mixer till för 3k, Reloop IQ2.

annars kanske digital jockey är nått för en nybörjare?
Citera
2009-12-15, 16:57
Medlem
det är så olika det där.. Jag avskyr allt som har med reloop att göra
Citera
2009-12-15, 17:05
Medlem
frusciante88s avatar
detsamma, men har han inte cash så får han skit.

Funderar själv på denna:
http://www.denondj.com/DN-X1700-P112.aspx

riktigt vacker!
Citera
2009-12-15, 18:09
Medlem
Azchateros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av db3306
det är så olika det där.. Jag avskyr allt som har med reloop att göra

Har du testat Reloop?
Jag tyckte nämligen likadant som dig innan jag testade deras spelare.

Det är faktiskt jävligt bra kvalité i deras spelare och mixerbord. Blev själv förvånad. Dock så finns det bara en grej jag stör mig på, och det är play/cue knapparna. Men det är väl en vanesak/smaksak.
Citera
2009-12-15, 18:44
Medlem
Feeltzs avatar
har kört numark sen jag va runt 10 bast och det är mitt förstaval här än idag, och några brinnandes cdspelare/mixrar har det inte varit på tal om. Har även en kompis som äger två st Axis 8 och han säger att efter mjukvaruuppdateringen på dem så funkar dom perfa!

Pioneer är dyrt och det kanske man inte ska köpa föräns man värkligen tycker att man kan, vill och har tid för att sattsa på just att bli en DJ. Sedan finns det en massa märken och där är det ganska mycket smak, i alla fall mellan numark och denon. Vissa gillar numark, och andra gillar denon. Min personliga åsikt är numark eftersom jag lackade totalt sönder på ett par av denons spelare jag med en spelning totalt laggade sönder och pajjade hela grejjen.

Bästa är att åka in till en butik och klämma och känna själv innan du köper något! Jag köper aldrig nånting utan att ha hållt i den IRL

Edit: Numarks kombinerade dubbelcd + mixer ska man hålla sig borta ifrån!
Citera
2009-12-15, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azchatero
Har du testat Reloop?
Jag tyckte nämligen likadant som dig innan jag testade deras spelare.

Det är faktiskt jävligt bra kvalité i deras spelare och mixerbord. Blev själv förvånad. Dock så finns det bara en grej jag stör mig på, och det är play/cue knapparna. Men det är väl en vanesak/smaksak.

Yes, hade jag inte testat skulle jag inte känna någon avsky mot deras prylar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in