• 1
  • 2
2009-12-16, 00:12
Medlem
Jagbetalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feeltz

Edit: Numarks kombinerade dubbelcd + mixer ska man hålla sig borta ifrån!
Varför då?
Citera
2009-12-16, 02:10
Medlem
Janniss avatar
Verkar att den första skulle bli för mig !
Citera
2009-12-16, 02:20
Medlem
Bytingens avatar
http://www.thomann.de/se/hercules_dj...091e406815f2b5 Tar allt ni har sagt hittills, tycker jag.

Tar många nybörjarkontrollers i hästlängder.

Hooka mapping typ, till traktor så har du en perfekt start, allt ifrån nybörjare till avancerade lirar med hercules RMX, meeen bästa vore typ Vestax VCI-100SE - dock kostar den typ 4.5-5? papp+om du har otur tullavgifter osv.
Senast redigerad av Bytingen 2009-12-16 kl. 02:23.
Citera
2009-12-16, 12:43
Medlem
Jagbetalars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bytingen
http://www.thomann.de/se/hercules_dj...091e406815f2b5 Tar allt ni har sagt hittills, tycker jag.

Tar många nybörjarkontrollers i hästlängder.

Hooka mapping typ, till traktor så har du en perfekt start, allt ifrån nybörjare till avancerade lirar med hercules RMX, meeen bästa vore typ Vestax VCI-100SE - dock kostar den typ 4.5-5? papp+om du har otur tullavgifter osv.
Kollade faktiskt på den igår. Är det något speciellt man behöver fixa med den? Då menar jag datorn, något speciellt ljudkort eller är det bara köra på?
Citera
2009-12-17, 12:46
Medlem
frusciante88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagbetalar
Kollade faktiskt på den igår. Är det något speciellt man behöver fixa med den? Då menar jag datorn, något speciellt ljudkort eller är det bara köra på?

Den har inbyggt usb-interface så det är bara plugga in och köra med medföljande mjukvara.
Visa usb-controllers kan ha lite latency har jag märkt, men tankar man (googla)Asio 4 all och använder som driver så löser det allt!
Citera
2009-12-17, 18:14
Medlem
Feeltzs avatar
Citat:
Varför då?

Crapkvallite på dom billigare varianterna faktiskt :P
Citera
2009-12-18, 12:53
Medlem
Bytingens avatar
Citat:

Plug'n'Play!

det där med latency, är lite beroende på vad du ska göra har jag hört.. Har hört, inte upplevt - att folk som scratchar exempel kan känna hög latency. Annars fungerar den utmärkt =)

Finns flera mappings till den, allt ifrån egna bra mappings till att exakt fungera som vci-100

Jag hade köpt den!
Jag kommer köpa en i USA när jag är där från en vän, blir perfekt.
Citera
2009-12-27, 20:12
Medlem
Hahaha =)

Det är alltid kul att läsa folks inlägg när det kommer till val av utrustning för nybörjare.

Visst, Denon och Pioneer är världsledande märken och av absolut bästa kvalite.
MEN, har en nybörjare som inte har sitt boende på lidingö, pappa som skiter pengar och mamma som jobbar som lyxhora, råd att köpa dessa saker för ca 35k?

Knappast.
Därför kan ja säga att om du nu ba ska lära dig så funkar det mesta, men som en tidigare talare sa, en 3bands eq är att föredra.

När det kommer till datoriserade produkter så sure, vestax gör riktiga grejer osv men jag som nu ha mixat ett tag, både på dator och cd/vinyl, skulle föredra cd att börja på.

Men annars har numark riktigt trevliga styrenheter.
Dom borde du kolla upp.

Och till er alla GEARNÖRDAR.
Är det fel att kanske börja på en Denon Dn2000mk2?
Det va grejer när en annan började.
Citera
2009-12-28, 16:35
Medlem
shitnilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dj_BoW
Och till er alla GEARNÖRDAR.
Är det fel att kanske börja på en Denon Dn2000mk2?
Det va grejer när en annan började.

Haha! Jag har kört med Denon DN-2000F tillsammans med en LEM DM81 stereo disco mixer.
Inte kanske de allra häftigaste effekterna osv. Men det gör grejjen. Och jag lär mig att beatmixxa från början. Inga jävla bpm-mätare här!
Har haft utrustningen i 1 1/2 år nu. Börjar få in snitsen. Har kört någon spelning med min rigg men även fått spelning med riktiga denon/pioneer prylar på klubb osv. Detta trots att jag bara kört på min rigg hemma.
Så det fungerar absolut!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in