• 1
  • 2
2009-12-10, 11:33
Medlem
Om jag har en korv stationerad i mitt anus sätter verkligen en cigg fart på den min kompis säger att det e samma sak för honom.

Någon som delar denna egenskap?
Citera
2009-12-10, 11:36
Medlem
KryddAs avatar
En polare sa samma sak till mig, och efter har jag också gjort denna observation - ni är inte ensamma!
Citera
2009-12-10, 11:38
Medlem
tjåppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KryddA
En polare sa samma sak till mig, och efter har jag också gjort denna observation - ni är inte ensamma!

Precis! Det var jag som sa det

Var enda jävla gång jag röker cigg blir jag bajsnödig. Extra mycket om man tar en kopp kaffe på det. Ganska skönt iofs, men kan vara jobbigt ibland...
Citera
2009-12-10, 11:39
Bannlyst
Jag är skitnödig nu, jag går och röker och kommer med en edit om resultatet

Edit: Ahhh, ströp just en neger, det blev faktist mer fart på den av en cigg, men det kanske blev en liten placebo effekt, efter att jag läste era inlägg..
Senast redigerad av IWBR 2009-12-10 kl. 11:48.
Citera
2009-12-10, 11:40
Medlem
KryddAs avatar
Jag brukar pga detta dra en ordentlig skit innan jag röker om jag känner att det är dags.
Citera
2009-12-10, 11:52
Medlem
tjåppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWBR
Edit: Ahhh, ströp just en neger, det blev faktist mer fart på den av en cigg, men det kanske blev en liten placebo effekt, efter att jag läste era inlägg..

Nej jag tror inte det var placebo, jag är helt övertygad, och har alltid varit, om att rökning gör en bajsnödig. Frågan är bara ifall det finns någon logisk/vetenskaplig förklaring till varför?
Citera
2009-12-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjåppe
Nej jag tror inte det var placebo, jag är helt övertygad, och har alltid varit, om att rökning gör en bajsnödig. Frågan är bara ifall det finns någon logisk/vetenskaplig förklaring till varför?

Vettifan.

Ibland går jag ut och tar en cigg, går in och skiter, sen tar jag ett bad/dusch och resultatet blir ett väldigt rent anus.

Gillar att tömma innan man tvättar röven annars känns det onödigt.

Så det har sina praktiska funktioner.

Jobbigt när man röker innan bussen och blir skitnödig.

Sen sitter man där och länkar hem akut.

Ja så blir det en cigg på väg hem från busstationen och en massa skitande när man kommer innanför dörren.
Citera
2009-12-10, 11:58
Medlem
MissBs avatar
Vid vila orsakar nikotin bara lite ökad ämnesomsättning, men under lätt arbete fördubblas den. Bara ett dygn efter att man slutat röka återgår ämnesomsättningen till normal nivå och det kan förklara att den som slutar brukar gå upp i vikt, i de flesta fall bara 2-4 kg.

http://www.freewebs.com/ciggochnikot...aomnikotin.htm
Citera
2009-12-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissB
Vid vila orsakar nikotin bara lite ökad ämnesomsättning, men under lätt arbete fördubblas den. Bara ett dygn efter att man slutat röka återgår ämnesomsättningen till normal nivå och det kan förklara att den som slutar brukar gå upp i vikt, i de flesta fall bara 2-4 kg.

http://www.freewebs.com/ciggochnikot...aomnikotin.htm

Så rökare måste äta mera för att gå upp i vikt?

Är rökning oekonomiskt om man tränar då?
Citera
2009-12-10, 12:09
Medlem
MissBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma

Alltså herregud.
Citera
2009-12-10, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissB
Alltså herregud.

Vafan alla vet juh inte hur det här fungerar. Kan du förklara?
Citera
2009-12-10, 13:09
Medlem
MissBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbesmamma

Okej... Att en rökare går upp i vikt som alla andra, är jag väl nästan helt säker på! Däremot när man slutar röka så försämras ämnesomsättningen och då går man upp i vikt (inte alla som går upp i vikt). Sen antar jag att man kanske äter istället för att röka, då man inte har "någonting att göra", vilket säkerligen hjälper viktökningen lite på vägen!

Röka är ALDRIG bra när man tränar (röka är aldrig bra även om man inte tränar!!) man får dålig kondition av rökning! Och rökning är väl alltid oekonomiskt??

Sen skadar rökningen lungorna och du kan få canser av rökning!
Du får dålig hy och sämre smaksinne.
500.000 personer dör varje år i USA pga rökning!
Senast redigerad av MissB 2009-12-10 kl. 13:28.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in