2016-07-22, 00:03
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det finns mängder av seriös forskning, från t ex Human Genome Project och flera av världens mest framstående genetiker, som stödjer min ståndpunkt. Det är alltså vi som har de vetenskapliga bevisen på vår sida. Rasbiologi är pseudovetenskap som finns i akademins skräphög och förtjänar inte ens att avhandlas i något forum.

Jag droppar all diskussion med dig från och med nu, eftersom det är slöseri med tid att tjafsa med en faktaresistent och ignorant nazistidiot som du. Sådana som du borde fråntas er rösträtt.

Nej, det finns det inte. Human Genome Project är dessutom nästan 15 år gammalt och mängder av ny genforskning har tillkommit sen dess. Professor Anthony Edwards "Lewontin's fallacy" framförallt blev det stora startskottet för populationsgenetisk forskning. Vidare gjorde upptäckten av den höga andelen CNVs 2004 att den genetiska variationen mellan människor ökade radikalt jämfört med Human Genome Project. Det är din sida som sysslar med vänsterpolitiskt vetenskapskvackeri á la Trofim Lysenko. Men om du tror dig ha något att komma med så borde du inte tacka nej till utmaningen att gästspela i det rasbiologiska forumet.

Alltid härligt att se när en frontallobotomerad liten vänstermupp som du tappar masken och avslöjar sig som den anti-demokratiska nackskottskommunist du innerst inne är.
Senast redigerad av Iradeorum 2016-07-22 kl. 00:35.
Citera
2016-07-22, 00:25
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Kvinnor är ju inte ens myndiga/pålitliga nog att styra över sina egna kroppar enl. feminismen.
Hur skall en kvinna då kunna fatta beslut som rör frågor utanför sin egen kropp...
Citera
2016-07-22, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
Bästa argumentet är att visa utvecklingen hur det gått sedan dess att kvinnor fick rösta. Det har blivit ett monumentalt fall i människans trygghet.

Kvinnor har fuckat upp samhället genom sina uppblåsta sprickfärdiga egon.

Vilken trygghet är det du pratar om som gått förlorad? Om något så har väl människor blivit för trygga?
Citera
2016-07-22, 11:07
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Varför inte hellre googla "causes of rome's downfall"? Då får du upp många seriösa träffar, t ex http://www.history.com/news/history-lists/8-reasons-why-rome-fell.

Du tror på fullaste allvar att någon etablerad källa skulle våga skriva att kvinnors ökade makt fick Rom att falla? Skribenten skulle förlora jobbet och tidningen/sidan skulle få en enorm backlash. Nej, här får man vända sig till alternativ media för sanningen.
Citera
2016-07-22, 11:15
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Du tror på fullaste allvar att någon etablerad källa skulle våga skriva att kvinnors ökade makt fick Rom att falla? Skribenten skulle förlora jobbet och tidningen/sidan skulle få en enorm backlash. Nej, här får man vända sig till alternativ media för sanningen.
Alternativmedia? För sanningen? Öpnna vilken historiebok som helst, på valfritt språk, och du får samma förklaringar till Roms sönderfall. Inte är du så faktaresistent att du förnekar historiska fakta som kommer från välrenommerade historiker, arkeologer och andra experter?
Citera
2016-07-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski

Exakt, ingen seriös etablerad källa/ historiker etc. skulle skriva något så befängt.
Är foliehatsmedia som har hand om alla de där: De är judarnas fel!!!! De är kvinnornas fel!!!!!! De är neeeeegrernas fel!
Seriösa historiker sysslar med mer troliga orsakssammanhang.
Citera
2016-07-22, 11:25
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Ja, du får fråga henne varför hon inte postade länken. Jag har tillgång till alla studier oavsett om de är tillgänglig för allmänheten eller inte. Nu när jag tänker efter har jag nog länkat till den tidigare i diskussionen men oklart om det var mer än abstraktet.
http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160289614000373
Ja, det är väl den där studien som du tänker på i ett av dina svar till Merapi. Men endast abstracten är inkluderad, inte någon länk till nämnda studie. Så varför skickade du inte någon länk direkt till hela innehållet? Jag har följt hela diskussionen i den här tråden, så du har ingen chans att komma med några bortförklaringar. I tidigare trådar kunde jag med stor lätthet hitta länkar direkt till de studier som du påstått vara tillgängliga endast för universitetspersonal.
Citera
2016-07-22, 11:41
Medlem
Citat:
]http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0160289614000373
Ja, det är väl den där studien som du tänker på i ett av dina svar till Merapi. Men endast abstracten är inkluderad, inte någon länk till nämnda studie. Så varför skickade du inte någon länk direkt till hela innehållet? Jag har följt hela diskussionen i den här tråden, så du har ingen chans att komma med några bortförklaringar. I tidigare trådar kunde jag med stor lätthet hitta länkar direkt till de studier som du påstått vara tillgängliga endast för universitetspersonal.[/spoiler]

Aummerat, artikeln stöder ju min ståndpunkt så det är ju bara bra för mig att den finns tillgänglig för alla så varför skulle jag vilja förklara bort det?

Sedan får du gärna citera ett tillfälle där jag sagt att en studie bara är tillgänglig för universitetspersonal. Om du läser mitt svar ovan ser du att jag bara besvarade hennes påstående att studien inte finns tillgänglig med att jag har tillgång till den (eftersom jag är anställd vid ett universitet) och citerade relevant stycke så hon kunde läsa själv.
Citera
2016-07-22, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Yes, när man tar stora representativa urval av de som faktiskt röstar (och de som uppger parti de skulle rösta på) får republikaner högre snittintelligens i USA. Detta gäller för både män och kvinnor. I Sverige visar ett representativt urval av män att intelligenta män röstar mer höger. Om vi är överens om att vi inte skall titta på subgrupper så kan du sluta hänvisa till socialt konservativa utan bara på de som röstar på republikanerna (höger) jämfört med demokraterna (vänster).

Vad jag sagt till dig är att du skall titta på hur de definierat "liberal" i studien och vilken urvalsgrupp de har. Vi vet redan hur det ser ut när man tittar på stora nationellt representativa urval därför behöver vi inte titta på subgrupper ex. studenter (detta var vi ju överens om).

Bra att vi är överens om att ett representativt urval av män visar att de som röstar höger har en högre snittintelligens. Detta är ändå halva populationen. Nu skall vi försöka bedöma om vi tror att kvinnor är systematiskt olika i den meningen att intelligenta och framgångsrika kvinnor inte skulle rösta höger i högre utsträckning än de som inte är det. Tittar vi på amerikansk data så verkar det inte så även om vi såklart inte kan säga något säkert om förhållandena för kvinnor i Sverige så måste du i så fall förklara att kvinnor, till skillnad från män, i Sverige röstar annorlunda än i USA.

Ja, i stora drag. Dock skulle jag vilja veta hur du definierar rasism innan jag godtar den korrelationen. I dess korrekta mening visst, i den mening den vanligen används i Sverige idag. Inte.

Gällande politiken är skillnaden mellan snittintelligensen hos vänster och höger så marginell så det saknar all praktiskt betydelse. Liberal kan användas som marknadsliberal (mer höger), socialt liberal (mer vänster beroende på hur man definierar det).

Givet den data vi har så är vi nog överens om att högerväljare i Sverige och USA generellt har lite högre snittintelligens men skillnaden är så marginell att det inte gör någon praktiskt skillnad. Det finns idioter och genier på båda sidor.
Citera
2016-07-22, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Ja och? Gör dessa inlägg att du kan fortsätta att vara så extremt svart-vit i ditt tänkande?

Skrolla vidare till första inlägget där han gör ett svartvitt uttalande (män raserar alla civilisationer) och jag manar till ett inte så svartvitt tänkande eller så får man ge män cred även för positiva grejer de gör (ex. bygger upp alla civilisationer).

Kul att du vill delta i diskussionen men försök sätta dig in i ämnena vi diskuterar innan du skriver.
Citera
2016-07-22, 14:14
Medlem
[quote=Oantastlig|57939698]
Citat:
Yes, när man tar stora representativa urval av de som faktiskt röstar (och de som uppger parti de skulle rösta på) får republikaner högre snittintelligens i USA. Detta gäller för både män och kvinnor. I Sverige visar ett representativt urval av män att intelligenta män röstar mer höger. Om vi är överens om att vi inte skall titta på subgrupper så kan du sluta hänvisa till socialt konservativa utan bara på de som röstar på republikanerna (höger) jämfört med demokraterna (vänster).

Vilken studie säger detta?
För nej din gör det inte

vi kan ju gå igenom abstracten här

Abstract
Research has consistently shown that intelligence is positively correlated with socially liberal beliefs and negatively correlated with religious beliefs. This should lead one to expect that Republicans are less intelligent than Democrats. However, I find that individuals who identify as Republican have slightly higher verbal intelligence than those who identify as Democrat (2–5 IQ points), and that individuals who supported the Republican Party in elections have slightly higher verbal intelligence than those who supported the Democratic Party (2 IQ points). I reconcile these findings with the previous literature by showing that verbal intelligence is correlated with both socially and economically liberal beliefs (β = .10–.32). My findings suggest that higher intelligence among classically liberal Republicans compensates for lower intelligence among socially conservative Republicans.

Nå? VAR någonstans står ditt påstående att smartare människor röstar republikanskt i denna?
Citera detta tack.

Citat:
Vad jag sagt till dig är att du skall titta på hur de definierat "liberal" i studien och vilken urvalsgrupp de har. Vi vet redan hur det ser ut när man tittar på stora nationellt representativa urval därför behöver vi inte titta på subgrupper ex. studenter (detta var vi ju överens om).

Men herregud vad trött jag blir..

Liberal beliefs definieras i stort som
1) Åsikter kring människans rätt till frihet…rör sexualitet, religion, kön, ekonomi etc.
2) Liberalernas politiska ideologi/ politik är i USA democrat party och inte republikanernas.
Liberalerna i Sverige är gamla FP och inte SD, moderaterna eller KD som alla är mer till höger.
Och L:s ekonomiska politik i Sverige är inte ta bort alla skatter och insätta helt fri handel, inte heller är democraternas ekonomiska politik sådan, dock finner du dessa idéer hos en del republikaner.
allright?

Citat:
Bra att vi är överens om att ett representativt urval av män visar att de som röstar höger har en högre snittintelligens. Detta är ändå halva populationen. Nu skall vi försöka bedöma om vi tror att kvinnor är systematiskt olika i den meningen att intelligenta och framgångsrika kvinnor inte skulle rösta höger i högre utsträckning än de som inte är det. Tittar vi på amerikansk data så verkar det inte så även om vi såklart inte kan säga något säkert om förhållandena för kvinnor i Sverige så måste du i så fall förklara att kvinnor, till skillnad från män, i Sverige röstar annorlunda än i USA.

nej vi är överens om att det kan gälla Sverige, att män röstar "svensk höger", att det skulle gälla överallt kring högern annars anser jag inte är bevisat för fem öre, snarare motsatsen.
och som sagt svensk höger är närmare democratic party än de är republikanerna.

Citat:
Ja, i stora drag. Dock skulle jag vilja veta hur du definierar rasism innan jag godtar den korrelationen. I dess korrekta mening visst, i den mening den vanligen används i Sverige idag. Inte.

Gällande politiken är skillnaden mellan snittintelligensen hos vänster och höger så marginell så det saknar all praktiskt betydelse. Liberal kan användas som marknadsliberal (mer höger), socialt liberal (mer vänster beroende på hur man definierar det).

Givet den data vi har så är vi nog överens om att högerväljare i Sverige och USA generellt har lite högre snittintelligens men skillnaden är så marginell att det inte gör någon praktiskt skillnad. Det finns idioter och genier på båda sidor.

Nej givet all den data som vi båda presenterat i denna tråd, skulle jag våga påstå att vänsterväljare i
USA och så även Sverige (eftersom alla partier i Sverige i stort definieras som vänstern av USA)
har något högre snittintelligens än "högern".

Allt handlar om hur man definierar höger/ vänster…Kör vi enbart förhållningen "fri marknad" kontra
betald välfärdsstat via skatter i olika grad, dvs ekonomiska ståndpunkter så stämmer min slutsats ovan överlag.
Lägger vi dessutom till socialt liberala tankar kontra konservativa tankar gällande religion, traditioner, sexuella normer etc etc. så stämmer det ännu bättre.

Nu får du fan ge dig…
Citera
2016-07-22, 16:34
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Skrolla vidare till första inlägget där han gör ett svartvitt uttalande (män raserar alla civilisationer) och jag manar till ett inte så svartvitt tänkande eller så får man ge män cred även för positiva grejer de gör (ex. bygger upp alla civilisationer).

Kul att du vill delta i diskussionen men försök sätta dig in i ämnena vi diskuterar innan du skriver.
En av de mest förekommande åsikterna som råder här i Flashback är att endast män bygger civilisationer medan kvinnor river dem. Denna misogyna ståndpunkt löper som en ilsket röd tråd genom hela feministforumet. Många av de kvinnohatande snubbarna här får sin politiska näring från "alternativmedia" och antifeministsajter, t ex youtube-serien Black Pigeon Speaks. Ett av videoklippen heter "Why Women Destroy Civilizations /Nations" och handlar exakt om vad titeln säger. Det är ett av de livligast länkade klippen här i feministforumet.

Googla på "women destroy civilizations" respektive "men destroy civilizations" och se vilka sökkombinationer som får flest träffar. Vi kommer att erfara att inga misandriska feminister lägger upp motsvarigheter till BPS:s youtubeklipp som t ex "Why Men Destroy Civilizations /Nations".

En annan mycket vanlig åsikt bland de misogyna högermupparna är att det alltid funnits patriarkala samhällen i världshistorien, t o m i de forntida jägar-samlarsamhällen. Det spelar ingen roll att mängder av senare forskningsrön visar att det funnits egalitära och jämställda samhällen utan hierarkier under jägar-samlarepoken och senare. Catalhöyük är ett exempel på ett sådant samhälle.

Anledningen till att jag skrev "Historiskt har det alltid varit män som raserat civilisationer." i mitt inlägg var att bemöta Furillens länkade foliehattsfilm (https://youtu.be/UxpVwBzFAkw) med samma svartvita logik fast åt andra hållet. Reaktioner lät inte vänta på sig ser jag här.

Verkligheten är inte svart och vit utan beskrivs som otaliga nyanser däremellan på denna färgskala och är långt mer komplex än vad man kan föreställa sig. Jag manar dig att sluta anamma ett svartvitt tänkande som du uppvisat i åtskilliga inlägg i feministforumet, t ex att alla civilisationer byggts av män och att samtliga samhällen i historien varit patriarkala.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in