2016-07-16, 23:32
Medlem
En tråd mot kvinnor rösträtt? Verkligen?
Bara för att dagens feminism är galen så var faktiskt ursprungidén om kvinnors rätt en bra ide.
Kvinnoförtryck kan muslimer ha monopol på.

Ja, kvinnor må vara naiva men de flesta menar väl. Får hoppas att de lär sig någon gång att
världen inte är rosa moln och sådant. Samtidigt är fan tur att de är annorlunda än män, då det är det som gör dem speciella.
Citera
2016-07-17, 01:42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oantastlig
Det är inte säkert att det skulle bli bättre resultat om bara intelligenta människor fick rösta även om jag är rätt övertygad om att det hade blivit det med tanke på att dessa människor är betydligt mindre utsträckning håller sig med "politiskt korrekta" åsikter. Det finns dock inget stöd för att människor med en IQ på över 130 skulle ha ett behov av att "kompensera" på "andra områden". En stor del av dessa människor är redan väldigt framgångsrika inom livets alla områden i allt från arbete, inkomst, hälsa, socialt liv etc. Det svåra för dem skulle möjligen vara att kunna relatera till mindre begåvade människors vardag. Charles Murray skriver ganska mycket om detta i Coming Apart, vilket är en rekommenderad läsning.
Tack för tipset!
Får jag chansen medan jag minns får den åka med i läslådan.
Jag satt själv och kollade lite bland "populärvetenskapliga synen på intelligens" och snubblade över denna: http://www.clarte.nu/index2.php?option=com_content&task=emailform&id=20 04&itemid=1
Det finns ganska mycket polemik om vilka som skulle trilla av bellkurvan runt 100, men jag vet flera önskade effekter med måttstocken runt det där. Och jag vet flera vänner med intelligens långt över 100 som inte borde få rösta. Och den minsta gemensamma nämnaren för dem är att förskaka nästan allt annat, till gränsen för bristande empati för "rollen" de lever.

Men, mer än magkänslan gick jag inte på, men det kanske man borde gjort?
Senast redigerad av Pansarvecket 2016-07-17 kl. 01:45.
Citera
2016-07-17, 10:42
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Merapis länkade artikel är fortfarande rykande färsk, bara fem månader gammal och högst aktuell. Din mögliga Briggs-blogg är föråldrad med sina drygt 4.5 år på nacken. Den kan du stoppa upp någonstans där solen aldrig skiner.

Artikeln må vara färsk men studien är samma gamla ovetenskapliga skräp från Busseri et al, förstår du peddo-lupac. Vänstermänniskor har så dåligt på fötterna att de måste köra med systematisk recycling av sitt sopmaterial.
Citera
2016-07-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Artikeln må vara färsk men studien är samma gamla ovetenskapliga skräp från Busseri et al, förstår du peddo-lupac. Vänstermänniskor har så dåligt på fötterna att de måste köra med systematisk recycling av sitt sopmaterial.

Är 1 bloggares åsikt om saken om jag uppfattade din länk korrekt.

Sen är det denna studie som avhandlas..
som har Gordon Hodson som ansvarig
http://pss.sagepub.com/content/23/2/187.full.pdf+html

Sen är det Oantastlig m.fl i tråden som sitter och kväker ut sig fördomar om vänster/ PK och IQ fiskmås…

Kan ju tycka att dessa åsiktsivrare borde komma in med åtminstone 1!! liten studie som bekräftar deras tes.
Citera
2016-07-17, 11:08
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Är 1 bloggares åsikt om saken om jag uppfattade din länk korrekt.

Sen är det denna studie som avhandlas..
som har Gordon Hodson som ansvarig
http://pss.sagepub.com/content/23/2/187.full.pdf+html

Sen är det Oantastlig m.fl i tråden som sitter och kväker ut sig fördomar om vänster/ PK och IQ fiskmås…

Kan ju tycka att dessa åsiktsivrare borde komma in med åtminstone 1!! liten studie som bekräftar deras tes.

Busseri och Hodgson ja, det är den gamla skräpstudien. En Professor i statistik är det närmare bestämt som riktar kritiken. Och det krävs inget särskilt format för att peka ut de fatala statistiska bristerna i denna studie.
Citera
2016-07-17, 11:32
Medlem
Citat:
Busseri och Hodgson ja, det är den gamla skräpstudien. En Professor i statistik är det närmare bestämt som riktar kritiken. Och det krävs inget särskilt format för att peka ut de fatala statistiska bristerna i denna studie.

Finns flera….om man kör lite snabb googling

http://davesource.com/Fringe/Fringe/Politics/Conservatism-and-cognitive-ability.pdf

Sen handlar dessa studier i stort om rasism kontra "öppet sinne". Och är ju faktiskt inte så svårt förstå hur grundprinciperna fungerar där…är man lite blåst i roten så är det självklart svårare vidga vyerna/ tänka från flera vinklar samtidigt och betydligt lättare och "lugnande" för ens sinne att var skeptisk och tycka illa om andra av de orsaker man nu väljer…
Tolerans kräver sitt IQ = hög kognitiv förmåga helt enkelt.

Och numera är det inte lika självklart globalt sett att sätta vänster = öppet sinne och höger = rasism. Det är enkelt i vår del av världen. Men i Nordkorea ex.?

Finns självklart konservativa människor som både är icke rasister och demokrater ända in i märgen och har högt IQ.

Det jag reagerar emot är som sagt dumheterna som presenterades tidigare i tråden.
Senast redigerad av Merapi 2016-07-17 kl. 11:37.
Citera
2016-07-17, 11:46
Medlem
Bästa argumentet är att visa utvecklingen hur det gått sedan dess att kvinnor fick rösta. Det har blivit ett monumentalt fall i människans trygghet.

Kvinnor har fuckat upp samhället genom sina uppblåsta sprickfärdiga egon.
Citera
2016-07-17, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
Bästa argumentet är att visa utvecklingen hur det gått sedan dess att kvinnor fick rösta. Det har blivit ett monumentalt fall i människans trygghet.

Kvinnor har fuckat upp samhället genom sina uppblåsta sprickfärdiga egon.

och män har ju inte alls fuckat upp samhällen pga sprickfärdiga egon…Oh nooooo.
Citera
2016-07-17, 11:55
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Finns flera….om man kör lite snabb googling

http://davesource.com/Fringe/Fringe/Politics/Conservatism-and-cognitive-ability.pdf

Sen handlar dessa studier i stort om rasism kontra "öppet sinne". Och är ju faktiskt inte så svårt förstå hur grundprinciperna fungerar där…är man lite blåst i roten så är det självklart svårare vidga vyerna/ tänka från flera vinklar samtidigt och betydligt lättare och "lugnande" för ens sinne att var skeptisk och tycka illa om andra av de orsaker man nu väljer…
Tolerans kräver sitt IQ = hög kognitiv förmåga helt enkelt.

Och numera är det inte lika självklart globalt sett att sätta vänster = öppet sinne och höger = rasism. Det är enkelt i vår del av världen. Men i Nordkorea ex.?

Finns självklart konservativa människor som både är icke rasister och demokrater ända in i märgen och har högt IQ.

Det jag reagerar emot är som sagt dumheterna som presenterades tidigare i tråden.

Du googlade nog väl snabbt för studien bygger inte på intelligenstest utan diverse andra mått. Det är väldigt enkelt att avfärda vänstermänniskors mumbo-jumbo i det här avseendet. Östasiater har högst genomsnittsintelligens i världen och de är extremt etnocentriska. Oantastlig lade ju fram data som visar på att det finns en tydlig korrelation mellan PK-åsikter och lägre IQ. För det krävs inget eget tänkande överhuvudtaget för att tillägna sig dagens PK-diskurs. Vad korrelationen troligen fångar upp är att konvergent tänkande tenderar att korrelera med lägre IQ. Där finns alltså en logisk koppling.
Citera
2016-07-17, 11:56
Medlem
Citat:

och män har ju inte alls fuckat upp samhällen pga sprickfärdiga egon…Oh nooooo.
Självfallet har de det. Men män har hjärna, något du saknar. Du kan inte se din egen ego-tripp där du beundrar dig för ditt mod mot patriarkatet och annat skit. Det är ett ego-brus utan like.

Tidigare var samhällena relativt enade, folk hade det relativt bra i sina samhällsceller. Nu har kvinnorna tillsammans med satanistdyrkande frimurarmän med stora egon sett till att samhällets celler raserats. Det var målet för hela operationen. Snart kommer kvitto. Du kommer få se vad ditt och dina intelligenta medsystrars egon ställt till med.
Citera
2016-07-17, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolesn
Självfallet har de det. Men män har hjärna, något du saknar. Du kan inte se din egen ego-tripp där du beundrar dig för ditt mod mot patriarkatet och annat skit. Det är ett ego-brus utan like.

Tidigare var samhällena relativt enade, folk hade det relativt bra i sina samhällsceller. Nu har kvinnorna tillsammans med satanistdyrkande frimurarmän med stora egon sett till att samhällets celler raserats. Det var målet för hela operationen. Snart kommer kvitto. Du kommer få se vad ditt och dina intelligenta medsystrars egon ställt till med.

Om jag inte hade haft hjärna hade jag överhuvudtaget inte kunnat knattrat till dig på mitt tangentbord…allright? Att sakna intelligens kännetecknas just av den typen blåsta kommentarer.

Hur i helvete menade du att kvinnor hade det bra förr?
Hade statare det "bra" förr? Hade industriarbetare det "bra" förr?
Och vad fasen är "satanistdyrkande frimurarmän" för något?

Förstår du ens hur mycket ren dumhet i kvadrat ditt inlägg osar?
Citera
2016-07-17, 12:26
Medlem
Citat:
Du googlade nog väl snabbt för studien bygger inte på intelligenstest utan diverse andra mått. Det är väldigt enkelt att avfärda vänstermänniskors mumbo-jumbo i det här avseendet. Östasiater har högst genomsnittsintelligens i världen och de är extremt etnocentriska. Oantastlig lade ju fram data som visar på att det finns en tydlig korrelation mellan PK-åsikter och lägre IQ. För det krävs inget eget tänkande överhuvudtaget för att tillägna sig dagens PK-diskurs. Vad korrelationen troligen fångar upp är att konvergent tänkande tenderar att korrelera med lägre IQ. Där finns alltså en logisk koppling.

Den starter i sin abstract: "Conservatism and cognitive ability are negatively correlated".
så går att anta att de använt någon metod att studera kognitiv förmåga på. Vilken/ vilka kan du ju läsa dig till under method.

Är de? Du har ett chinatown i princip varenda större stad i världen och asiatisk utvandring lite här och var. Och Japan är väl det I-land utanför Europa och USA i världen som är mest västinfluerat och amerikaniserat. Så? jag frågar igen, är de?
Öppet sinne betyder inte att man ger upp sin egen kulturella identitet, det handlar om att man utan större problem klarar leva och acceptera andras och anpassa sig själv efter sits. Och ja skulle nog våga påstå att just asiater är extremt bra på detta. De finns i princip överallt, de installerar sig och lever på utan att ställa till med massa bråk, aggressioner och fjanterier och har gjort så under lång tid.

Och Oantastligs "data" är det denna eller?
http://inslag.se/journal/2008/7/31/ar-politiskt-korrekta-ointelligenta.html

Jag frågar var har du "datan" som säger vad han och du nu påstår?
"artikeln" han länkar bygger på en studie: denna
https://www.insidehighered.com/news/2008/07/25/pc

och handlar den kanske om att att PK = lägre IQ?
nå?

Konvergent tänkande är ofta synonymt med konservatismens grundsatser.
Medan vänsterns ofta större progressivitet bygger på just divergens.
Något du kanske borde ta dig en fundering på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in