Citat:
Ursprungligen postat av funeral
I burgic fall är skadebekymmer bara en dålig ursäkt.....han har trots allt gjort mängder med inhopp och även en hel del matcher från start. Dom matcher jag såg honom 08 var han fullständigt usel. Inte heller så konstigt att Norling valde att ha honom som just inhoppare. Vet även att massor med aikåare svor över att han ens fick hoppa in. Sen så gör killen en bra försäsong och vips så är han given i startelvan. En sak har jag dock förstått, och det är att ingen spelare i aiks trupp är dålig så länge han är kvar enligt dig med flera....antingen är han en av allsvenskans bästa, eller så är han en av sveriges mest lovande talanger, eller så har han haft otur med skador.
Wikipedia kan du glömma, kunskap om aiks trupp hämtas från aik fotbolls hemsida, men om inte den stämmer så säg till.
Lite lustigt att du tar info från AIK:s hemsida men endå inte vet att han konkurrerade med spelare som Wilton och Obolo, båda i storform. Hur kan skador vara en dålig ursäkt förresten? Jag undrar hur bra du förväntar dig att man ska vara om man åker på skada efter skada för att sedan få spela i 7 minuter per match. Man antog att han äntligen var i samma form som han var i hemlandet då han inte bara gjorde mål, utan var väldigt bra under försäsongen.
Du beter dig allt mer som ett troll, jag kan nämna flera spelare för dig som jag anser överflödiga i AIK; Jagne, Saleh, Bergh är några. Anledningen till att jag försvarar vissa spelare är kanske för att jag följt de på bra mycket närmare håll än vad du har, och sett de blixtra till, hur många matcher med AIK har du ens sett? 10 som mest, varav 8,5 var denna säsong?
När det gäller hemsidan får du skärpa dig, man baserar fotbollskunskap på vad man ser i första hand, är man sedan Erik Niva kan man koncentrera sig på statistik.