2010-01-07, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Enligt Obolos agent så lämnade Obolo AIK förra transferfönstret för Barcelona.

Ja, den där agenten har verkligen munläder

Jag tror AIK,IFK,IFE och MFF kommer ligga där uppe. KFF tror jag inte på.

I botten blir det GAIS, Åtvid och dif. Förhoppningsvis åker dom sistnämda ut.
Citera
2010-01-07, 21:26
Bannlyst
Själv hoppas jag alla skitlag med 1000-4000 i publiksnitt (och mindre) åker ut

Dvs BP, Åtvidaberg, Mjällby, och andra skitlag med lite publik
Citera
2010-01-07, 21:33
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Kan den gnagare som känner sig manad svara på frågan varför AIK inte re-signar Markus Jonsson? Han var väl ändå en viktig beståndsdel i AIK:s defensiv den gångna säsongen.

Vill man göra sig av med en tung lönepost pga AIK:s inte helt ljusa ekonomiska situation? Eller tycker man att han visade prov på dålig inställning som tidigt gjorde klart att han vill pröva lyckan som Bosman när kontraktet gick ut efter säsongen och att man därför inte tycker han "förtjänar" en plats i truppen eftersom han tidigare velat lämna klubben?

Eller är det helt enkelt jag som har missbedömt hans betydelse för AIK:s framgångar, dvs han är inte så bra att han är värd att signa även om man har råd?
Citera
2010-01-07, 21:37
Medlem
Mufc-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Kan den gnagare som känner sig manad svara på frågan varför AIK inte re-signar Markus Jonsson? Han var väl ändå en viktig beståndsdel i AIK:s defensiv den gångna säsongen.

Vill man göra sig av med en tung lönepost pga AIK:s inte helt ljusa ekonomiska situation? Eller tycker man att han visade prov på dålig inställning som tidigt gjorde klart att han vill pröva lyckan som Bosman när kontraktet gick ut efter säsongen och att man därför inte tycker han "förtjänar" en plats i truppen eftersom han tidigare velat lämna klubben?

Eller är det helt enkelt jag som har missbedömt hans betydelse för AIK:s framgångar, dvs han är inte så bra att han är värd att signa även om man har råd?

AIK och Markus Jonsson bestämde sig redan i våras för att inte förlänga, då handlade vi in Martin Lorentzon som ersättare.. Nu letar han ju ny klubb och det har väl inte gått som han tänkt sig iofs, men jag tror inte att vi resignar honom? Han va helt klart en viktig kugge denna höst dock!
Citera
2010-01-07, 21:44
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Vill ni diskutera sånt som händer i klubbarna under vintern och våren så är det silly season tråden som gäller.
//Moderator

Är det inte vinter fortfarande?

Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare

Fast BP är ju inget skitlag, det är ett klassiskt lag och dessutom en behaglig bortaresa för de som håller på något av dom andra lagen i sthlm. Sen har dom kanske inte så mycket publik nej..men det har ju inte dif heller
Citera
2010-01-07, 21:46
Medlem
Blaha2k2s avatar
Jag vågar inte sia om sluttabellen. Men allt annat än en tripp ner i superettan för gais ska klassas som en bragd.
Citera
2010-01-07, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll

Är det inte vinter fortfarande?

Fast BP är ju inget skitlag, det är ett klassiskt lag och dessutom en behaglig bortaresa för de som håller på något av dom andra lagen i sthlm. Sen har dom kanske inte så mycket publik nej..men det har ju inte dif heller

BP åker ut detta året så är de bara + var de nödvändigt att klämma in en smygdiss mot DIF också? Jag anser Djurgårdens supportrar (även om den svek lite föregående säsong) top 5 iallfall
Citera
2010-01-07, 22:14
Medlem
feldgraus avatar
Citat:

Jag vete tusan hur du får in "BP" och "klassiskt lag" i samma mening... BP känns allt annat än klassiskt i allsvenska sammanhang.

/feldgrau
Citera
2010-01-07, 22:19
Medlem
Viking-s avatar
Ett tag kändes det som om BP faktiskt skulle få känna på övre halvan i år, men Haglund är så gott som klar för Herenveen, och Segerström kan knappast ensam göra en sådan stor skillnad, blir nog en väldigt liknande placering som 2009.
Citera
2010-01-07, 22:22
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
BP åker ut detta året så är de bara + var de nödvändigt att klämma in en smygdiss mot DIF också? Jag anser Djurgårdens supportrar (även om den svek lite föregående säsong) top 5 iallfall

Fast utan derbyna så har dom ju sämre hemmasnitt än Örebro och Elfsborg tom, något publiklag är dom ju inte direkt. Smygdissar mot dif är alltid nödvändiga ja

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jag vete tusan hur du får in "BP" och "klassiskt lag" i samma mening... BP känns allt annat än klassiskt i allsvenska sammanhang.

/feldgrau

Dom har ju trots allt 250 lag i seriespel. Men visst dom är inte klassiska i det allsvenska sammanhanget, men det är fortfarande en klassisk förening
Citera
2010-01-07, 23:37
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Dom har ju trots allt 250 lag i seriespel. Men visst dom är inte klassiska i det allsvenska sammanhanget, men det är fortfarande en klassisk förening
Dom bildades 1942. Visst som är inga Ellos, men dom är föga 'klassiska'.
Citera
2010-01-08, 05:30
Medlem
Citat:

Jag tror du underskattar Mjällby. Hellre dom än lag som Gefle, TFF, Häcken, Gais osv. Suget efter allsvensk fotboll är enormt i Blekinge och tror nog laget kommer ha ett rätt hyggligt publiksnitt. Lägg där till att laget är känd för sin gladfotboll samt spelar på Sveriges vackraste fotbollsarena så tror jag nog man kommer vara en tillgång snarare än en belastning för årets allsvenska.

Tre lag som gärna får åka ur: Häcken, BP, TFF. Klubbar som känns så jäkla meningslösa.
Senast redigerad av riquelme 2010-01-08 kl. 05:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in