2010-11-08, 00:44
Medlem
Konrad Haifas avatar
Blåvitt avslutade med ytterligare en pinsam föreställning där knappast någon kan få godkänt, möjligen Söder bara för att han är fit igen.

Ett flertal spelare plus tränaren plus sportchefen kan avgå/sticka, ni tillför inget längre.

Citera
2010-11-08, 00:52
Medlem
xtroes avatar
Jaha, då blir det alltså ett kval mot Gefle. Statistiken talar inte för Sundsvall men tycker att Gefles visit i allsvenskan är dags att ta slut nu, dom har varit i den lika länge som vi var innan vi åkte ur 2005. Frågan är bara hur Sören kommer ställa upp, om Sigurdsson får chansen tex, känns ju som det lär sluta med att Dahlberg skjuter Gefle kvar i Allsvenskan.. fyfan. Kommer nog inte kunna se matchen på plats heller, sjukt tråkigt, Åtvid hade ju varit så mycket bättre, både spelmässigt och resan. Aja bara hoppas att allt löser sig!

Stort grattis till Malmö FF förövrigt.
Citera
2010-11-08, 01:02
Medlem
zundells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Jaha, då blir det alltså ett kval mot Gefle. Statistiken talar inte för Sundsvall men tycker att Gefles visit i allsvenskan är dags att ta slut nu, dom har varit i den lika länge som vi var innan vi åkte ur 2005. Frågan är bara hur Sören kommer ställa upp, om Sigurdsson får chansen tex, känns ju som det lär sluta med att Dahlberg skjuter Gefle kvar i Allsvenskan.. fyfan. Kommer nog inte kunna se matchen på plats heller, sjukt tråkigt, Åtvid hade ju varit så mycket bättre, både spelmässigt och resan. Aja bara hoppas att allt löser sig!

Stort grattis till Malmö FF förövrigt.

Pfft, våran resa har ju bara börjat känns det som! Vill.. inte.. åka.. ur..

Tack AIK förresten. Ångest en vecka till då..

Grattis till Malmö också, värdiga mästare såklart.
Citera
2010-11-08, 02:35
Medlem
Cruachans avatar
Och så plötsligt tar en fantastisk säsong slut. Ni som vunnit guld tidigare vet hur det känns. Det känns tomt, men samtidigt fantastiskt.

Nyss hemma från guldfirandet, en dag imorn med. Fantastisk bra. Fantastiskt.

Och fantastisk var stämningen på läktaren idag, särskilt innan match. Man ska akta sig för att skriva som jag gör nu, men undra om det någonsin låtit högre på en allsvensk arena som det gjorde innan match. Galet! Den absolut högsta ljudnivån jag varit med om, i alla fall.

Grymt på Chokladfabriken, även om vissa envisas med att interboxa även under en dag som denna.

Mästarna från Malmö här är vi!

Edit: Måste säga att det faktiskt är ett par fina gratulationer här. Det känns bra att fler än vi själva ser oss som värdiga vinnare.
Senast redigerad av Cruachan 2010-11-08 kl. 03:04.
Citera
2010-11-08, 03:06
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Tala för er själva, jag ska ut till Borås och spraya ner James Keene, pissa på hans familj och bränna ner hans hus

Abstinens!

Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Och jag tänkte fira guld på hemmaplan Jämt lopp om vem som får den bästa dagen!

Gött att ha rätt!
Citera
2010-11-08, 03:42
Medlem
Bornets avatar
Tristare att ha fel. Familjeskäl höll mig ifrån tygbyn och efter att ledningen nu trappar upp avstängningarna mot sina egna efter avskedsbränningen så kanske det var lika bra... Jag mår fan fysiskt dåligt av dem. 2500 sörjande dyker upp på läktaren och vår ledning ägnar sin dyrbara tid åt att jaga dessa få eldsjälar. GAIS har i år stängt av mer supportrar än lag som DIF, IFK eller AIK - om jag nu är korrekt informerad. Sug på den.... och nu ska de antagligen stänga av ännu fler. Snart är det lá konken. Det enda som värmer är väl att vi spelade bort guldet ifrån HIF i omg. 26.

Jävla fittår, och då tänker jag inte ens på hur spelet sett ut.
Senast redigerad av Bornet 2010-11-08 kl. 03:46.
Citera
2010-11-08, 04:10
Bannlyst
Tack gode Gud att säsongen är över... Får väl säga ett grattis till iff iff även om jag hatar allt som har och göra med den föreningen.

Nu vill jag se huvuden rulla i blåvitt. Man måste förstå att felet ligger hos ledningen. Agera!
Citera
2010-11-08, 04:12
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Och så plötsligt tar en fantastisk säsong slut. Ni som vunnit guld tidigare vet hur det känns. Det känns tomt, men samtidigt fantastiskt.

Nyss hemma från guldfirandet, en dag imorn med. Fantastisk bra. Fantastiskt.

Och fantastisk var stämningen på läktaren idag, särskilt innan match. Man ska akta sig för att skriva som jag gör nu, men undra om det någonsin låtit högre på en allsvensk arena som det gjorde innan match. Galet! Den absolut högsta ljudnivån jag varit med om, i alla fall.

Grymt på Chokladfabriken, även om vissa envisas med att interboxa även under en dag som denna.

Mästarna från Malmö här är vi!

Edit: Måste säga att det faktiskt är ett par fina gratulationer här. Det känns bra att fler än vi själva ser oss som värdiga vinnare.

Hade inte riktigt åldern inne när vi vann guldet 05 och givetvis var jag ett stort fan, men eftersom jag började gå på matcher runt 99, så har jag inte riktigt upplevt en framgång som vuxen man. Hoppas det händer igen snarast.
Och då är det ingen morgondag som gäller, då är det att vara ute hela natten och ta ledigt efter.
Grattis Malmö.
Citera
2010-11-08, 04:41
Medlem
50-öring.s avatar
Faaaan va jävla underbartd et känns just dnu. Grina som ett litet barn när domaren visslade av matchen. Det har varit en sån fruktansvärd mittenmisär de senaste åren och nu är man där på topp och det känns så underbvart fantastiskt. Alla unga spelare som tog ett jättekliv i år. Daniel Andersson, jävla kung där bak. Styr o ställer och håller koll på alla sina mittbackskollegor. Wilton, Ivo, Assistekungen Danne "Vi är sköna på plan" Larsson, kan ju nämna alla spelare men det tänker jag ej göra.

En massa credd till HIF som gör en mycket fin säsong. Men fan, vi var lite bättre. Ochdet känns underbart.

En snabb paus hemma, liet på örat så ursäkta ett dåligt inlägg. Men jag är bara så lycklig

Edit: Måste ju tacka för alla gratulationer. Finfint!
Senast redigerad av 50-öring. 2010-11-08 kl. 04:43.
Citera
2010-11-08, 09:36
Medlem
Shifflets avatar
Malmö FF
Helsingborgs IF
Örebro SK
IF Elfsborg
Trelleborgs FF
Mjällby AIF
IFK Göteborg
BK Häcken
Kalmar FF
Djurgårdens IF
AIK
Halmstads BK
GAIS
Gefle IF
Åtvidabergs FF
IF Brommapojkarna

Vad som är kul med denna tabell är att de fyra översta lagen (framförallt MFF, IFE och ÖSK) faktiskt spelar en väldigt positiv och offensiv fotboll. Jag tror faktiskt att nästa år är första gången på länge som vi har en rimlig chans att få ett lag i gruppspel i en europacup. Även värt att notera är att de 4 skånelagen samtliga placerar sig på topp 6. Imponerande.

De rika grisgängen AIK, DIF och IFK hamnar en bra bit ner i tabellen, fantastiskt glad för det är jag, för dom har ju onekligen lagt pengarna på långa-bollar-på-Bengt taktiken. (JA, jag har sett flertalet matcher med era skitlag. Det är fan antifotboll och det är inte så konstigt att intresset för Allsvenskan svalnar i storstäderna med en så extremt tråkig inställning till hur fotboll ska spelas.) Hade Bangura inte varit skadad när han skulle provträna med ÖSK så hade väl AIK legat i superettan idag...

De tre bottenlagen är det ingen som kommer sakna, publikmässigt iaf (om nu Gefle åker). Nästa år med Norrköping kommer bli ett uppsving, och det är bara hoppas att Hammarby tar sig i kragen också, parallellt med att vi minskar allsvenskan till 12 lag så kommer vi att få en mer attraktiv allsvenska än någonsin.
Citera
2010-11-08, 09:41
Medlem
LSS7j2s avatar
Grattis Malmö, förutom Wilton(som kan förvänta sig ett helvete när han kommer tillbaka till Råsunda).

Nu är det Helsingborgs plikt att vinna cupfinalen, Bajen ska inte ut i Europa!
Citera
2010-11-08, 09:46
Medlem
Shuyins avatar
Skönt! Nu andas vi ut och när vi sedan andas in igen, så hoppas jag att vi gör det med ett fräscht AIK, med eller utan Miller - eller Óbolo för den delen. Goran Ljubojevic gjorde mål i går - igen! Och kanske kan det bli något utav honom tillslut, även om han nog kostar mer än det smakar.

Förvånad över att 'experter' tycker att MFF: s seger är en skräll. De har väl bland de bästa förutsättningarna tillsammans med Elfsborg? Helsingborg hade varit en skräll dock, hatten av för dem med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in