2010-11-08, 09:58
Medlem
Ezzelinos avatar
Roligast kommentar efter MFF-guldet hade Jimmy Durmaz:

http://fotboll.expressen.se/smguld2010/1.2204790/far-se-var-pokalen-hamnar-i-kvall

Citat:
"---Men det är fler Malmöspelare som vill lägga beslag på pokalen. Jimmy Durmaz till exempel.
- Vi har pokalen framför oss. Det kan inte bli så mycket bättre. Jag skulle gärna ta med den hem. Vi får se var den hamnar i kväll, säger Durmaz skämtsamt.
Han fortsätter:
- I kväll ska vi ha kaos allihopa. Det är inte alla som tar SM-guld. Serien är ju slut så det är bara att festa på.---"

Jimmy ville göra kaos. Och tillgripa pokalen.

En väldig Skånedominans blev det till slut, och jag antar att MFF är värdiga vinnare i den tyvärr internationellt så svaga ligan. Tycker dock det är löjligt när PK-sentimentala "fotbollskrönikörer" tävlar om att lovprisa "mångkulturalismen" som förklaring till MFF:s seger...efter Bosmandomen är det ju så att i princip alla lag med några som helst ambitioner svämmar över av inhyrda legotrupper (Athletico Bilbao ett märkligt undantag). Men när MFF hade sin gyllene epok på 70-talet med fem SM-guld och finalförlust i Europacupen bestod som bekant hela laget "bara" av etniska svenskar, och med en rödmosig rödblond Houghton som coach.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Malm%C3%B6_FF

Jag hoppas förstås att Malmö får behålla de flesta nyckelspelarna nu, men det skulle inte förvåna mig om Ricardinho, Wilton Figueiredo, den duktige Molins, Mehmeti och Rexhepi försvinner innan det är dags för CL-kval framåt sommaren...Det bästa för svensk fotboll vore om två eller tre lag (Malmö FF, IFK Göteborg, AIK eller Djurgården) kunde dominera allsvenskan år efter år.
Citera
2010-11-08, 10:10
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Skönt! Nu andas vi ut och när vi sedan andas in igen, så hoppas jag att vi gör det med ett fräscht AIK, med eller utan Miller - eller Óbolo för den delen. Goran Ljubojevic gjorde mål i går - igen! Och kanske kan det bli något utav honom tillslut, även om han nog kostar mer än det smakar.

Förvånad över att 'experter' tycker att MFF: s seger är en skräll. De har väl bland de bästa förutsättningarna tillsammans med Elfsborg? Helsingborg hade varit en skräll dock, hatten av för dem med.

Eftersom MFF underpresterade rejält fem år på raken (2005-2009) så mot den bakgrunden är det kanske inte så underligt att de inte tippades vinna guldet inför årets säsong. Med facit i hand var det ju dock ganska tydligt att de hade något på gång. Frågan är om MFF kan bli första lag sedan Dif och vinna två år på raken. Kontraktssituationen ser väl rätt gynnsam ut så sticker spelare i vinter borde det väl innebära hyfsat med cash.

Blåvitt däremot...vi kommer knappast kunna hota om guldet 2011. På samma sätt som vi underpresterade i år överpresterade vi förra året, vilket ledde till orealistiska förväntningar inför 2010. Tror det måste till rejäla förändringar i hela organisationen kring IFK för att vi ska kunn utmana MFF och Elfsborg och kanske HeIF inför framtiden.
Citera
2010-11-08, 10:18
Medlem
Ratzzs avatar
Känns skönt att den här jävla floppsäsongen är över äntligen så man slipper gå som en zoombie på jobbet och undra om det verkligen blir spel i AS nästa år för vår del, nu känner jag mig lättad och hungrig på nästa år!
Citera
2010-11-08, 10:30
Bannlyst
Nästa år vinner Örebro!
Senast redigerad av forumes 2010-11-08 kl. 10:38.
Citera
2010-11-08, 10:44
Medlem
Ratzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forumes
Nästa år vinner Örebro!

Skulle allsvenskans mest färglösa och tråkiga lag vinna AS, ja då vet jag inte vad jag ska tro längre...
Citera
2010-11-08, 10:52
Medlem
Citat:
Nästa år vinner Örebro!

Ska du börja heja på dom då?
Citera
2010-11-08, 10:53
Medlem
LastCaresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shifflet
De rika grisgängen AIK, DIF och IFK hamnar en bra bit ner i tabellen, fantastiskt glad för det är jag, för dom har ju onekligen lagt pengarna på långa-bollar-på-Bengt taktiken. (JA, jag har sett flertalet matcher med era skitlag. Det är fan antifotboll och det är inte så konstigt att intresset för Allsvenskan svalnar i storstäderna med en så extremt tråkig inställning till hur fotboll ska spelas.)

Välkommen till fotbollsforumet.

Du kan ju börja med att stryka DIF på den listan din jävla clown. Nog för att vi inte bjudit på bra fotboll alla gånger så har vi iaf försökt spela fotboll, och bl.a spelat ut och vunnit mot både Malmö FF och Örebro hemma.
Citera
2010-11-08, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Ska du börja heja på dom då?

Kanske om dom spelar fin fotboll.
Citera
2010-11-08, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Välkommen till fotbollsforumet.

Du kan ju börja med att stryka DIF på den listan din jävla clown. Nog för att vi inte bjudit på bra fotboll alla gånger så har vi iaf försökt spela fotboll, och bl.a spelat ut och vunnit mot både Malmö FF och Örebro hemma.

Skaffa självinsikt din jävla 08afjolla. DIF är ett bottenlag som GRISAR. Har ni ens några bra spelare? 5000 i publiken? Lilla dif..
Citera
2010-11-08, 11:25
Medlem
Medves avatar
Grattis till storstads danskjävlarna, dock hoppades jag på att danskjävlar bönderna skulle ta hem det

Synd att Åtvid åkte ut, skulle hälldre ha kvar dom än Gefle eller GIF.
Citera
2010-11-08, 12:04
Medlem
showtimes avatar
Citat:
Skaffa självinsikt din jävla 08afjolla. DIF är ett bottenlag som GRISAR. Har ni ens några bra spelare? 5000 i publiken? Lilla dif..

Knappast. DIF i år har varit ett spelförande lag som torskat mot långa-bollar-på-bengt-lagen och rullat ut topplagen.
Citera
2010-11-08, 12:14
Medlem
Shifflets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratzz
Skulle allsvenskans mest färglösa och tråkiga lag vinna AS, ja då vet jag inte vad jag ska tro längre...

Ja det är klart om du tycker att AIK spelar den sortens fotboll som motsvarar dina krav på intressant och rolig så lär väl lag som använder sig av motsatt filosofi, t.ex. Örebro, vara färglösa och tråkiga i dina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in