2010-03-06, 21:59
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Men fy fan vilken jävla grinfitta Selakovic är!
http://www.svenskafans.com/fantv/default.asp?clip=9503
Tycker de flesta sillstryparna verkar gilla att gnälla. Det är bara Ellos som kan tävla med GBG om titeln som sveriges gnälligaste lag. Men hos Ellos upplever jag inte riktigt samma mängd gnäll från supportrarna som hos GBG. Det kanske beror på att ingen vettig människa håller på Ellos?

Nåväl, Atta blir iaf borta med hjärnskakning en vecka (http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2359). Vilket förmodligen kommer att innebära att Backman går in från start mot Mjällby.
Citera
2010-03-06, 22:14
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Tycker de flesta sillstryparna verkar gilla att gnälla. Det är bara Ellos som kan tävla med GBG om titeln som sveriges gnälligaste lag. Men hos Ellos upplever jag inte riktigt samma mängd gnäll från supportrarna som hos GBG. Det kanske beror på att ingen vettig människa håller på Ellos?

Nåväl, Atta blir iaf borta med hjärnskakning en vecka (http://www.aikfotboll.se/Article.aspx?contentID=2359). Vilket förmodligen kommer att innebära att Backman går in från start mot Mjällby.
Känns verkligen trist. Atta var riktigt bra idag, och Backman har knappast imponerat på försäsongen.
Citera
2010-03-06, 22:21
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Känns verkligen trist. Atta var riktigt bra idag, och Backman har knappast imponerat på försäsongen.
Personligen gillar jag verkligen Backman och tror inte att han kommer att göra någon besviken nästa vecka.
Citera
2010-03-06, 22:25
Medlem
Viking-s avatar
Tur att det är Mjällby hemma då, Backman borde klara det.
Såg lite otäckt ut med Atta, verkade helt groggy men ville ändå spela vidare, en riktig kämpe.
Citera
2010-03-06, 22:32
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Såg lite otäckt ut med Atta, verkade helt groggy men ville ändå spela vidare, en riktig kämpe.
Är det en ny JosJosJosJosJosJos vi har?
Nej då, slut på hybris nu
Citera
2010-03-06, 22:37
Medlem
Brullas avatar
Trots minusgrader och extrem bakfylla var det en ganska kul match att se. Känns skönt att slå IFK igen och det är ett bra bevis på att vi kommer vara med i toppen i år igen. Kul också att se Atta ta över Hoovields roll på ett exemplariskt sätt. Killen tar verkligen för sig! Maanoja var stabil i mål vilken också det är en lättnad att se. Det roligaste att se var dock när Kenny gång på gång pangar iväg bollarna rakt över hela planen, helt utan adress på dom också

Bäst idag var enligt mig var Ortiz och Atta. Flavio var också pigg.
Citera
2010-03-06, 22:45
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla
Trots minusgrader och extrem bakfylla var det en ganska kul match att se. Känns skönt att slå IFK igen och det är ett bra bevis på att vi kommer vara med i toppen i år igen. Kul också att se Atta ta över Hoovields roll på ett exemplariskt sätt. Killen tar verkligen för sig! Maanoja var stabil i mål vilken också det är en lättnad att se. Det roligaste att se var dock när Kenny gång på gång pangar iväg bollarna rakt över hela planen, helt utan adress på dom också

Haha, Pavey var riktigt skön idag, snacka om att panikrensa varenda gång han rörde bollen. Maanojas utsparkar hade också högt underhållningsvärde. Jag undrar ifall bollkallarna redan hade bollarna förberedda när de såg att det var utspark.

Citat:
Är det en ny JosJosJosJosJosJos vi har?
Nej då, slut på hybris nu

Kan Atta prestera likadant under säsongen så vågar jag påstå att vi inte kommer sakna mer utav Jos än hans personlighet.
Citera
2010-03-06, 22:48
Medlem
RuterKungs avatar
Och så var man hemma igen. Tänker inte säga något om AIK, så många som har gjort det. Men har några frågor till ifkarna.

Är det tänkt att laget ska spela 4-1-4-1? Vart väldigt stökigt på mittfältet kändes det som. Både thomas och svensson gick väldigt djup ner samt att eriksson försvann ju helt ur matchen. Elmar och hysen försökte ju men det vart väldigt mycket "tjonga på tobbe. Mittbackarna kändes väll sådär?
Citera
2010-03-06, 22:49
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brulla

Trots minusgrader så frös jag faktiskt inte alls, tack o lov.

Kennys rensningar var som du säger ett skämt Skämtet kryddades av jublet från läktaren varje gång rensningen kom.

Maanoja var grym i luften, men katastrofal på fötterna, men det löser sig nog så småningom.
Citera
2010-03-06, 23:24
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-

Backman kommer klara det där galant. Fixar han Portugals u21 fixar han dom flesta lag i AS.
Citera
2010-03-06, 23:27
Medlem
Nubolics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuterKung
Och så var man hemma igen. Tänker inte säga något om AIK, så många som har gjort det. Men har några frågor till ifkarna.

Är det tänkt att laget ska spela 4-1-4-1? Vart väldigt stökigt på mittfältet kändes det som. Både thomas och svensson gick väldigt djup ner samt att eriksson försvann ju helt ur matchen. Elmar och hysen försökte ju men det vart väldigt mycket "tjonga på tobbe. Mittbackarna kändes väll sådär?

Jag vet inte, men mot er känns det jävligt fel att köra Hysèn ensam på topp då ni raderat ut honom fullständigt dom senaste matcherna. Sen tycker jag Elmar ska spela mitt, då han är grymt bra med boll och passar mycket bättre där.
Mittbackarna vettefan, tyckte ingen i blåvitt spelade bra första halvlek. Men i andra, då vi kom igång, hade ni ju inte en chans, ett mål hade ju inte suttit orättvist. Men sån är fotbollen.
Citera
2010-03-06, 23:29
Medlem
Vilken meningslös match det här var. Varken Blåvitt eller AIK imponerade direkt även om AIK helt klart var det bättre laget. Och Atta var bra, riktigt bra sedan visade Mutumba att han inte ska vara ordinarie i ett så bra lag som AIK.

Men om lagen spelade som de gjorde idag resten av säsongen tror jag inte någon av lagen kommer vara bland de tre bästa när säsongen är slut. Sedan är frågan om man kan dra så stora växlar av den här matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in