2010-02-10, 16:05
Medlem
Det oddset är nog ganska högt skulle ja tro, då han inte tränat försäsong med oss
Citera
2010-02-10, 16:49
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Nej, asså det var min kompis som kom åt mitt lösenord. Jag lovar.

Angånde Risp så stämmer det att kontraktet bara var till sommaren?
Citera
2010-02-10, 17:03
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Fast han hann bevisa något även i AIK. Under hans första säsong, då han gjorde 5 mål på 13 matcher, det är därför många håller honom högt. Sedan börjde skademardrömmen tyvärr. Det märktes vilken blick och målkänsla han hade under den relativt korta tiden. Men han har varit skadad länge nu så kan nog ta ett tag att hitta tillbaka till formen.

Om vi har tur kan Engblom utvecklas ytligare innan säsongen börjar, så konkurrerar han på allvar om en startplats. Sen att kalla det form eter en bra insats tycker jag är lite snett. Låt oss se hur det går nästkommande matcher först

I övrigt känns det bra inför säsongen, jag hoppas dock få se mer av Backman som jag tror kan bli riktigt bra. Finns många ungdomar som knackar på dörren till A-laget såsom Lundberg, Gustavsson, Walker, Engblom och även Väsby talangerna. Hoppas de får mycket speltid tycker Lundberg visade prov på fina spetsegenskaper i de matcher han fick spela förra året, särskilt hans skott! Tuff konkurrens på mittfältet dock...
Ja men som sagt, det var ett tag sedan. Och missförstå mig inte nu, ingen blir gladare än jag om jag har fel ang Miran. Men tyvärr så tror jag inte att jag har det....

Ja Backman visade redan förra försäsongen vad han gick för. Jag tyckte redan då att han förtjänade en plats i A-truppen. Men när han sen fick bli kapten i Väsby istället och gjorde det jävligt bra så kanske det var rätt beslut ändå. Han hade ju inte petat varken Jos eller Pertan.

Lundberg har också varit bra i flera år. Och skottet är fenomenalt. Minns försäsongen 2007 (tror jag) där han stänkte in två riktiga pärlor från 25-30m. Med bud på fler.. han måste dock gå upp lite i vikt. Jag brukar inte gilla folk som tycker att alla spelare ska vara 190 långa och väga 90kg muskler. Men Viktor är lite för spinkig känns det som. Om man ska jämföra med tex Kenny som knappast är någon grekisk gud han heller, så har ju iaf han den fördelen att han är seg och hård. Så mer muskler på Lundberg och se till att han får spela så tror jag att vi har en riktigt bra spelare i honom.
Citera
2010-02-10, 17:05
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23

Angånde Risp så stämmer det att kontraktet bara var till sommaren?
Tills vidare så verkar det så, ja.
Citera
2010-02-10, 18:25
Medlem
P3RK3L3s avatar
Bärkroth skadad - http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article6582062.ab

Näste man till rakning... Hur är det fatt med fysträningen bland de unga IFK-talangerna egentligen?
Citera
2010-02-10, 18:33
Medlem
GolgeJacobssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Bärkroth skadad - http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/ifkgoteborg/article6582062.ab

Näste man till rakning... Hur är det fatt med fysträningen bland de unga IFK-talangerna egentligen?

Måste instämma. Något måste vara fel i sättet som IFK:s fystränare lägger upp träningsprogrammet. Endera för tung träning eller fel träning helt enkelt.
Citera
2010-02-10, 18:53
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3

Nu börjar det nästan kännas olustigt och tråkigt att höra om skadorna i IFK. Visst blir man lite glad när duktiga spelare i motståndarlag skadar sig, men inte när det är skador som gör att de är borta under en hel säsong. Lider lite med IFK, faktiskt.
Citera
2010-02-10, 19:47
Medlem
Heinzes avatar
Seriöst, IFK måste ju sparka samtliga fystränare och ta in helt nya. De gör uppenbart något helt åt helvete fel. Tre knäskador och säsongen har inte ens satt igång.
Citera
2010-02-10, 20:07
Medlem
Viking-s avatar
Undrar hur reaktionerna skulle bli om Hysens korsband plötsligt gick sönder.
Citera
2010-02-10, 20:10
Medlem
Blåvitt måste sparka fystränaren. Så är det bara, även om det inte är hans fel att grabbarna har åkt på skadorna måste Blåvitt visa att man gör något för att stoppa alla skador.
Citera
2010-02-10, 20:14
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Undrar hur reaktionerna skulle bli om Hysens korsband plötsligt gick sönder.
Givetvis ett dråpslag av rang, då får vi börja lira som aik helt enkelt.....försöka vinna alla matcher med 1-0
Citera
2010-02-10, 20:27
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Det verkar dock inte vara några korsband den här gången.

http://www.gp.se/sport/fotboll/1.308473-nya-skador-i-blavitt

Seb E sägs för övrigt vara borta kanske 1,5 - 2 månader. Känns ju överkomligt om man tänker på vad som numera brukar hända när Blåvitt spelar match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in