2010-08-28, 19:25
Medlem
Helt sjukt va ruttna domare det finns i Allsvenskan, de borde få betala böter efter matcher som denna. ÖSK mot guldet
Citera
2010-08-28, 19:38
Medlem
Otto Flicks avatar
Helt sjukt vad den där idioten till stins försökte hjälpa HIF till tre poäng i dag. Helsingborg var verkligen klappruttna, sämsta laget på Behrn Arena i år. Nordin Gerzic är otroligt bra. Markus Holgersson =

Undrar om stinsen vinkat lika självklart mot hemmalaget om matchen spelats på Stadion eller Råsunda
Senast redigerad av Otto Flick 2010-08-28 kl. 19:48.
Citera
2010-08-29, 08:42
Medlem
Hakapelitas avatar
Är inne och tittar lite på Tvmatchen, tydligen ska säsongskortet inte sända ett skit. Jag har Viasat så jag kan inte se de matcherna som C+ sänder.

Så jävla uselt. Hoppas IFK vinner i dag, aik behöver det.
Citera
2010-08-29, 09:31
Medlem
Cruachans avatar
Happ. Då har man sett en av sina sista matcher för säsongen - Cruachan flyttar hastigt och olustigt till Stockholm. Hur ska man klara detta då? Sitta på fucking After med gubbar och kolla Malmö spela hem Allsvenskan? Fy fan vad ovärt. Aja, hemma under derbyt i alla fall.

Uhh, hoppas vi vinner idag. Skriver inte mer än så. För deprimerad.
Citera
2010-08-29, 10:21
Medlem
Jakob den Oudens avatar
Är det bara jag eller är ÖSK's plastskit sämst i allsvenskan? Jag tycker bollen studsar väldigt onaturligt, det ser nästan ut som innefotboll ibland... Nästan så man föredrar G:a Ullevis åker...
Citera
2010-08-29, 10:32
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakob den Ouden
Är det bara jag eller är ÖSK's plastskit sämst i allsvenskan? Jag tycker bollen studsar väldigt onaturligt, det ser nästan ut som innefotboll ibland... Nästan så man föredrar G:a Ullevis åker...

Japp, den är skitdålig. Och även om den byts till nästa säsong så blir det plast på Behrn Arena även nästa år. Så välkommen tillbaka till balkongmattan!
Citera
2010-08-29, 10:41
Medlem
Är så kukaktigt förbannad över att man missar den här hösten. Cruachan, du är åtminstone i Sverige, här står man i valet och kvalet att punga ut med 100 spänn för en stream som med 90% sannolikhet inte kommer att gå att se på ändå pga att Kinas internet är så slött. Knegolf.

Är lite orolig inför matchen ikväll. Pajasavstängningar på våra kantspelare kan stå oss dyrt, och Elfsborg är grymt bra när de vill. Får vi ett kryss är jag nog nästan nöjd.
Citera
2010-08-29, 11:13
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Är så kukaktigt förbannad över att man missar den här hösten. Cruachan, du är åtminstone i Sverige, här står man i valet och kvalet att punga ut med 100 spänn för en stream som med 90% sannolikhet inte kommer att gå att se på ändå pga att Kinas internet är så slött. Knegolf.

Är lite orolig inför matchen ikväll. Pajasavstängningar på våra kantspelare kan stå oss dyrt, och Elfsborg är grymt bra när de vill. Får vi ett kryss är jag nog nästan nöjd.

Kan förstå det. Att man tvunget ska behöva flytta mitt under en brinnande guldstrid, efter fem tunga år.
Ödets ironi, minst sagt. Skönt dock att Malmö gästar Stockholm ytterligare två gånger till i år. Lär bli mycket folk mot Djurgården i alla fall.

Ja, Markus Strömbergsson är verkligen en pajas utan dess like, vilket han bevisade flera gånger om igår igen. Tror dock inte att det blir några större problem ikväll. Det känns som att hela laget är inne i ett galet stim, där det inte spelar någon roll om vi under någon match är utan en eller två viktiga spelare, då nästan vilken ersättare som helst är bra i detta lag.

Fan, bara för att man inte kommer närvara så kommer det väl bli världens bästa tryck, världens vackraste Ingen himmel är så blå som min och total utspelning på plan.
Knappt så att man önskar folk få vara med om det, när man inte är där själv.
Senast redigerad av Cruachan 2010-08-29 kl. 11:17.
Citera
2010-08-29, 16:12
Medlem
vonmansteins avatar
Kom igen nu IFK Glänn!

Fullborda denna sköna helg!

Kan det bli gallerskak på norra?

Citat:
Uppdaterat fredag 27/8

Missnöjesaktion mot vanskötseln av klubben på söndag - "RÄDDA KLUBBEN"!
Kära AIK:are,

Nedmonteringen av ett guldlag 2009 till en nedflyttningskandidat 2010
Utslagna ur Svenska Cupen, Champions League-kvalet och Europa League-kvalet
Utebliven Champions League-satsning trots öronmärkt kapital
Försäljningen av AIK-hjältarna Bojan Djordjic och Martin Mutumba
Hanteringen av tränarfrågan
Mångårig ekonomisk vanskötsel som nu allvarligt hotar klubbens framtid, paniklån till ockerräntor, elva miljoner kr i förlust på årets första sex månader (exklusive spelarförsäljningar) och 51 miljoner kr i kortfristiga skulder
Bristen på agerande i arenafrågan
Misslyckandet att bibehålla den långsiktiga investeringen och den röda tråd som genomsyrat och byggts upp av AIK-själar
Fullständig brist på ledarskap och visioner
Listan kan göras lång men vi AIK-supportrar har fått nog. Nu måste vi säga ifrån!

De engagerade supportergrupperna står tveklöst enade i denna fråga och uppmanar nu samtliga supportrar till klubben oavsett kategori, läktare eller ålder att ta sig till Råsunda på söndag 29 augusti (AIK-IFK Göteborg) och delta i en manifestation mot utvecklingen. I samband med inmarschen och 10 minuter framåt markerar vi vårt missnöje gentemot vanskötseln av vår klubb genom att stå upp på samtliga läktarsektioner. En protestaktion som i första hand riktar sig mot AIK:s högsta ledning, det vill säga VD och AIK Fotboll AB:s styrelse.

Stå upp för AIK:s framtida existens på söndag. 10 minuter av missnöje mot vanskötseln. RÄDDA KLUBBEN!

Black Army
Sol Invictus
Ultras Nord
Firman Boys
AIK:s Yngsta
Citera
2010-08-29, 16:58
Medlem
elgiraffos avatar
De verkar liksom aldrig lära sig alla dessa huliganer. Nu fick matchen avbrytas efter att götet gjort 0-1 efter 10-15 minuter varav någon idiot till människa kastat in en mugg på linjedomaren!

Snacka om att gräva gropen djupare för AIK´s del?
Citera
2010-08-29, 19:14
Medlem
(AIK-ifk)

Ett regelvidrigt 0-1-mål då bollen var över sidlinjen i momentet innan.

Dessutom sprang den pubertala Nicklas Bärkroth fram och hetsade Norra Stå efter sitt 0-2-mål. Ett uppviglande som heter duga och som bara en ifk-spelare kommer undan med i press och av SvFF.
Senast redigerad av Ostskiva 2010-08-29 kl. 19:25.
Citera
2010-08-29, 19:19
Medlem
Amex88s avatar
Hammarby här kommer Gnaget!
haha var väl en riktigt usel match från båda hållen idag, IFK var nog lite hungrigare i första sen började AIK jaga kvittering och Göteborg gjorde ett bra jobb och lugna ner tempot.
2-0 målet var dock riktigt roligt, vad hände där egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in