2010-08-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Skrattretande varför?

såg du Sebastian Eriksson mot Helsingborg? Det gjorde Tommy

Edit: Såg att det redan hade debatterats, men faktum kvarstår. Det ska nog till en gåsapåg med gröt i luftvägarna för att kritisera detta beslut

Du menar när han spelade vänsterytter?
Citera
2010-08-24, 22:29
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Du menar när han spelade vänsterytter?

Ja?
Citera
2010-08-25, 00:35
Medlem
steffeGs avatar
Även om man är blåvit i själen är det svårt att motivera att Sebastian Eriksson är mer värdig en plats i truppen än Pekalski.

Sebastian Eriksson gjorde en bra match som vänsterytter mot Helsingborg men inte direkt så att han ska gå in som ordinarie vänsterytter i vårat U21-landslag.

Det enda Eriksson har som gynnar honom gentemot Pekalski är hans oerhört flängiga spelstil och dåliga förstatouch som tvingar honom att jobba hårdare.
Citera
2010-08-25, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare

Var det inte han som sa Jakob Dahlin också?

Har för mig att det var Jimmy Dahlin han sa.
Citera
2010-08-25, 01:48
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Även om man är blåvit i själen är det svårt att motivera att Sebastian Eriksson är mer värdig en plats i truppen än Pekalski.

Sebastian Eriksson gjorde en bra match som vänsterytter mot Helsingborg men inte direkt så att han ska gå in som ordinarie vänsterytter i vårat U21-landslag.

Det enda Eriksson har som gynnar honom gentemot Pekalski är hans oerhört flängiga spelstil och dåliga förstatouch som tvingar honom att jobba hårdare.

Även om jag med gärna ser Pekalski, så är det ändå förståeligt att man inte slänger ut Eriksson ur truppen och tar in Pekalski med tanke på att Sebastian varit given på innermittfältet under hela kvalet. Eriksson/Ekdal är ett bra och stabilt tvåvägspar som fungerat prickfritt hittills, känns dumt att rucka på det.
Citera
2010-08-25, 03:13
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
För övrigt piggt inhopp från Dardan igår, bara jag som ser LITEN likhet med Zlatan hos han? Oferes ersättare helt klart sen kommer Afonso nästa sommar som förstärkning inför CL kvalet

Piggt? Dardan var ju riktigt långsam och schabblade bort ett par lägen. Nog för att jag tror på honom, men särskilt bra var han inte.
Citera
2010-08-25, 14:04
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
För övrigt piggt inhopp från Dardan igår, bara jag som ser LITEN likhet med Zlatan hos han? Oferes ersättare helt klart sen kommer Afonso nästa sommar som förstärkning inför CL kvalet

Det är är väl snarare Marcus Rosenberg som kommer hem nästa sommar? Han vill tillbaka till MFF men spela ett år till utomlands först.
Citera
2010-08-25, 14:10
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Det är är väl snarare Marcus Rosenberg som kommer hem nästa sommar? Han vill tillbaka till MFF men spela ett år till utomlands först.

Han verkar väl på g till Spanien?
Men visst, ta hem han så kan Alfonso lira på vänstersidan om kidsen blir sålda
Citera
2010-08-25, 14:18
Medlem
Krokofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Han verkar väl på g till Spanien?
Men visst, ta hem han så kan Alfonso lira på vänstersidan om kidsen blir sålda

Kommer inte ihåg källan men antingen är det Rosenberg själv eller MFF (Pelle Svensson?) som har sagt att han pratat med MFF i sommar men att han ville spela ett år till utomlands innan han kommer hem.
Citera
2010-08-25, 14:41
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokofil
Kommer inte ihåg källan men antingen är det Rosenberg själv eller MFF (Pelle Svensson?) som har sagt att han pratat med MFF i sommar men att han ville spela ett år till utomlands innan han kommer hem.

Jag är på! =)
Concha då? Elanga känns ju sådär skoj.
Annars är väl en högerback prio, och en ersättare till Ofere.
Vore skoj med en maktvärvning, Dorsin?
Citera
2010-08-25, 14:47
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag är på! =)

Jag är inte säker på att vi behöver någon ersättare till Ofere. Jag tror på gänget Larsson, Mehmeti, Rexhepi och Nilsson. Rosenberg plockar jag annars alla dagar i veckan.

Elanga är en okej backup på vänsterkanten. Han gnäller inte att han får sitta på bänken och gör det godkänt när han hoppar in.

Jag vet inte vilken kapacitet Concha håller nu men Vincentz är 35 nästa år och behöver snart ersättas.
Senast redigerad av mishima 2010-08-25 kl. 14:49.
Citera
2010-08-25, 14:54
Medlem
Citat:
Jag är på! =)
Dorsin är väl vänsterback? Vi har redan Skandinaviens bästa i Ricardinho.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in