2010-08-25, 14:54
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är inte säker på att vi behöver någon ersättare till Ofere. Jag tror på gänget Larsson, Mehmeti, Rexhepi och Nilsson. Rosenberg plockar jag annars alla dagar i veckan.

Elanga är en okej backup på vänsterkanten. Han gnäller inte att han får sitta på bänken och gör det godkänt när han hoppar in.

Jag vet inte vilken kapacitet Concha håller nu men Vincentz är 35 nästa år och behöver snart ersättas.

Precis. Vincent börjar bli gammal. Tyckte de märktes mycket förra året att han och Danne inte var med i matchen när de gick undan. Danne räddas ju av klivet ner, men Vincent märks de än på.

Problemet med anfallarna är ju att alla av de du nämner har en medellängd på 165cm. När de haglar i sidled på Bern Arena i oktober är de inte så mycket värda. Vore bra med en klippa längst fram som kan plocka ner bollen. Är redan orolig för kommande höst/vinter.
Tappar vi hela skiten på att vi inte kan lira klapp-klappfotboll tar man ju livet av sig.
Citera
2010-08-25, 16:01
Medlem
oralzinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Problemet med anfallarna är ju att alla av de du nämner har en medellängd på 165cm. När de haglar i sidled på Bern Arena i oktober är de inte så mycket värda. Vore bra med en klippa längst fram som kan plocka ner bollen. Är redan orolig för kommande höst/vinter.
Tappar vi hela skiten på att vi inte kan lira klapp-klappfotboll tar man ju livet av sig.

Agon är 1.82, Rexhepi 1.9, Rosenberg är 1.85 så små är de inte riktigt däremot kanske lite tunna.
Citera
2010-08-25, 16:12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oralzink
Agon är 1.82, Rexhepi 1.9, Rosenberg är 1.85 så små är de inte riktigt däremot kanske lite tunna.

Nää, det där oroar inte mig. Larsson är trots sin längd rätt okej på huvudet. Han har bra spänst och timing för att vinna nickdueller. Alex Nilsson vet jag inte hur han är på huvudet men han är rätt stark och tuff av sig.
Citera
2010-08-25, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Precis. Vincent börjar bli gammal. Tyckte de märktes mycket förra året att han och Danne inte var med i matchen när de gick undan. Danne räddas ju av klivet ner, men Vincent märks de än på.

Men lägg ner med den skiten, det är bara en stor myt. Kan inte förstå att folk fortfarande är så naiva så att de köper den här svenska seglivade brunkarmyten.

Finns inget mer överskattat i fotboll än längd och vikt.

Dessutom är de inte ens korta.
Citera
2010-08-25, 18:15
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Måste vara en av världshistoriens största överdrifter, Sebastian Eriksson var lapkapten i 4 minuter när Bajrami blev utbytt mot Montenegro. Efter Bajramis flytt till A-landslaget togs bindel över av Ekdahl men då var Seb skadad dock.

Paradoxalt nog så är ditt uttryck en större överdrift än mitt. Men nog har Sebastian Eriksson varit kapten i bra mycket längre tid än 4 minuter för det nuvarande U21 laget, visserligen har Bajrami gått före när han varit med i U21. Dock så är hela diskussionen irrelevant, då precis som du säger; Sebastian Eriksson är helt given i truppen och antagligen startelvan också. Att Ivo Pekalski kom med från första början är ju helt och hållet för denne Sebastians skadefrånvaro, vilket även den har påverkat hans status och deltagande i U21 landslaget sedan Januari då han fick sin första skada.

Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Sebastian Eriksson suger iaf detta året de måste du hålla med? Läste lite på ert svenskafans forum för ett tag sen och där var det mycket negativt gentemot honom sen att Ivo (årets nykomling) blir petad av honom är så jävla skrattretande att de inte är sant. Sen har jag aldrig sett storheten i honom, ok han sliter och filmar men mer kompetens har han inte tyvärr.

Att ett lag suger innebär inte att en spelare suger. Hur man kan tro att en spelare kan gå från att vara bra till att suga på ett år är helt vansinnigt uttrycksmässigt. Sebastian har så länge han varit hel varit en av blåvitts tre viktigaste spelare och hans frånvaro, när den väl sker, märks tydligt för den som följt samtliga matcher av årets blåvita upplaga som varit patetiskt fega och tafatta. Men Hysén kom ju in i a-landslaget trots det, men boråsarna kanske vill skrika om Avdic dit för att hans facit under de senaste månaderna har sett bättre ut? (Vilket så klart är helt irrelevant det också, dagsform och klass är det enda som spelar roll, sedan om man spelar i ett klubblag som har svårt att prestera är ju lite skitsamma i landslagssammanhang.) Att du över huvud taget accepterar tanken att en spelare bara sliter och filmar är så korkat och indolent att jag inte finner något icke-förolämpande ord för att beskriva det.
Jag påstår inte att ha full koll på Ivo, vilket jag verkligen inte har, men att ifrågasätta en frisk Sebastian Erikssons vara eller inte vara i U21 landslaget är skrattretande om något.
Senast redigerad av ekkam 2010-08-25 kl. 18:23.
Citera
2010-08-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Paradoxalt nog så är ditt uttryck en större överdrift än mitt. Men nog har Sebastian Eriksson varit kapten i bra mycket längre tid än 4 minuter för det nuvarande U21 laget, visserligen har Bajrami gått före när han varit med i U21. Dock så är hela diskussionen irrelevant, då precis som du säger; Sebastian Eriksson är helt given i truppen och antagligen startelvan också. Att Ivo Pekalski kom med från första början är ju helt och hållet för denne Sebastians skadefrånvaro, vilket även den har påverkat hans status och deltagande i U21 landslaget sedan Januari då han fick sin första skada.
Fast ska man sluta gå på gamla meriter och kolla på hur bra respektive spelare faktiskt är, så är det ett hån mot fotbollen att Eriksson går före Pekalski. Låt oss fastslå det.
Citera
2010-08-25, 18:27
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Fast ska man sluta gå på gamla meriter och kolla på hur bra respektive spelare faktiskt är, så är det ett hån mot fotbollen att Eriksson går före Pekalski. Låt oss fastslå det.

Din motivering är precis som din kompetens, uppenbarligen obefintlig. Fastslå vad du vill själv, men jag tror inte att Tommy Söderberg håller med dig.
Citera
2010-08-25, 18:35
Medlem
Citat:
Din motivering är precis som din kompetens, uppenbarligen obefintlig. Fastslå vad du vill själv, men jag tror inte att Tommy Söderberg håller med dig.
Du kan väl fastslå det också, eller har du haft huvudet i sanden det senaste halvåret?
Citera
2010-08-25, 18:53
Medlem
axlpxls avatar
Avspark snart
Citera
2010-08-25, 18:58
Medlem
Krokofils avatar
Citat:

Du erkände ju nyss att du verkligen inte har någon koll på Pekalski, ändå anser du dig själv kunna motivera varför han ska spela andrafiol till göteborgaren.
Citera
2010-08-25, 21:18
Medlem
dumkopfs avatar
Allt detta tjöt om Pekalski, ingen annan som känner igen det? Minns ni alla som ville ha Rajalakso till landslaget för ett tag sen?
Citera
2010-08-25, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
Allt detta tjöt om Pekalski, ingen annan som känner igen det? Minns ni alla som ville ha Rajalakso till landslaget för ett tag sen?

Vem mer än aftonhoran ville ha han i landslaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in