Citat:
Ursprungligen postat av Meanmachine
Måste vara en av världshistoriens största överdrifter, Sebastian Eriksson var lapkapten i 4 minuter när Bajrami blev utbytt mot Montenegro. Efter Bajramis flytt till A-landslaget togs bindel över av Ekdahl men då var Seb skadad dock.
Paradoxalt nog så är ditt uttryck en större överdrift än mitt. Men nog har Sebastian Eriksson varit kapten i bra mycket längre tid än 4 minuter för det nuvarande U21 laget, visserligen har Bajrami gått före när han varit med i U21. Dock så är hela diskussionen irrelevant, då precis som du säger; Sebastian Eriksson är helt given i truppen och antagligen startelvan också. Att Ivo Pekalski kom med från första början är ju helt och hållet för denne Sebastians skadefrånvaro, vilket även den har påverkat hans status och deltagande i U21 landslaget sedan Januari då han fick sin första skada.
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Sebastian Eriksson suger iaf detta året de måste du hålla med? Läste lite på ert svenskafans forum för ett tag sen och där var det mycket negativt gentemot honom sen att Ivo (årets nykomling) blir petad av honom är så jävla skrattretande att de inte är sant. Sen har jag aldrig sett storheten i honom, ok han sliter och filmar men mer kompetens har han inte tyvärr.
Att ett lag suger innebär inte att en spelare suger. Hur man kan tro att en spelare kan gå från att vara bra till att suga på ett år är helt vansinnigt uttrycksmässigt. Sebastian har så länge han varit hel varit en av blåvitts tre viktigaste spelare och hans frånvaro, när den väl sker, märks tydligt för den som följt samtliga matcher av årets blåvita upplaga som varit patetiskt fega och tafatta. Men Hysén kom ju in i a-landslaget trots det, men boråsarna kanske vill skrika om Avdic dit för att hans facit under de senaste månaderna har sett bättre ut? (Vilket så klart är helt irrelevant det också, dagsform och klass är det enda som spelar roll, sedan om man spelar i ett klubblag som har svårt att prestera är ju lite skitsamma i landslagssammanhang.) Att du över huvud taget accepterar tanken att en spelare bara sliter och filmar är så korkat och indolent att jag inte finner något icke-förolämpande ord för att beskriva det.
Jag påstår inte att ha full koll på Ivo, vilket jag verkligen inte har, men att ifrågasätta en frisk Sebastian Erikssons vara eller inte vara i U21 landslaget är skrattretande om något.