2010-08-25, 21:23
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Vem mer än aftonhoran ville ha han i landslaget?
Var väl tom Lundh som så gärna ville ha honom i landslaget om jag inte minns fel.
Citera
2010-08-25, 21:52
Medlem
Rubarth23s avatar
Jag har aldrig hört någon annan än Malmö-supportrar hylla Pekalski, undra varför?
Själv har jag dock knappt sett honom.

FCK-RBK nu och man ser verkligen hur mycket bättre kvalitén är där än i AS.
Citera
2010-08-25, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Jag har aldrig hört någon annan än Malmö-supportrar hylla Pekalski, undra varför?
Själv har jag dock knappt sett honom.

FCK-RBK nu och man ser verkligen hur mycket bättre kvalitén är där än i AS.

Fjellström och han andra Dahlqvist eller va han heter har hyllat honom samt Pelle Blom och alla andra men de är ju inte lätt att veta när man bara ser sitt eget lags matcher, så därför tycker jag inte man ska yttra sig om man inte har koll på läget nä gå och kasta sten på uefa delegater och sånt istället
Citera
2010-08-25, 22:01
Medlem
jansdieters avatar
Citat:
Fjellström och han andra Dahlqvist eller va han heter har hyllat honom samt Pelle Blom och alla andra men de är ju inte lätt att veta när man bara ser sitt eget lags matcher, så därför tycker jag inte man ska yttra sig om man inte har koll på läget nä gå och kasta sten på uefa delegater och sånt istället

Det är så jävla schysst med folk som missar att skriva med både punkt och kommatecken för det är ju helt onödigt och speciellt när man har något så viktigt att säga speciellt slutklämmen för den var ju otroligt givande till sammanhanget och jag är en nyanserad skribent som alltid själv är objektiv aldrig subjektiv skulle aldrig komma på fråga
Citera
2010-08-25, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Det är så jävla schysst med folk som missar att skriva med både punkt och kommatecken för det är ju helt onödigt och speciellt när man har något så viktigt att säga speciellt slutklämmen för den var ju otroligt givande till sammanhanget och jag är en nyanserad skribent som alltid själv är objektiv aldrig subjektiv skulle aldrig komma på fråga

Nu var inte posten riktad till dig och nu är vi inte i skolan så jag skriver hur fan jag vill, posten var tillägnad till tuffingen som har ''respektera aik'' på sin avatar och som kläckte ur sig att de bara är MFFare som hyllar Ivo. Synd att han inte spelar i något av Stockholmslagen annars hade han redan haft 20 hyllningsartiklar a la Rajalasko. Ser framemot om 2-3 år när han är gjuten i a-landslaget och jag kan peka på er och säga där fick ni.

mvh
Citera
2010-08-25, 22:31
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ok, två till!
Det jag menar är att ni nämner i var o varannat jävla inlägg om hur bra han är, men aldrig hört någon annan säga det.

"Gå o kasta sten på Uefa-delegater och sådant" Vill du ha svar på det? Orkar inte ge något bara så du vet, inte värt det.

Varför har mff tre forumskribenter som håller bland den lägsta nivån här i fotbollsdelen?
Vad vill ni, söker ni bekräftelse?
Ingen annan än ni och Helsingborg bryr sig om er ointressanta guldjakt eller om något annat som har med er att göra.
Så ge upp med att vara dryga för att få uppmärksamhet.
De jag syftar på är du, riquelme och Staronearth.

Tillägg:
Vad tuff du är som skriver hur fan du vill för att du inte är i skolan!
Citera
2010-08-25, 22:48
Medlem
Casabas avatar
Något jag inte förstår är varför man överhuvudtaget känner att man har ett behov av att kommentera något sådant här om man inte ens sett en 2-3 matcher med, i detta fallet, Pekalski (eller Eriksson om man nu ska jämföra). Sen angående att ingen förutom MFF-supportrar hyllar Pekalski tar jag att det menas som ingen annan av supportrar till övriga lag, annars är det klart att man överhuvudtaget inte tagit sig tid till att kolla upp något alls. Den här killen har ju blivit prisad som ny landslagsspelare av varje tränare han haft, när han var 15 var han och tränade för Arsenal, Newcastle samt Liverpool, vilka erbjöd honom ett ungdomskontrakt vilket han tackade nej till i förmån för en startplats i superettan. Du kan ju bara lyssna på Rit-Olas ord om honom och Wilton i senaste fotbollskväll där han säger att de inte har några övermän om bollinnehav i Allsvenskan just nu. Vissa journalister går så långt att en plats i januariturnén redan nu bör ställas undan åt honom, finns väl ingen matchrapport från någon journalist om en Malmömatch där denna killen inte hyllats högt, och han är 19 år...

Hur som helst, känns sjukt långdraget men att komma påståenden här med jämförelser med hypen om Rajalakso eller att bara MFFare hyllar honom är så skämmigt att det måste kommenteras. Det handlar ingenting om lagtillhörighet, den killen har enkelt, enligt mig, större potential än Hamad, Molins och Durmaz.
Senast redigerad av Casaba 2010-08-25 kl. 22:53.
Citera
2010-08-25, 22:56
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Något jag inte förstår är varför man överhuvudtaget känner att man har ett behov av att kommentera något sådant här om man inte ens sett en 2-3 matcher med, i detta fallet, Pekalski (eller Eriksson om man nu ska jämföra). Sen angående att ingen förutom MFF-supportrar hyllar Pekalski tar jag att det menas som ingen annan av supportrar till övriga lag, annars är det klart att man överhuvudtaget inte tagit sig tid till att kolla upp något alls. Den här killen har ju blivit prisad som ny landslagsspelare av varje tränare han haft, när han var 15 var han och tränade för Arsenal, Newcastle samt Liverpool, vilka erbjöd honom ett ungdomskontrakt vilket han tackade nej till i förmån för en startplats i superettan. Du kan ju bara lyssna på Rit-Olas ord om honom och Wilton i senaste fotbollskväll där han säger att de inte har några övermän om bollinnehav i Allsvenskan just nu. Vissa journalister går så långt att en plats i januariturnén redan nu bör ställas undan åt honom, finns väl ingen matchrapport från någon journalist om en Malmömatch där denna killen inte hyllats högt, och han är 19 år...

Hur som helst, känns sjukt långdraget men att komma påståenden här med jämförelser med hypen om Rajalakso eller att bara MFFare hyllar honom är så skämmigt att det måste kommenteras. Det handlar ingenting om lagtillhörighet, den killen har enkelt, enligt mig, större potential än Hamad, Molins och Durmaz.
Jag ifrågasätter absolut inte hans potential och tror säkert att han är bättre än Eriksson, men tycker att det är jävligt lustigt att inget annat lags supportrar uppmärksammat/hyllat honom.
Citera
2010-08-25, 23:07
Medlem
Citat:
Jag ifrågasätter absolut inte hans potential och tror säkert att han är bättre än Eriksson, men tycker att det är jävligt lustigt att inget annat lags supportrar uppmärksammat/hyllat honom.
För att han bara lirat ett halvår? De flesta har väl bara sett Ivo spela 2,3 gånger, på sin höjd. Och defensiva mittfältare är inget svennebanan lägger märke till direkt.
Men du kanske själv minns vilken jävla skillnad det var på matcherna våra lag emellan? I första spelade inte Ivo...
Citera
2010-08-25, 23:09
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Nja, om det nu är som du säger, att ingen bryr sig om Malmö eller årets toppstrid, är det kanske inte jätte konstigt att en defensiv innermittfältare som spelar bredvid Wilton inte blir så uppmärksammad av övriga lags supportrar.

Kommer även ihåg Åhman-Perssons ord i någon intervju när han spelade i Malmö i våras om varför han inte hyllades speciellt mycket, då han sa att det väl inte är den mest smickrande/uppmärksammade positionen, det får han ju äta upp nu när Pekalski prisas, det handlar om att prestera.. Förövrigt känns det som att vid en väl genomförd match av samtliga i laget är det den defensiva mittfältare som hyllas av det egna ledet samtidigt som det är anfallaren som hyllas av media.
Senast redigerad av Casaba 2010-08-25 kl. 23:11.
Citera
2010-08-25, 23:12
Medlem
ekkams avatar
Min ståndpunkt i debatten har aldrig handlat om Ivo Pekalski vs. Sebastian Eriksson (misstolkningar får ni skylla er själva för), utan snarare om att Sebastian Erikssons plats i U21 landslaget är och har alltid varit självskriven så länge som han har varit frisk. Pekalski och Eriksson konkurrerar inte om samma plats i truppen, vad är så svårt att förstå med det?
Det finns snarare en rangordning bland mittfältarna där Sebastian Eriksson rättmätigen och bevisligen ligger bland de första medans Pekalski är en spelare som gränsar till truppen, därmed kan det synas att Sebastian tar Pekalskis plats fastän det inte ens är i närheten av att vara så.
Sebastian har aldrig tagit Pekalskis plats, Pekalski har aldrig haft Sebastians plats och Sebastian är en sjuhelsikes bra fotbollsspelare som uppenbarligen är given i U21 landslaget. Vem som har mest potential låter jag vara osagt men Sebastian är drivande i både U21 och Blåvitt, att ifrågasätta hans vara eller icke vara på grund utav blåvitts kollektiva misslyckande är bara löjligt.
Jag har aldrig dissat Pekalski eller sagt någonting om hans kvaliteter, det är inte i mina händer att bedöma med tanke på hur lite jag sett honom spela, men att säga att Sebastian Eriksson suger borde förgöra någons trovärdighet ack så mycket fortare än min förgörs när jag säger att jag knappt någonting vet om Ivo Pekalski.

Slutsats: Duellen Ivo Pekalski Vs. Sebastian Eriksson finns inte. Ivo skulle först och främst konkurrera med Mårtensson och Nordmark om en plats i truppen. Men vissa har ju uppenbara problem med att fatta att Sebastian Eriksson frånvaro från U21 landslaget har handlar om skador och inget annat.
Släpp det här nu?
Citera
2010-08-25, 23:17
Medlem
Pekalski har nog ingen brådska, han lär utan tvekan bli landslagsspelare, en oerhört viktigt sådan. Längesedan jag såg en sådan ung komplett mittfältare i allsvenskan.

Kommentarer från diverse tyckare:

Citat:
"Ivo Pekalski kan vid behov utföra alla Robert Åhman Perssons destruktiva åtgärder, men tekniken är utmejslad och bollen täcks föredömligt.

Framförallt vill han ha bollen även när motståndarna hänger honom i hasorna, men han behärskar konsten att vända och vrida. Och komma ur närkamperna i full kontroll – för att oftast välja det bästa passningsalternativet med sin strategiska överblick.

Att han vågar och att tränarna vågar, gör att hela laget vågar. För att vinna måste man våga och Ivo Pekalski vågar vara konstruktiv i utsatta lägen. Det är inte bara sidledsrull, utan också distinkta passningar med offensiv potential.

I segermatchen mot Gefle (2–0) var det Ivo Pekalski som härskade oinskränkt på mittfältet. Långa stunder såg det ut som att det bara är en tidsfråga innan förbundskapten Erik Hamrén ringer.
" Kent Jönsson

http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/article1203677/rdquoPekalski-harskade-pa-mittfaltetrdquo.html

Citat:
"Förbundskapten Erik Hamrén efterlyser nästa stora svenska defensiva mittfältare.
Jag såg honom i Halmstad i går.
Han heter Ivo Pekalski, han är 19 år och han är på väg att leda Malmö FF till SM-guld.
Dessutom har han ypperliga förutsättningar att i framtiden bli en viktig kugge i det svenska landslaget.

Gårdagens match var Pekalskis tolfte från start i allsvenskan. Med tanke på hans spel och mogna agerande är det en häpnadsväckande siffra.
Erik Hamréns nya svenska landslag spelar 4-2-3-1 och när förbundskaptenen förra veckan fick frågan vad vi har ont om i svensk fotboll svarade han "den riktigt duktige defensive mittfältaren" - spelaren som är extremt duktig i defensiven men också bra på att spela bollen framåt.
I dag anses Anders Svensson bäst lämpad i den rollen.
Bland framtidshoppen finns den passningsskicklige Rasmus Elm, den starke bollvinnaren Pontus Wernbloom och den taktiske strategen Viktor Elm.
Ingen av dem är lika kompletta i sin talang som Ivo Pekalski är.
Den unge Malmöspelaren är som Wernbloom urstark i närkampsspelet, han har ett lugn och en strategisk skicklighet som mäter sig med Viktor Elms och han är mer aggressiv och lika bra i sitt offensiva pass-ningsspel spel som Rasmus Elm.
" Mattias Larsson

http://fotboll.expressen.se/allsvenskan/1.2107906/han-ligger-bakom-malmos-guldform

"
Citat:
Ivo Pekalski har precis allt för att bli en riktigt stor spelare. Ivo kan mycket väl bli en ny Jonas Thern om han bara släpper loss sina mer kreativa sidor i stället för att bara spela enkelt och säkert, även om jag måste erkänna att han gör det sanslöst läckert. Kan bara påminna mig att jag sett en så ung spelare agera lika säkert mot tätt attackerande motståndare och det var Rafael van der Vart när jag var i Amsterdam för att följa Zlatans Ajaxdebut.
"
Stefan Alfelt

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/stefanalfelt/article7664266.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in