2010-05-15, 14:32
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Man blir fan lite gråtfärdig http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article7129752.ab

F.ö Truppen emot hbk
Kappe kommer att bli en legend, jävlar vad potential det finns i den killen.
Citera
2010-05-15, 14:36
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonmanstein
Kan ju även passa på å se om Ortiz är kvar eller inte
Han är ju i Argentina på rehab till den 7 Juni oavsett om han köpt ut sig från kontraktet eller inte.
Citera
2010-05-15, 14:41
Medlem
FotbollsAnalens avatar
http://www.fotbollskanalen.se/1.1639024/2010/05/15/kroatisk_monstermalvakt_tranar_med_aik Praise the lord!
Citera
2010-05-15, 14:50
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
Touray
Calisir, Haginge, Toivio, Ceesay
Youssef, Ekong, Hellquist, Hämäläinen
Milic, Oremo

Bänk: Vaiho, Ayuba, Gustafsson, Perovuo, Rajalakso, Igboananike

Skulle inte vara så tokigt med en 3 idag.
Citera
2010-05-15, 15:50
Medlem
Bornets avatar
Någon som såg gårdagens rapportinslag på SVT?

Lasse Anrell ang. publiktappet; allsvenskan har blivit för dålig jämfört med tidigare (vilket iaf jag håller som ett riktigt märkligt uttalande) för att i nästa mening mena på att allsvenska klubbarna måste sänka sina omkostnader (d.v.s. spelarlöner).
Hur fan är ett sådant resonemang framtaget?

Jag gillar f.ö. Anrell i övrigt.
Citera
2010-05-15, 16:13
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FotbollsAnalen
http://www.fotbollskanalen.se/1.1639024/2010/05/15/kroatisk_monstermalvakt_tranar_med_aik Praise the lord!
Känns som aik redan har en målvakt med ett självförtroende som är kört i botten
Citera
2010-05-15, 19:13
Medlem
Casabas avatar
Herregud vad håller de på med. Hur fan kan de låta sig bli så utspelade under 45 minuter, när man snackar om guld, av en jävla nykomling, andra halvlek är väl inte så mycket att snacka om, den gör de okej.

Har väl ingen analys om vad som hände då jag var på plats och uppfattade inte allt för mycket, utom att typ hela första halvlek spenderades på Malmös planhalva.. Var dock en förjävlig vind och tänkte innan matchen att det laget som har motvinden mot sig kommer fan inte ha lätt att spela boll, sedan så börjar MAIF med medvind och gör tre mål, i andra halvlek gör Malmö två på tio minuter i medvind och direkt efter Malmös andra mål slutar blåsa. Så vi skyller allt på vinden.
Citera
2010-05-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Någon som såg gårdagens rapportinslag på SVT?

Lasse Anrell ang. publiktappet; allsvenskan har blivit för dålig jämfört med tidigare (vilket iaf jag håller som ett riktigt märkligt uttalande) för att i nästa mening mena på att allsvenska klubbarna måste sänka sina omkostnader (d.v.s. spelarlöner).
Hur fan är ett sådant resonemang framtaget?

Jag gillar f.ö. Anrell i övrigt.

Jag gillar också Anrell, han är alltid rolig att lyssna på, han har dock en tendens att komma med ganska kontroversiella men korkade förslag.
Citera
2010-05-15, 19:44
Medlem
megaman9s avatar
Ojojoj 4-2 mot Malmö, fan va gött
Citera
2010-05-15, 20:15
Medlem
Rubarth23s avatar
Jerry Bengtson såg ganska bra ut på dagens träning, visade helt klart tendenser till skillnad från en viss Clecio.
Spelarna var jävligt taggade och man hörde Vittu (stavning? Fitta på finska iaf) från Tomi, Fucking cunt och en stenhård spark i stolpen och Fitta från Viktor Lundberg efter en förlust på tvåmål.
Bojan känns mer barnslig då han gör en dålig insats och skjuter iväg bollen en bra bit bort.
För övrigt syns det tydligt att Clecio är hackkycklingen bland spelarna. Bojan gnällde rätt mycket, Tomi och Viktor vid en sekvens också.
Lundberg var bäst idag.

Sedan var jag på BP-Häcken idag där John Guidetti gjorde mål, och han gjorde en bra insats i övrigt.
Charlee Mian skrev på Blackbeat tidigare att han inte hade platsat i AIK, då kan jag säga, jo det hade han.
Citera
2010-05-15, 21:32
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Jerry Bengtson såg ganska bra ut på dagens träning, visade helt klart tendenser till skillnad från en viss Clecio.
Spelarna var jävligt taggade och man hörde Vittu (stavning? Fitta på finska iaf) från Tomi, Fucking cunt och en stenhård spark i stolpen och Fitta från Viktor Lundberg efter en förlust på tvåmål.
Bojan känns mer barnslig då han gör en dålig insats och skjuter iväg bollen en bra bit bort.
För övrigt syns det tydligt att Clecio är hackkycklingen bland spelarna. Bojan gnällde rätt mycket, Tomi och Viktor vid en sekvens också.
Lundberg var bäst idag.

Sedan var jag på BP-Häcken idag där John Guidetti gjorde mål, och han gjorde en bra insats i övrigt.
Charlee Mian skrev på Blackbeat tidigare att han inte hade platsat i AIK, då kan jag säga, jo det hade han.
Den där Jerry kan bli ett fint nyförvärv då kan kommer från en mycket bra säsong. Men det kan även bli för stor omställning för att han ska lyckas på en gång. Dock så förstår han väl svenska och det är ju ett plus.
En sak jag undrat över är hur ni gnagare ser på Bojan för tillfället.Jag antar att han var hyllad av rang förra året med tanke på aikås genuina säsong och juggens enorma(?) kärlek till aik.
I år har han väl snarare varit en belastning med sitt sanslöst usla spel och tämligen pubertala beteende på och utanför planen. Är han fortfarande en hjälte eller vill många se hans tid i aik vara förbi?
Citera
2010-05-15, 22:28
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Den där Jerry kan bli ett fint nyförvärv då kan kommer från en mycket bra säsong. Men det kan även bli för stor omställning för att han ska lyckas på en gång. Dock så förstår han väl svenska och det är ju ett plus.
En sak jag undrat över är hur ni gnagare ser på Bojan för tillfället.Jag antar att han var hyllad av rang förra året med tanke på aikås genuina säsong och juggens enorma(?) kärlek till aik.
I år har han väl snarare varit en belastning med sitt sanslöst usla spel och tämligen pubertala beteende på och utanför planen. Är han fortfarande en hjälte eller vill många se hans tid i aik vara förbi?
Jag är kluven med Bojan, känns som att han måste börja visa hjärta på plan istället för i media, och sluta gnälla på andra och enbart fokusera på sitt egna spel vilket varit förjävligt hittills i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in