2010-05-04, 01:06
Medlem
whus avatar
DIF.SE uppdaterad...
Citera
2010-05-04, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Nej jag tror inte det, för MFF är ett lag man inte vill se vinna guld.
Men det känns ganska lugnt, ni kommer väl sälja era guldchanser under sommaren.

Mycket stor risk faktiskt. Väldigt många i MFF som visar extremt stor potential och är mellan 17-23.

Dock så är det väl mest Daniel Larsson och Molins som ligger mest i riskzonen i sommar. Vi har ju medel att kräva ut bra betalt, men frågan är hur ekonomin ser ut runt om i fotbolls-europa i sommar och vilken status allsvenska spelare har på marknaden.

När väl spelarna får nys om att det kommit in bud så är det väldigt svårt att hålla mot om det inte är direkta skambud. Spelarna vill gärna ta chansen och missnöje kan lätt uppstå beroende på personligheter, agenter och nivå på bud.

Och även om vi skulle få bra betalt så är det som bekant så är det otroligt svårt att omvända stora tranfersummor till likvärdiga ersättare i Allsvenskan eftersom vi inte har den attraktionskraften eller urvalet.

Blir spännande att se hur högt MFF värderar DL/Molins.
Senast redigerad av StarOnEarth 2010-05-04 kl. 01:11.
Citera
2010-05-04, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whu
DIF.SE uppdaterad...

Med vad?

Det med Dembo längst upp eller?
Citera
2010-05-04, 01:25
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Med vad?

Det med Dembo längst upp eller?
Ja.. Ganska kul i min torra tillvaro...
Citera
2010-05-04, 01:46
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ja.. Ganska kul i min torra tillvaro...
Börja sup.

Vad har DIF för avstängningar/skador till matchen på torsdag?
Citera
2010-05-04, 01:56
Medlem
Salorms avatar
Citat:
DIF.SE uppdaterad...

Riktigt bra efter Bojans uttalande i spelargången. Hur orkar man fortfarande vara Sveriges kaxigaste spelare när man ligger som man gör?
Kanske dags för denna supertalang att gå i ödmjukhetsskolan? Värre pajas finns fan inte!
Citera
2010-05-04, 07:28
Medlem
Först och främst: Ett lag med andra- och tredjemålvakten borta under en längre tid behöver givetvis alternativ. Därför spelar det egentligen ingen roll hur Maanoja har spelat, det behövs en ordentlig reserv istället för Lee Baxter.

För det andra: Att Drullen går ut och offentligt kritiserar lagkamrater förvånar mig inte, men att tränarstaben också ger sig på honom? Hur korkad får man bli, kan de något om mediehantering/idrottspsykologi alls? Eller är Lee bara sugen på comeback och bli gnagets hjälte? (trots att han var horribel som aktiv, och knappast blivit bättre sen dess)

Jag har mina åsikter om Maanojas ständiga snabba insparkar och småtaffliga ingripanden, men så jävla kass var han inte i söndags. Räddade friläget bland annat. Att media ger sig på honom förstår jag eftersom det saknas nyanser i deras värld, där är det alltid en person i kollektivet som ska klandras. Men att egna laget gör detsamma är svagt, illojalt, korkat. AIK till superettan, Maanoja till Holland?
Citera
2010-05-04, 08:01
Medlem
ett fall framåt för Blåvitt iaf, en sak är iaf säker. Om man tittar på spelarnas dagsform och vad som är bäst för laget ska Gustav Svensson inte vara uttagen i startelvan.

För övrigt borde Tomas Olsson lägga våra straffar.
Citera
2010-05-04, 09:03
Medlem
Selakovic är väl avstängd på torsdag va? Förutsätter det efter hans skrik på domaren iallafall....
Citera
2010-05-04, 09:35
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoji
Någon mer än jag som sitter och göttar mig i HIFs tappade poäng?

3 poäng upp till svinen nu. I år är vårat år!

MALMÖ FF!

Så jävla fint! Nu har vi allt i egna händer även om det är lite tidigt
Citera
2010-05-04, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pocca
Selakovic är väl avstängd på torsdag va? Förutsätter det efter hans skrik på domaren iallafall....

Hur härligt är det inte att se den mannen(?) fucka ur på domaren eller valfri annan människa match efter match?!
Citera
2010-05-04, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Mycket stor risk faktiskt. Väldigt många i MFF som visar extremt stor potential och är mellan 17-23.

Dock så är det väl mest Daniel Larsson och Molins som ligger mest i riskzonen i sommar. Vi har ju medel att kräva ut bra betalt, men frågan är hur ekonomin ser ut runt om i fotbolls-europa i sommar och vilken status allsvenska spelare har på marknaden.

När väl spelarna får nys om att det kommit in bud så är det väldigt svårt att hålla mot om det inte är direkta skambud. Spelarna vill gärna ta chansen och missnöje kan lätt uppstå beroende på personligheter, agenter och nivå på bud.

Och även om vi skulle få bra betalt så är det som bekant så är det otroligt svårt att omvända stora tranfersummor till likvärdiga ersättare i Allsvenskan eftersom vi inte har den attraktionskraften eller urvalet.

Blir spännande att se hur högt MFF värderar DL/Molins.

Daniel Larsson har skrivit på ett fyraårskontrakt för Malmö FF 2009. Alltså 3 år kvar. Känns väldigt konstigt att lämna Malmö redan då det bara gått ett år, plus att det går väldigt bra för han.

''- När Malmö FF hörde av sig så tvekade jag inte en sekund, säger Daniel. Det är en storklubb som jag gärna vill spela för.

Och då påstår Daniel dessutom, att de ekonomiska aspekterna inte spelade någon avgörande roll.

– De hade nog varit likartade oavsett klubb. Men det är stort att få spela för Malmö FF.''

Sydsvenskan 5/1 - 09
http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/article403519/Daniel-Larsson-skrev-pa-for-fyra-ar.html

Molins vet jag dock inte, men skulle ha svårt att se han sticka i sommar också. Malmö vill ta guld i år, och man ser verkligen att spelarna njuter av att spela med oss i ryggen och allt. Guldet ska hem i år! Någonting annat finns inte!

Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Så jävla fint! Nu har vi allt i egna händer även om det är lite tidigt

Det känns verkligen som vi kontrollerar allting, även fast vi har haft skador och avstängningar i massor redan. Helsingborg å andra sidan har väll inte haft en enda skada? Ska bli roligt att se när skador och avstängningar börjar ramla in hur dom sköter sig då.
Senast redigerad av stoji 2010-05-04 kl. 09:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in