Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Mycket stor risk faktiskt. Väldigt många i MFF som visar extremt stor potential och är mellan 17-23.
Dock så är det väl mest Daniel Larsson och Molins som ligger mest i riskzonen i sommar. Vi har ju medel att kräva ut bra betalt, men frågan är hur ekonomin ser ut runt om i fotbolls-europa i sommar och vilken status allsvenska spelare har på marknaden.
När väl spelarna får nys om att det kommit in bud så är det väldigt svårt att hålla mot om det inte är direkta skambud. Spelarna vill gärna ta chansen och missnöje kan lätt uppstå beroende på personligheter, agenter och nivå på bud.
Och även om vi skulle få bra betalt så är det som bekant så är det otroligt svårt att omvända stora tranfersummor till likvärdiga ersättare i Allsvenskan eftersom vi inte har den attraktionskraften eller urvalet.
Blir spännande att se hur högt MFF värderar DL/Molins.
Daniel Larsson har skrivit på ett fyraårskontrakt för Malmö FF 2009. Alltså 3 år kvar. Känns väldigt konstigt att lämna Malmö redan då det bara gått ett år, plus att det går väldigt bra för han.
''- När Malmö FF hörde av sig så tvekade jag inte en sekund, säger Daniel. Det är en storklubb som jag gärna vill spela för.
Och då påstår Daniel dessutom, att de ekonomiska aspekterna inte spelade någon avgörande roll.
– De hade nog varit likartade oavsett klubb. Men det är stort att få spela för Malmö FF.''
Sydsvenskan 5/1 - 09
http://www.sydsvenskan.se/sport/fotboll/mff/article403519/Daniel-Larsson-skrev-pa-for-fyra-ar.html
Molins vet jag dock inte, men skulle ha svårt att se han sticka i sommar också. Malmö vill ta guld i år, och man ser verkligen att spelarna njuter av att spela med oss i ryggen och allt. Guldet ska hem i år! Någonting annat finns inte!
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Så jävla fint! Nu har vi allt i egna händer även om det är lite tidigt

Det känns verkligen som vi kontrollerar allting, även fast vi har haft skador och avstängningar i massor redan. Helsingborg å andra sidan har väll inte haft en enda skada? Ska bli roligt att se när skador och avstängningar börjar ramla in hur dom sköter sig då.