Återigen en toppmatch i allsvenskan idag. Denna gången mellan 4:an (2:an vid vinst) Mjällby och 1:an HIF. Förra gången så gjorde jag visst bort mig genom att lita på aftonbladets utsaga att Mjällby var fulltaliga, Henderson och Leandersson saknas enligt dom denna gången. Jag tycker inte det känns som nån annan saknas när jag kollar Mjällbys matchtrupp heller..
Självklart är HIF storfavoriter även på strandvallen på grund av hur det sett ut tidigare men jag tänker nog sticka ut med en varning ändå. HIF saknar Lantz som har varit lysande och en stor pådrivare så här långt, dom kommer precis från deras största match för året (hemmaderbyt mot MFF) och det känns som ett perfekt läge för lite underskattning från HIF:s sida. Under en stark period så kommer alltid en plattmatch lite då och då och den här matchen har alla förutsättningar för att bli HIF:s bidrag till den potten. Men jag utgår som vanligt från min pessimism och antar att det blir bortaseger..
Är det inte lite nittiotal att hela tiden ändra på serier hit och dit?
Henrik Rydström, Kalmar FF
– Rent spontant slår man knut på sig själv. Det känns lite som på 90-talet. Jag tycker att det ska vara så rakt och enkelt som möjligt. Går det dåligt för 08-lagen blir det gärna sådant här krissnack.
Det är ju inte direkt så att Kalmar har briljerat det här året heller kan man tycka.
Hoppas du misslyckats totalt i Grekland din jävla svikare!
Nu går vi mot toppen med Don Björn i rodren!
Se upp Sverige, Här kommer GNAGET!
Du har huvudet upp i arslet, ta ut det och gnugga skiten ur ögonen och se hur det är.
Du är så trög att inte fatta AIK, var på G att sätta foten i räva på han.
Är det inte lite nittiotal att hela tiden ändra på serier hit och dit?
Tyckte aldrig om det systemet dom hade då.
Och det systemet dom hade mellan serierna då var inte lite förvirrande också.
Då man kunde hoppa upp 2ggr på en säsong
Bara jag som är ganska säker på att Sthare trodde han skulle få sparken snart? Annars har jag lite svårt att tro att han skulle stuckit till en mittenklubb i Grekland. På det här sättet kunde han istället ha kvar äran. Björn Wesström tar över de matcher som är kvar tills uppehållet och sen kommer John Mjällby och tar över som tränare.
Vänta nu, vad pratar vi om här? Varför drar du upp saker som inte har ett dugg med det här att göra? Jag är som sagt väldigt ödmjuk inför ikväll och att plocka 3 pinnar borta mot er vore ett uppsving utan dess like för DIF anno 2010. Därmed inte sagt att det är omöjligt då jag säger att vi faktiskt har "spelat" helt ok mot "bättre" lag och att vi faktiskt kan störa då och då.
Skulle ju sitta som handen i handsken om Touma slängde in ett hattrick eller något så hatarna får något att diskutera om.
Nae jag vet inte riktigt. Pratade väl om kvällens match sedan tog du upp att ni är bra på att stödja i motgång och att vi som vanligt kommer falla.
Därav mitt svar antar jag. Har också varit ödmjuk, men tror att dif hemma är det många lag som kommer vinna. Inget försök till provokation öht.
Hoppas du misslyckats totalt i Grekland din jävla svikare!
Nu går vi mot toppen med Don Björn i rodren!
Se upp Sverige, Här kommer GNAGET!
Hur har inte du lyckats bli avstängd härifrån än? Pajas
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Henrik Rydström, Kalmar FF
– Rent spontant slår man knut på sig själv. Det känns lite som på 90-talet. Jag tycker att det ska vara så rakt och enkelt som möjligt. Går det dåligt för 08-lagen blir det gärna sådant här krissnack.
Det är ju inte direkt så att Kalmar har briljerat det här året heller kan man tycka.
Fast det har väl inget med saken att göra. Det han menar är ju bara att när det går dåligt för Kalmar eller något annat random lag bryr sig inte SvFF men när det börjar gå dåligt för Stockholmslagen så ska det in och ändras.
Bara jag som är ganska säker på att Sthare trodde han skulle få sparken snart? Annars har jag lite svårt att tro att han skulle stuckit till en mittenklubb i Grekland. På det här sättet kunde han istället ha kvar äran. Björn Wesström tar över de matcher som är kvar tills uppehållet och sen kommer John Mjällby och tar över som tränare.
Jag tror knappast att Mjällby lämnar Celtic efter en halv säsong.
Återigen en toppmatch i allsvenskan idag. Denna gången mellan 4:an (2:an vid vinst) Mjällby och 1:an HIF. Förra gången så gjorde jag visst bort mig genom att lita på aftonbladets utsaga att Mjällby var fulltaliga, Henderson och Leandersson saknas enligt dom denna gången. Jag tycker inte det känns som nån annan saknas när jag kollar Mjällbys matchtrupp heller..
Självklart är HIF storfavoriter även på strandvallen på grund av hur det sett ut tidigare men jag tänker nog sticka ut med en varning ändå. HIF saknar Lantz som har varit lysande och en stor pådrivare så här långt, dom kommer precis från deras största match för året (hemmaderbyt mot MFF) och det känns som ett perfekt läge för lite underskattning från HIF:s sida. Under en stark period så kommer alltid en plattmatch lite då och då och den här matchen har alla förutsättningar för att bli HIF:s bidrag till den potten. Men jag utgår som vanligt från min pessimism och antar att det blir bortaseger..
Lapp på luckan i Hällevik ikväll? Borde finnas förutsättningar tycker man. Fan hade velat vara där.
Men mest av allt hade jag velat vara på Malmös nya Stadion för att heja fram pågarna, jävla kuk att man lovat bort sig på annat håll. Hoppas Pekalski gör succé nu när han ersätter Wilton. Har inte sett honom mer än i de inhopp han gjort den här säsongen men är det något MFF behöver så är det en passningsfot på innermittfältet. Åhman är för mycket träben, och Wilton för mycket ego för den rollen. Vore riktigt kul om Ivo tog chansen ikväll.