Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Som FabioAugusto säger, försäsongen betyder oerhört lite. Niklas Bärkroth, Kalle Svensson och Tobias Sana var tre spelare som fick relativt mycket speltid under försäsongen i Blåvitt. Ingen var ordinarie sen under säsongen.
/feldgrau
Jag håller med Viking här, jag tycker försäsongen betyder ganska mycket och många av våra startelve-spelare fick mycket speltid under våra träningsmatcher vi hade, iaf dom som vi spelade på lördagar mot lite bättre motstånd, på onsdagar brukade/brukar mest junisar och väsbyspelare få speltid.
Precis som Viking säger, vart ska en ny tränaren bestämma på vilka spelare han tycker ska starta när tävlingsmatcherna drar igång? På träning? Efter 4-5 omgångar i Allsvenskan?
Vad tror ni själva försäsongen är till för?
Sen är det självklart från lag till lag hur man vill lägga upp det och hur man ser på försäsongen.
Utan att veta Feldgraud, men du nämnar Niklas Bärkroth, Kalle Svensson och Tobias Sana som fick mycket speltid under försäsongen.
Det spelar väl ingen roll hur mycket man får spela utan hur bra man presterar?
Jag antar att om dessa spelar nu hade vart ruskigt bra under försäsongen(det kanske dom var?) så hade dom även fått chansen i allsvenskan?