2010-03-31, 15:14
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Pavey kanske inte var så konstig va?
Egurens extra match däremot känns jävligt skum, men det har nog med att ni går hand i hand med svff och dom stänger av honom för er skull, inte mot er...

Haha, ja så måste det vara.

Tack SvFF! Kärleken dör aldrig!

Pavey hajar man givetvis.

Optimismen är stor i Djurgården inför den första riktiga hemmamatchen har jag förstått. Vad tror du om resultat, publik, finnar, Dembo o.s.v.?
Citera
2010-03-31, 15:16
Medlem
Salorms avatar
Nej, nu kan jag inte sitta här och häcka längre! Nu bär det av till Östra, lite tidigt kanske men vafan.. klarar ändå inte av att jobba innan hemma"premiären"...

Stockholm tillhör oss!
Citera
2010-03-31, 15:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Haha, ja så måste det vara.

Tack SvFF! Kärleken dör aldrig!

Pavey hajar man givetvis.

Optimismen är stor i Djurgården inför den första riktiga hemmamatchen har jag förstått. Vad tror du om resultat, publik, finnar, Dembo o.s.v.?

Snabbt svar innan jag försvinner.. Vi vinner med 3-0, Touma gör 2.. Fyfan vilken debatt det skulle skapa!'

Ärligt talat vinner vi, tyvärr är jag rädd att det kommer vara under 8k som är där pga Touma skiten.. Om vi mot förmodan inte vinner kommer Dembo gå ut med att han visst var skadad fortfarande och skylla på det.. Men men..
Citera
2010-03-31, 15:32
Medlem
LastCaresss avatar
Tyvärr så har jag onda aningar idag, 1-0 till bp verkar rätt troligt, eller 1-1 Hoppas jag har fel. Får sänka ett par Newcastles innan matchen så känns det nog bättre.
Citera
2010-03-31, 15:45
Medlem
P3RK3L3s avatar
Innan hemmamatch-stress är den finaste stressen.

BP är aviga och har alltid lite överskottsadrenalin att fram mot övriga 08-rivaler och har lyckats bygga upp en ganska betydande mental styrka inför derbyn, men jag har svårt att se att BP skulle knipa alla 3 pinnar. 1-1 känns ganska troligt. Tidig tavla av Dembo och sen en straff för Dif senare i matchen.

Har dock svårt att se att era publiksiffror skulle påverkas nämnvärt p.g.a. Touma-affären.

Skulle Dif torska så kan man väl förvänta sig att Wille skippar nästa 08-fotboll
Citera
2010-03-31, 15:54
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Innan hemmamatch-stress är den finaste stressen.

BP är aviga och har alltid lite överskottsadrenalin att fram mot övriga 08-rivaler och har lyckats bygga upp en ganska betydande mental styrka inför derbyn, men jag har svårt att se att BP skulle knipa alla 3 pinnar. 1-1 känns ganska troligt. Tidig tavla av Dembo och sen en straff för Dif senare i matchen.

Har dock svårt att se att era publiksiffror skulle påverkas nämnvärt p.g.a. Touma-affären.

Skulle Dif torska så kan man väl förvänta sig att Wille skippar nästa 08-fotboll

Jag tror det kommer påverka, inte för han är värvad, utan för debattenerna som förts angående denna värvning som tagit fokus från en riktig hemmapremiär-hausse som det brukar vara på annat sätt. Dock hoppas jag givetvis jag har fel. Men jag tror på 7487 åskådare. Nu bär det av mot Östra.
Citera
2010-03-31, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Åtvid kickar tränaren efter 3 omgångar. De lär bli allsvenskans sämsta lag genom tiderna.

Nja inte sämre än Billingefors va?

Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
ÅFF har ju gjort klart med Bo Johansson och det är ju inte kattskit det heller. Nu när allt lagt sig tror jag nog att det här var rätt beslut. Bättre nu än i sommar.

Det bästa hade varit att sparka honom direkt efter Superettan så hade de haft en nya tränar under hela vintern... med tanke på kommentaren till TT från klubbens ordförande Jan Svensson "...Allsvenskan är en annan nivå än Superettan"... de visste de väl om redan i höstas eller är det något som klubben upptäckt nu efter tre omgångar!
Citera
2010-03-31, 18:14
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Snabbt svar innan jag försvinner.. Vi vinner med 3-0, Touma gör 2.. Fyfan vilken debatt det skulle skapa!'

Ärligt talat vinner vi, tyvärr är jag rädd att det kommer vara under 8k som är där pga Touma skiten.. Om vi mot förmodan inte vinner kommer Dembo gå ut med att han visst var skadad fortfarande och skylla på det.. Men men..

Känns rätt så fel att skylla på låga publiksiffror pga av en spelare, bättre kan du väl?
Citera
2010-03-31, 18:35
Medlem
Citat:
Beslut i SvFF:s Disciplinnämnd 30 mars 2010

Svenska Fotbollförbundets Disciplinnämnd har vid sammanträde 30 mars 2010 fattat beslut i följande ärende:

Arrangemangsärenden

Rapporterad förening: Malmö FF
Match/speldag: Malmö FF - Elfsborg IF, 24/2 AH
Förseelse pyroteknik:
Beslut 25.000:-

Rapporterad förening: IFK Göteborg
Match/speldag: Kalmar FF - IFK Göteborg 13/3, AH
Förseelse: pyroteknik
Beslut: utan åtgärd

Rapporterad förening: Djurgården
Match/speldag: BK Häcken - Djurgården 14/3 AH
Beslut: 25.000:-

Rapporterad förening: Örebro
Match/speldag: Örebro - Åtvidaberg 15/3 AH
Beslut: 15.000:-

Intressant...
Citera
2010-03-31, 18:42
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Citat:
Beslut i SvFF:s Disciplinnämnd 30 mars 2010

Svenska Fotbollförbundets Disciplinnämnd har vid sammanträde 30 mars 2010 fattat beslut i följande ärende:

Arrangemangsärenden

Rapporterad förening: Malmö FF
Match/speldag: Malmö FF - Elfsborg IF, 24/2 AH
Förseelse pyroteknik:
Beslut 25.000:-

Rapporterad förening: IFK Göteborg
Match/speldag: Kalmar FF - IFK Göteborg 13/3, AH
Beslut: utan åtgärd

Rapporterad förening: Djurgården
Match/speldag: BK Häcken - Djurgården 14/3 AH
Beslut: 25.000:-

Rapporterad förening: Örebro
Match/speldag: Örebro - Åtvidaberg 15/3 AH
Beslut: 15.000:-

Intressant...

Vad får dif böter för, pyro?
Citera
2010-03-31, 18:43
Medlem
Shuyins avatar
Alla hatar oss, och så vidare. Nej, riktig skitmatch i Göteborg. Bara upp på hästen mot Örebro, nu bör väl vinsten komma. Jobbigt att försvaret som varit hyfsat i de två första matcherna var så dåligt i match tre.

Sedan CH Jagne utlånad är lite både och, bra för att han behöver speltid, men ska han inte kunna ta en tröja i AIK om han är i form?

Förstår inte alls varför Eguren och Pavey är avstängda i nästa match.
Citera
2010-03-31, 18:45
Medlem
Butchertwins avatar
Hoppas dom gör nått åt planerna snart. Allsvenskan är ju inte världens bästa fotboll direkt och att det är såna gräsmattor gör ju inte saken bättre direkt, Hörde att gnaget ska lägga om sin efter örebro matchen ? Isf vem betalar detta , SvFF? eller gnaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in