2004-01-31, 13:59
Medlem
Dj_Slimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigMajk
Kan någon vänlig själ förklara för mig varför dagens ungdom springer omkring med mössor av alla de slag på sig i tid och otid?
Det är toppluvor, kepsar, baskrar och alla möjliga huvudbonader vid matbordet, på toaletten, i sängen, ja överallt.

Kom på detta när jag satt och slötittade på BB och vid närmare eftertanke så är det så i den "verkliga världen" också, mössor överallt och jämt.

Mössa ska man ha då det är kallt ute (som nu) eller keps när det är soligt på sommaren och definitivt inte vid matbordet.
Dagens ungdom verkar inte ha någon hyffs alls, annat var det då man själv var ung (jag kan nog klassas som ung även nu).

tänkte på preeecis samma sak.
alla har s.k "topmössor" verkar vara oehört populära bland fjortisar och barnsliga vuxna.
Citera
2004-01-31, 14:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Detta att ständigt knalla runt med mössa på skallen är ett sant oskick!

Det ser barnsligt ut (särskilt i kombination med skäggstubb, grova armar och massor av tatueringar). Det är fult. Det är i vanliga fall bara lodisar som driver omkring med stickad huvudbonad. Det är oartigt och osnutet att sätta sig vid ett matbord iförd mössa.

Drar mig personligen för att alls dra på mig toppluva. Går hellre med bart huvud även under midvintern än att visa mig utomhus iförd mössa. Inomhus är det inget snack om saken ...
Citera
2004-01-31, 14:50
Medlem
joyces avatar
Mössa är något som morsan tvingade en att ha på sig när man var liten. Så fort man började skolan så åkte mössan i väskan på väg till skolan.

Jag skulle aldrig sätta på mig en mössa, det kliar och känns konstigt. Är det riktigt kallt ute drar jag jackluvan över huvudet.

Kan det inte vara så att de som använder mössa har värmt upp sin hjärna så att den inte längre fungerar som den ska? Särskrivningar och annat konstigt verkar ha ökat i samma takt som mössanvändandet.

Jag tror att mössor är källan till mycket ont här i världen.
Citera
2004-01-31, 14:56
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joyce
Kan det inte vara så att de som använder mössa har värmt upp sin hjärna så att den inte längre fungerar som den ska? Särskrivningar och annat konstigt verkar ha ökat i samma takt som mössanvändandet.

Jag tror att mössor är källan till mycket ont här i världen.

Jag tror du är något på spåret. Det finns trots allt ett visst samband mellan att personen är ett mongo och dennes mössbärande. Det här måste undersökas närmare.
Citera
2004-01-31, 14:58
Medlem
Milkfed 2s avatar
keps har jag nästan alltid på mig, även när jag äter och om nån hade klappat till mig för det så hade jag klappat tillbaka. Uppfostran hit och dit, för 100 år sen hade det varit lika oupfostrat att inte be bordsbön innan middagen eller bära arbetarjeans till vardags. Hur många ber bordsbön idag?
Citera
2004-01-31, 15:11
Medlem
Laments avatar
Jag har ofta mössa på mig! Tight, rätt tunn mössa på vintern och keps på sommaren! . Håller håret på plats och är behagligt.
Citera
2004-01-31, 15:13
Medlem
.:] Über [:.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leeon
Varför ska man inte ha mössa när man käkar!? Oerhört praktiskt för att slippa hår i maten. Ifall du lappar till någon pga det så är du en vedervärdig människa.
Hoppas att den där smileyn skulle vara några rader upp.

då är du en vedervärdig människa som inte är kapabel
till att äta mat utan att doppa håret i tallriken.
det finns ett knep till att slippa hår i maten.
använd bestick!

bordskick är en ren fråga om uppfostran.
Citera
2004-01-31, 15:39
Medlem
Allt jävla snack om att det håller håret på plats. En sak: KLIPP ER!

Om ni ska envisas med att ha mössa på er så ser ju ingen erat vackra långa hår ändå.
Citera
2004-01-31, 20:45
Medlem
terrors avatar
Ibland är det skönt med huvudbonad inomhus. Ser förövrigt inget oartigt i att ha det på sig inomhus, då jag inte bryr mig nämnvärt om andra personers utseende eller klädsel.
Citera
2004-01-31, 21:07
Medlem
Racerbyces avatar
Jag undrar om det har med hiphop kulturen att göra? Alla rappare verkar ju ha mössor eller kepsar bak-o-fram.. och även typ vinterjackor inomhus, en annan sak jag stör mig på!
Citera
2004-01-31, 22:21
Moderator
Ruskigbusss avatar
Jag tror roten till denna perversa sed är Big Brother, för något år sedan var någon av "personerna" som hade mössa, de hade t o m någon tokig tant som stickade mössor som en fabrik och skickade till dem.

Efter det började åtminstonde jag se massa killar gå runt med dessa fula mössor.

Jag har sedan jag blev gammal nog att säga till - aldrig burit mössa då temperaturen utomhus är högre än -15 grader C. Inomhus aldrig!
Citera
2004-01-31, 22:31
Medlem
jag bär alltid mössa och ytterkläder för att det inte ska märkas inte mina vanliga kläder är skitiga och otvättade och att mitt hår inte tvättats på flera dagar. Ytterkläderna gör förhoppningsvis också så att svettlukten inte märks. det är för övrigt bara idioter som klipper sig regelbundet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in