Kan någon vänlig själ förklara för mig varför dagens ungdom springer omkring med mössor av alla de slag på sig i tid och otid?
Det är toppluvor, kepsar, baskrar och alla möjliga huvudbonader vid matbordet, på toaletten, i sängen, ja överallt.
Kom på detta när jag satt och slötittade på BB och vid närmare eftertanke så är det så i den "verkliga världen" också, mössor överallt och jämt.
Mössa ska man ha då det är kallt ute (som nu) eller keps när det är soligt på sommaren och definitivt inte vid matbordet.
Dagens ungdom verkar inte ha någon hyffs alls, annat var det då man själv var ung (jag kan nog klassas som ung även nu).
Kan säga att jag använde/r militärbasker då och då, även gasmask kan förekomma. Men som sagt så är jag också jävligt trött på alla som har mössa/keps whatever på sig inomhus osv. Folk borde lära sig!
Kan säga att jag använde/r militärbasker då och då, även gasmask kan förekomma. Men som sagt så är jag också jävligt trött på alla som har mössa/keps whatever på sig inomhus osv. Folk borde lära sig!
Jag jobbade som lärare ett tag. Flera gånger satt jag bara långt efter att lektionen börjat. Ungarna börjad skruva på sig och undra vad som var fel, skulle de inte börja snart? Jag tittade då upp och sade:"Jag börjar inte så länge ni sitter med ytterkläderna på." Efter ett par lektioner tog alla av sig huvudbonaderna.
Med risk för att idiotförklara mig själv kan jag berätta att jag brukar springa omkring med mössa inomhus. Rätt praktiskt på ett sätt, håret är inte i vägen och kan vara rätt skönt, skulle kunna jämföra det med att långkalsonger på sig. Dock gör jag det bara hemma hos mig själv, precis som jag aldrig skulle gå omkring med långkalsonger hemma hos någon annan.
....även på detta forum som synes...den åker dock av snart, skall bara ta mig ork att fixa till det.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!