• 5
  • 6
2004-02-01, 23:15
Awaiting Email Confirmation
Obscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrange
Det skulle jag lätt göra om det fanns tillräckligt med yta för att få upp nån fart, och utan att riskera att cykla in i nån vas...

Jag har ofta keps på mig, inomhus, och då beror det helt enkelt på att jag inte stigit upp så pass tidigt att jag kan fixa till en frisyr som jag anser vara värdig andra människors betraktande. Är det då sämre att ha keps på sig än att gå omkring med håret spretande åt alla håll och kanter?

En del säger "vadå är det kallt eller?". Ja, varför skulle det inte kunna vara kallt inomhus? Jag sitter här i min lägenhet nu och fryser, skulle gärna ha vantar på mig om jag bara kunde hitta dem...

Kan inte förstå varför det skulle vara "ouppfostrat" att ha keps/mössa på sig inomhus... Tar ni av er skorna när ni går in i nåt hus också?

JA! Den jäkel som klampar in i mitt hus UTAN ATT ta av sig skorna eller fått mitt tillstånd att behålla dojjorna på, blir jag ilsk på! Grrrrr

Citera
2004-02-01, 23:47
Medlem
FB's alla moralkärringar har sammanträde ser jag
Citera
2004-02-02, 00:00
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanatic
Ska alla strippa ned till underkläderna inomhus eller?

Nej, bara de som är tillräckligt snygga.
Citera
2004-02-02, 01:09
Medlem
Stålfarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphir
FB's alla moralkärringar har sammanträde ser jag

Moralgubbe om jag får be!
Citera
2004-02-02, 04:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Beeblebrox
Ja, jag tar alltid av mig skorna när jag går in i ett hus. Undantag är dock stora varuhus. Det känns väldigt konstigt att gå in i ett hus utan att ta av sig skorna, även om det skulle råka vara en affär.
Usch säger jag, är dagens samhälle så stressigt att man inte ens skall ha tid och ork att ta av sig skorna?

Det är ju skillnad på att ta av sig skor och att ta av sig mössan. Att ta av sig skorna inomhus är ju praktiskt, så att ägaren slipper få in en massa grus, snö och skit i huset, och tro mig, att bo i ett land där alla har på sig skorna och där det är standard med heltäckningsmattor är inte kul rent hygeniskt sett. Men att ta av sig mössa/keps fyller ingen sådan funktion, så jag ser inte problemet?
Citera
2004-02-02, 06:38
Medlem
Dj_Slimmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Nej, bara de som är tillräckligt snygga.

vem ska avgöra det?
Göran Persson?
Citera
2004-02-03, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnotke
Med risk för att idiotförklara mig själv kan jag berätta att jag brukar springa omkring med mössa inomhus. Rätt praktiskt på ett sätt, håret är inte i vägen och kan vara rätt skönt, skulle kunna jämföra det med att långkalsonger på sig. Dock gör jag det bara hemma hos mig själv, precis som jag aldrig skulle gå omkring med långkalsonger hemma hos någon annan.

....även på detta forum som synes...den åker dock av snart, skall bara ta mig ork att fixa till det.

Om ditt hår är i vägen kanske en snodd vore lämpligt, om du har så långt hår dvs?
Citera
2004-02-03, 00:52
Medlem
Tycker att d är nördigt när folk har på sig mössa inomhus.. Vissa idioter i skolan kan ha mössan på sig hela dagen... dha.. Allt för att vara cool och häftig? Fjantigt tycker jag..

Jag har alltid på mig mössa om det är kallt ute..
Om jag har på mig mössan inomhus beror d på att jag fryser.. Min mössa kliar oxå ngt enormt när man blir för varm i pallet.. Undrar hur d står sig till med andra möss bärare?
Citera
2009-12-05, 17:22
Citat:
Ursprungligen postat av .:] Über [:.
Mössa på utomhus! sommar är det keps, vinter är det mössa.
mössa av inomhus! för att jag är uppfostrad!
mössa vid matbordet = smäll på käften!

det där är egentligen det löjligaste påhittet som hittats på, varför skulle det vara oartit eller ohyfsat att ha mössa eller keps på sig inomhus ?
använder själv inte keps längre, mössa hade jag nog tagit av mig inomhus men keps, vad spelar det för roll egentligen ?
Citera
2009-12-05, 17:26
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanzick
det där är egentligen det löjligaste påhittet som hittats på, varför skulle det vara oartit eller ohyfsat att ha mössa eller keps på sig inomhus ?
använder själv inte keps längre, mössa hade jag nog tagit av mig inomhus men keps, vad spelar det för roll egentligen ?

Alltså så är det helt enkelt, man ska inte ha på sig onödiga utomhuskläder på sig inomhus.

Snygg bump.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in