2004-01-31, 00:51
Medlem
Jag har långt hår och använder mössa för att inte få håret i ansiktet hela tiden. Det blir snyggare än att springa runt med nåt jävla Björn Borg-pannband eller Jean-Pierre Barda-hästsvans.
Citera
2004-01-31, 01:16
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickepe
Jag har långt hår och använder mössa för att inte få håret i ansiktet hela tiden. Det blir snyggare än att springa runt med nåt jävla Björn Borg-pannband eller Jean-Pierre Barda-hästsvans.
Klipp dig och skaffa ett jobb grabbjävel ...
Citera
2004-01-31, 01:25
Medlem
.:] Über [:.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Klipp dig och skaffa ett jobb grabbjävel ...

fan gammal skön hård old school
gôtt å höra!
Citera
2004-01-31, 01:32
Medlem
Ampersands avatar
När jag var barn tog man (om det inte var olidligt kallt) av sig den fula stickade toppluvan på väg till skolan för att inte bli stämplad som en tönt. Nu sätter ungarna själva på sig samma töntiga och fula stickade toppluvor och vägrar ta av sig dem ens inomhus... Lärarna kan klaga på bristande hyfs, men deras mammor slipper i alla fall tjata om öron- och hjärnhinneinflammationer och sådant.

Såg för övrigt i snabbköpet idag sista numret av bodybuildingtidningen B&K med en som vanligt halvnaken kroppsbyggare på utsidan. Denne hade dessutom stickad mössa neddragen över huvudet. Han borde snarare frysa om sina underhudsfettbefriade bröst- och axelmuskler och ta på sig en tröja.
Citera
2004-01-31, 03:06
Medlem
Jobbigs avatar
Jag har alltid mössa (svart stickad grej som har hängt med i snart 10 år) på mig, sommar som vinter och ibland även när jag sover. För mig handlar det inte om att det ska se "bra" ut, för det gör det inte. För det första är den helt otroligt skön att ha på sig, men sen finns det en mer svårförklarlig dimension... Jag och min mössa är en enhet, vi har genomlevt mycket och den är mer kompis än klädesplagg. Jag kan inte vara utan den helt enkelt. Puss på dig mössan, aj löööööv jooo!
Citera
2004-01-31, 03:31
Medlem
_R_s avatar
Folk med slappa mössor ser så otroligt mycket dummare ut... Vet dom om det själva?
Citera
2004-01-31, 03:44
Medlem
petersens avatar
Män bär inte huvudbonader inomhus såvida de inte är ortodoxa judar. Det är fan i helsicke en del av grundläggande uppfostran att lära sig att ta av mössan när man går in i en byggnad. Är det kallt, eller?

En kompis som föreläste en del på EC i Lund, där en hel del coola modeoffer hänger, brukade helt korrekt fråga om killen var jude. Var han inte det fick han ta av sig kepsen/mössan. Roligt är att det ofta är samma skitungar som gör anspråk på att vara lite finare än andra.

Det bästa med modeoffren är att man nästan alltid får sig ett gott skratt och att man får tillfälle att odla sitt förakt.

EDIT: Skrivfel rättat
Citera
2004-01-31, 04:22
Medlem
omgstfus avatar
Ser inget konstigt med att ha en huvudbonad på sig inomhus. Skulle vara lika tabu isånnafall att ha t.ex strumpor på sig inomhus och vid matbordet då.
Citera
2004-01-31, 10:21
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omgstfu
Ser inget konstigt med att ha en huvudbonad på sig inomhus. Skulle vara lika tabu isånnafall att ha t.ex strumpor på sig inomhus och vid matbordet då.

AMEN! I yngre dagar då jag klädde mig som en slavättling straight outta Compton brukade jag rocka mössa inomhus...idag känns det helt overkligt att jag bar bl.a. en "hiphop-kondom-mössa", en virkad muslimsk vit grej inomhus...

Keps var annars alltid standard.
Citera
2004-01-31, 12:41
Medlem
Bleeps avatar
Jag såg en lirare på 7-Eleven som hade mössa samt solglasögon på sig. Det var i somras och det var en himla massa plusgrader ute plus att det var mitt i natten och alltså inget solsken. Och inomhus. Lyckades motstå impulsen att ge supertönten en rak höger.

BTW: Var tog alla beppehattar vägen?

Citat:
Ursprungligen postat av omgstfu
Hatt är ett ytterplagg, så icke strumpor. OK?
Citera
2004-01-31, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .:] Über [:.
Mössa på utomhus! sommar är det keps, vinter är det mössa.
mössa av inomhus! för att jag är uppfostrad!
mössa vid matbordet = smäll på käften!

Varför ska man inte ha mössa när man käkar!? Oerhört praktiskt för att slippa hår i maten. Ifall du lappar till någon pga det så är du en vedervärdig människa.
Hoppas att den där smileyn skulle vara några rader upp.
Citera
2004-01-31, 13:55
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leeon
Varför ska man inte ha mössa när man käkar!? Oerhört praktiskt för att slippa hår i maten. Ifall du lappar till någon pga det så är du en vedervärdig människa.

Hur äter du egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Leeon
Hoppas att den där smileyn skulle vara några rader upp.

Verkligen inte. Jag hade stött en rak höger på nästa mössfjant till 100%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in