2024-12-20, 08:46
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Fatman och Violent Night är två helt ok julfilmer med lite våld, mord och blod i. Båda filmerna handlar om jultomten så är absolut julfilmer.

Annars har man hunnit kolla in Bad Santa som jag själv anser är en av de bästa julfilmerna. Tvåan är ok men håller inte riktigt samma klass. Billy Bob är fan kung när det kommer till att spela slusk.
Då kvalar även Red One in, lite våld men familjeanpassat.
Citera
2024-12-20, 08:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Då kvalar även Red One in, lite våld men familjeanpassat.

Absolut, det ser ut att handla om julen och en isbjörn, aldrig sett filmen men jag säger ja.

Fast i båda mina förslag så är faktiskt den riktiga jultomten med så dessa är verkligen julfilmer även om nu jultomten skjuter ihjäl folk. Båda filmerna utspelar sig under julen dessutom.
Citera
2024-12-20, 08:59
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Absolut, det ser ut att handla om julen och en isbjörn, aldrig sett filmen men jag säger ja.

Fast i båda mina förslag så är faktiskt den riktiga jultomten med så dessa är verkligen julfilmer även om nu jultomten skjuter ihjäl folk. Båda filmerna utspelar sig under julen dessutom.
Red One handlar om "riktiga" tomten, han är med i filmen. Hela filmen utspelar sig under dag/natt före han ska dela ut alla julklappar. Även hans onde(men egentligen ganska gode) bror Krampus är med på ett hörn. Ganska sevärd film om jag får säga det själv.
Citera
2024-12-20, 09:06
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Red One handlar om "riktiga" tomten, han är med i filmen. Hela filmen utspelar sig under dag/natt före han ska dela ut alla julklappar. Även hans onde(men egentligen ganska gode) bror Krampus är med på ett hörn. Ganska sevärd film om jag får säga det själv.

Då är det en julfilm, ska hålla utkik efter den så tack för tipset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in