Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-11-02, 16:30
  #1
Medlem
bigMajks avatar
Nu när det "snart" är jul så tycker jag att det skulle passa alldeles ypperligt med några julfilmer så att man kommer i stämning.

För min del så får det gärna vara "amerikaniserade" julfilmer, hus utspökade med massor av lampor och presenter på juldagsmorgonen.

Mina bidrag (som jag kommer på så här på rak arm)
Ett päron till farsa firar jul.
Den där en pojkes pappa där och blir en snögubbe
Grinchen
Citera
2004-11-02, 16:57
  #2
Medlem
Sun Ras avatar
Det finns bara en julfilm:

Elf med Will Ferrell
Citera
2004-11-02, 21:30
  #3
Medlem
pentrys avatar
"Santa Claus Conquers the Martians" från 1964 för oss som vill fira en alternativ lågbudget jul
Citera
2004-11-03, 09:38
  #4
Medlem
kasstkniws avatar
Tjena!

En film som jag alltid drog i gång för några år sedan dagen innan jul var denna: Santa Clause, The (1994) Det finns ju också Arnolds rulle: Jingle All the Way (1996). Hmm, vad kan man tipsa om mer för något? Denna kanske: How the Grinch Stole Christmas (2000). Det är väl några rullar jag kommer på nu på rak arm. Men det finsn ju en del till. Men favoriten av dessa tre än ändå den första jag tipsade om. Väldigt amerikansk, man vet hur det ska gå, så där helt mysig inför julen.

Kom på en till som jag inte sett och inte vill se: Santa with Muscles (1996) med Hulk Hogan. Usch!
Citera
2004-11-03, 09:51
  #5
Moderator
Sun Rulers avatar
South Park med the Spirit of Christmas

All I want for Christmas

Scrooged, med Bill Murray. En klassisk julsaga.
Citera
2004-11-03, 10:25
  #6
Medlem
Lost dreamers avatar
Scrooged, med Bill Murray. En klassisk julsaga.[/quote]



Finns på tal om Scrooged en gammalsomgatan version av den, den är svartvit och cool. Scrooged är en gammal snål/halvelak gubbe som hatar julen; right?


en annan film, som inte handlar så ruskigt mycket om julen; men ändå är ju vampyrernas natt, den är asrolig på sina ställen.


Om man gillar svensk film (inte jag så värst), så finns ju; Tomten är far till alla barnen
Citera
2004-11-03, 10:28
  #7
Medlem
Wittgensteins avatar
Nightmare before Christmas.
Citera
2004-11-03, 11:36
  #8
Medlem
Yields avatar
Trolltyg i tomteskogen, för i helvete!
Citera
2004-11-03, 11:43
  #9
Medlem
BF_Swedens avatar
En av de mest klassiska filmerna som är lika viktig på julen för amerikanarna som Kalle Anka för oss är Livet är underbart med James Stewart av Frank Kapra. 26:e bästa film enligt IMDB.
Den är perfekt att kolla på under julhelgen. Jag tror att TV3 brukar sända den men är inte säker.
Citera
2004-11-03, 12:55
  #10
Medlem
Wittgensteins avatar
Jag är tillräckligt gammal för att asociera Beatrice Potters plågsamma balettfabel med julen.
Citera
2004-11-03, 14:01
  #11
Banned
drpsyks avatar
Klappjakten med en viss Arnold *smileysomspyr*
Citera
2004-11-03, 14:04
  #12
Medlem
hagge3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk
Klappjakten med en viss Arnold *smileysomspyr*

Den är skitbra ju!

Annars så tycker jag att Ensam Hemma 1 & 2 ger fina julkänslor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback