2019-10-10, 07:44
Medlem
Nostradamus72s avatar
Det är ju lite tröttsamt att Zlatan utvecklat den här egenskapen att alltid framhålla sig som en gud och att alla andra är dumhuvuden, så mycket sämre eller bajsar på sig på grund av omgivningen. Förra gången var det Pep, nu är det Janne, men det är väl ganska uppenbart att framgången dessa tränare har INTE beror på att man låter andra bestämma.

Men likväl har Zlatan en poäng, vilket jag tycker Poya Asbaghi i Göteborg väl utvecklar. Jag tror också det där som Poya trycker på är viktigt, hur man kan hantera både ego och kollektiv. För det är nog så att det finns spelare som har så stort ego, och som oftare har invandrarbakgrund, att de är svåra att få in i ett kollektiv. Det duger liksom inte att ha den inställningen som Hamrén hade att superstjärnor ska bestämma eller att kollektivet ska släcka ut allt vad ego heter.

https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/sana-saker-vacker-fragor-och-tankar/
Citera
2019-10-10, 09:55
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Men likväl har Zlatan en poäng, vilket jag tycker Poya Asbaghi i Göteborg väl utvecklar. Jag tror också det där som Poya trycker på är viktigt, hur man kan hantera både ego och kollektiv. För det är nog så att det finns spelare som har så stort ego, och som oftare har invandrarbakgrund, att de är svåra att få in i ett kollektiv. Det duger liksom inte att ha den inställningen som Hamrén hade att superstjärnor ska bestämma eller att kollektivet ska släcka ut allt vad ego heter.

https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/sana-saker-vacker-fragor-och-tankar/
Jo precis, det är väl lite det som är huvudpoängen även om Zlatan drar rasistkortet mot Janne vilket jag inte alls håller med om. Däremot är ju kollektivet viktigast, uttalat hur många gånger som helst, och det sticker förstås i ögonen på någon som inte alls känner igen sig i det. Zlatan var ju superstjärnan bland ett gäng medelmåttor i landslaget under en lång tid, och där tror att jag vem som helst, oavsett personlighet, skulle ha svårt att helt förlika sig med att alla har lika mycket ansvar för lagets prestationer.

Zlatan tänker väl att alla stora talanger vill bli en fixstjärna som tar mest plats, likt han själv gjort, och ser att i den här miljön i landslaget just nu "tillåts" inte det hända (eller i alla fall så uppmuntras det inte). Att han sen insinuerar att Janne har fördomar mot vissa spelare - ja det är ju inte så konstigt när han solklart har sina favoriter. Många andra tränare skulle faktiskt inte ta ut eller åtminstone inte starta spelare som aldrig spelar i sina klubblag, eller som har idel dåliga prestationer bakom sig under senare tid. Där blundar Janne i stället för det och smått naivt inbillar sig att landslagsform är permanent, att kollektivet alltid övervinner allt.
Citera
2019-10-10, 15:17
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Att han sen insinuerar att Janne har fördomar mot vissa spelare - ja det är ju inte så konstigt när han solklart har sina favoriter. Många andra tränare skulle faktiskt inte ta ut eller åtminstone inte starta spelare som aldrig spelar i sina klubblag, eller som har idel dåliga prestationer bakom sig under senare tid. Där blundar Janne i stället för det och smått naivt inbillar sig att landslagsform är permanent, att kollektivet alltid övervinner allt.
Detta är knappast unikt för Janne Andersson. Lagerbäck höll fast vid spelare som Tobias Linderoth (första två säsongerna i Everton) och Teddy Lucic (delvis i Leeds men framföralllt i Bayer Leverkusen) i sina startelvor för landslaget trots att de var tokpetade i sina klubblag. Erik Hamrén höll fast vid Andreas Isaksson trots att han nötte bänk i stundtals både PSV (inför EM 2012) och Kasimpasa (inför EM 2016).

Jag tror snarare att det är positivt att dessa spelare vet att de kan finna tryggheten i landslaget trots bristande speltid i landslaget. Det vore inte bra för landslagets kontinuitet (som har varit ett nyckelord hos både Lagerbäck och Janne Andersson (inte så mycket hos Erik Hamrén)) om man valde att exkludera nyckelspelare så fort de inte får speltid i sina klubblag.

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vad är de för häpnadsväckande som ska ha hänt? Har läst 0 om Janne zlatan gate då jag inte kunde bry mig mindre.
Vet inte om du har kollat upp detta ännu, men uttalandet som upprör känslor hittar du nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
– Jag var inte välkommen. Jag ser inte ut som alla andra. Jag har inte ett namn som alla andra. Om det är smygrasism eller något annat kan man såklart diskutera. Det är inte mitt område. Men: Jag är ett bevis på att det var så. Få chansen i ett A-lag. Malmö FF ligger i mitt hjärta, men det var inte fritt fram. Jag var tvungen att representera landslaget för att få chansen i A-laget. Allt det jag gick igenom, det ska man inte behöva gå igenom. Nu är jag glad, för det jag har gått igenom har öppnat dörrar för alla andra. Så som allsvenskan och landslaget ser ut nu – förutom Jannes första samling, som blev annorlunda till andra samlingen – så såg det inte ut när jag började. Det var en helt annan sits. Därför är jag glad. Jag har öppnat dörrar för alla där ute, oavsett hur man ser ut och vad man heter.

Vad menar du hände på Janne Anderssons första samling?
– Första samlingen. Vad hände? Hur många med en annan bakgrund var med?

Det var få menar du?
– Ingen. Sedan fick han frågan om det. Då bajsade han på sig. Andra samlingen tog han med spelare med annan bakgrund för att det skulle bli politiskt korrekt.

Källa: https://www.expressen.se/sport/qs/intervju-zlatan-/
En anklagelse som helt saknar verklighetsanknytning.
Citera
2019-10-10, 17:11
Medlem
Mich13s avatar
Så Zlatan har fortfarande inte bett Janne om ursäkt? Svin.
Citera
2019-10-11, 03:52
Medlem
Precis som någon skrev om meriter. Varför fokusera så jävligt på det?

Minns som exempel någon rätt medelmåttig hockeyspelare för den absoluta eliten om vi säger så som vann OS, VM och SM-guld under en och samma säsong. Den enda som lyckats med det i Sverige! Är han bäst därefter?

Zlatan är nog jävligt less på livet bara, allt är snart över med fotbollen för honom. Han vet inte vad som händer osv. Jag tror ärligt talat han är rätt vilsen i själen och därav vräker ur sig massa dynga.

Lagsport! Hör på det, det är ett lag du samarbetar med och ska vinna. Vore en sak om du vinner mest av alla inom tennis, kanske skulle passat han bättre, vad vet jag?!?
Citera
2019-10-11, 18:06
Medlem
Aakerbocks avatar
Jag tror att Zlatan helt enkelt är sur på Janne för att han inte ringde och fjäskade och trugade för att försöka få med honom till VM förra året. Det gick Zlatans ära förbi....
Citera
2019-10-11, 18:36
Medlem
welcometorealitys avatar
Zlatan gjorde mig ledsen säger tönten Janne Andersson, säg för fan istället att Zlatan gjorde mig jävligt förbannad istället hehe.Denna snorunge....
Citera
2019-10-11, 19:39
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakerbock
Jag tror att Zlatan helt enkelt är sur på Janne för att han inte ringde och fjäskade och trugade för att försöka få med honom till VM förra året. Det gick Zlatans ära förbi....
Tror också det. Zlatan är ledsen och stött över att landslaget går bättre nu än någonsin på hans år.
Citera
2019-10-11, 22:34
Medlem
snillet_1s avatar
Ja, det är min teori också. Big Z är ledsen i ögat över att Janne inte ringde och krälade i stoftet för honom förra året inför VM. Ser ingen som helst substans i hans attack, faktiskt.
Citera
2019-10-12, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Zlatan gjorde mig ledsen säger tönten Janne Andersson, säg för fan istället att Zlatan gjorde mig jävligt förbannad istället hehe.Denna snorunge....
Blir besviken på vår store rorsman som inte ryter tillbaka mot IQ-fiskmås zigenaren faktiskt.
Citera
2019-10-12, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kronhorkuken

Zlatan är nog jävligt less på livet bara, allt är snart över med fotbollen för honom. Han vet inte vad som händer osv. Jag tror ärligt talat han är rätt vilsen i själen och därav vräker ur sig massa dynga.

Har han någonsin mått bra? Jag tvivlar faktiskt.
Citera
2019-10-12, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mich13
Så Zlatan har fortfarande inte bett Janne om ursäkt? Svin.
Haha zlatan be om ursäkt? Han skulle nog dö före än att göra det.

En riktig nolla är han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in