2018-06-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad tror ni Zlatan kommer ha för rating på Fifa 19? Vad har han i Fifa 18?

Kollade upp FIFA 18 och han är tydligen på 87 fortfarande, vilket måste anses anmärkningsvärt. En realistisk bedömning hade väl varit låga 70 numera.

Än sjukare är ju dock att spelare som Jonas Olsson och Erkan Zengin har högre rank än Claesson och Augustinsson. Zengin är tydligen Sveriges 6:e bästa spelare.
Citera
2018-06-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brew
Kollade upp FIFA 18 och han är tydligen på 87 fortfarande, vilket måste anses anmärkningsvärt. En realistisk bedömning hade väl varit låga 70 numera.

Än sjukare är ju dock att spelare som Jonas Olsson och Erkan Zengin har högre rank än Claesson och Augustinsson. Zengin är tydligen Sveriges 6:e bästa spelare.
SATAN vad mörkrädd man blir av det hahahaha.

I övrigt är Zlatan bänkad idag mot Armenteros lag som möts 23.00, trotts sina 2 mål sist.
Citera
2018-06-03, 20:20
Medlem
På SVT1, går det just nu en dokumentärfilm om Zlatan som började sända fäör 15 mins sedan.

Den går under namnet ”Zlatan – för Sverige i tiden”.

Om någon är intresserad, så kan man se faktiskt dokumentären i efterhand via SVT Play

---------------------------------

Zlatan har kommenterat om den smygrasism som han har upplevt p.g.a. sin invandrarbakgrund.

Citat:
Dokumentärfilmaren Leo Razzak och hans team har kommit Zlatan nära och han kommer med många synpunkter på dagens Sverige.

– Han är kaxig, han tror att han är något, säger Zlatan i en sekvens i filmen om bilden av honom.

”Vad hade de gjort om jag haft ett svenskt efternamn”

– Om någon skriver att jag gjort en dålig match, rent sportsligt, något som tillhör mitt professionella jobb så är det helt okej. Men när någon attackerar dig personligen och snackar skit så hade jag hoppat på dig i stället för att försvara en. Då frågar jag mig själv; om jag hade haft ett svenskt efternamn, vad hade de gjort då? Hade de försvara mig eller slängt ännu mer skit? frågar sig Zlatan.

Slutsatsen blir tydlig för Ibrahimovic.

– Någonstans där under ligger något slags hat.

https://www.svt.se/sport/fotboll/zlatan-i-ny-film-det-finns-ett-hat/
Senast redigerad av Hagoromo 2018-06-03 kl. 20:25.
Citera
2018-06-03, 20:24
Medlem
verkar vara SVT's sista stora försök att vända valet.....
Citera
2018-06-03, 20:28
Medlem
Gäsp. Uttalanden av Sd klipps in och sen kommer uttalanden om rasism direkt efter. Vilken skitdokumentär om Zlatan.
Citera
2018-06-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Gäsp. Uttalanden av Sd klipps in och sen kommer uttalanden om rasism direkt efter. Vilken skitdokumentär om Zlatan.

Och på vilket sätt är det konstigt menar du? Hade det vart rimligare och prata om hans barn eller något annat efter menar du?
Citera
2018-06-03, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojje777
verkar vara SVT's sista stora försök att vända valet.....

Ja, det osar desperation kring det hela.
Citera
2018-06-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Och på vilket sätt är det konstigt menar du? Hade det vart rimligare och prata om hans barn eller något annat efter menar du?
SD har inget med rasism att göra. Sen är det väl onödigt att blanda in politik i en dokumentär som sänds i SVT som ska vara opolitiskt.
Citera
2018-06-03, 20:57
Medlem
Citat:
SD har inget med rasism att göra. Sen är det väl onödigt att blanda in politik i en dokumentär som sänds i SVT som ska vara opolitiskt.

Det som Mattias Karlsson sa i intervjun tycker jag absolut att man kan klassa som rasistisikt. Han tyckte ju inte han var svensk utifrån hur han agerar som människa och bakgrund.

Förövrigt bra dokumentär och kul att få se Zlatan lite ödmjuk, hela hans stil han körde med medierna under våren vart jäkligt tröttsam historia.
Citera
2018-06-03, 21:10
Medlem
Citat:
Det som Mattias Karlsson sa i intervjun tycker jag absolut att man kan klassa som rasistisikt. Han tyckte ju inte han var svensk utifrån hur han agerar som människa och bakgrund.
Nja. På den tiden ville ju inte ens Zlatan kalla sig svensk. På frågan i intervjuer sade han att "jag är från Sverige", inte att han var svensk. Så du får se uttalandet i den kontexten.
Citera
2018-06-03, 21:18
Medlem
Citat:
Nja. På den tiden ville ju inte ens Zlatan kalla sig svensk. På frågan i intervjuer sade han att "jag är från Sverige", inte att han var svensk. Så du får se uttalandet i den kontexten.

Fast det är gör ju inte Mattias Karlsson i frågan, han utgår ju från hur han beter sig. Hade han hetat Andersson i efternamn men betett sig på samma sätt så hade Mattias aldrig ifrågasatt hans svenskhet. Det var ju det Ibra bland annat belyste i dokumentären.
Citera
2018-06-03, 21:24
Medlem
Citat:
Fast det är gör ju inte Mattias Karlsson i frågan, han utgår ju från hur han beter sig. Hade han hetat Andersson i efternamn men betett sig på samma sätt så hade Mattias aldrig ifrågasatt hans svenskhet. Det var ju det Ibra bland annat belyste i dokumentären.
Eftersom Zlatan själv inte tydligt ville identifiera sig som svensk så är det klart att många tvekade då på den tiden.
Senast redigerad av Mzzo 2018-06-03 kl. 21:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in