2013-10-14, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Har sett han en gång live. Island hemma i något kval inför EM-08 eller VM-06. Då gjorde han i alla fall en grymt snygg volley, samt en magisk chip till Henke som lobbnickade in den. Två fina svenska landslagsmål som har fallit i glömska.

Edit: En gång till. Danmark när Nilsson rensade fel, samt när Kongo missade straff.

Inget slår dock Hollandsmatchen man såg live. Dock ingen Zlatan, men oj vad man verkligen levde under den matchen.

Två mycket fina mål.

http://www.youtube.com/watch?v=1l1DSnmRKDI

-

Jag såg nyss vilken sjuk statistik han har under Hamrén. Jag tror det var totalt 24 mål på 30 matcher. Och bara under det här kvalet så har han gjort 6 mål och 4 assist på 9 matcher.

Och 10 mål på 7 matcher på Friends arena. Hans prestationer i landslaget de senaste åren har varit helt fantastiska. Förhoppningsvis så får han även nu en riktig och ärlig chans att spela i ett VM.
Citera
2013-10-14, 01:27
Medlem
anteri17s avatar
Henke mål var ju också volley. Trodde det var med huvudet, som vanligt för Henke.

Zlatan har ju spelat enormt bra i landslaget från och med EM 2012. Det gillas.
Citera
2013-10-19, 12:32
Medlem
Vilar troligtvis idag men på tisdag är det CL mot Anderlecht. Mål igen?
Citera
2013-10-19, 12:34
Medlem
Zlatan har gjort ett snyggt volleymål i landslaget med vänsterfoten. Han står vid straffområdets kant och klipper till på volley med vänsterfoten efter ett inlägg från högerkanten. Bollen studsar en gång i marken innan den går i mål.

När och mot vilket lag var det? youtube-klipp?
Citera
2013-10-19, 17:27
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Jag såg faktiskt Zlatan live för första gången någonsin nu mot Österrike. Det är nästan pinsamt att det tog så lång tid.

Även om jag satt ganska långt bort så såg han ännu större ut i "verkligheten". Helt sinnesjukt hur stark han är. Varenda boll som slogs mot honom sög han ner, oavsett om försvararna hängde i honom.

Känslan när han gjorde 2-1 var fan obeskrivlig.

Magisk kväll.

Det börjar kännas som att det är dags att göra slag i saken och besöka en match innan han lägger av. Om han gör mål eller inte spelar ingen roll för mig, men att kunna säga "jag upplevde honom" till mina barnbarns barn när jag är 150 år och ligger på min svävar-bår är något som jag ser fram emot. Han är den största (svenska) spelaren vi kommer att uppleva under vår livstid, det är ett som är säkert.
Citera
2013-10-19, 17:32
Medlem
Kafferastens avatar
Alltså de där målet han gjorde nyss..bara Zlatan som gör såna mål mer eller mindre.
Citera
2013-10-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Alltså de där målet han gjorde nyss..bara Zlatan som gör såna mål mer eller mindre.

Ja, andra spelare kanske kan göra 1 konstmål i karriären, Zlatan gör ett par varje säsong!
Citera
2013-10-19, 18:10
Medlem
TKD_1337s avatar
Ja, det var ett fint mål av Zlatan nyss mot Bastia. Den fick mig att tänka på hans mål mot Italien i EM 2004.
Citera
2013-10-19, 18:14
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Ja, andra spelare kanske kan göra 1 konstmål i karriären, Zlatan gör ett par varje säsong!
Så sant. Bara kolla på valfri top 30 goals-video med Zlatan. Galna mål hela vägen.
Citera
2013-10-19, 20:09
Medlem
Zlatan gör det igen. Man är ju inte ens förvånad längre. Här finns de flesta av Zlatans sjuka mål samlade: http://www.reddit.com/r/soccer/comments/1os2ks/zlatans_crazy_goal_vs_bastia/ccv11g8
Citera
2013-10-19, 20:46
Medlem
P.Gs avatar
Det som imponerar är ju egentligen inte målen i sig, utan hans styrka och den enorma kontrollen han har över sin kropp. Idag klackar han alltså in bollen när den är i axelhöjd för normallånga människor och benet snärtar till som en piska i rörelsen. Magnifique! Extraordinaire!
Citera
2013-10-19, 21:25
Medlem
Vad som är otroligt märkvärdigt är att han är i sitt livs form vid 32 års ålder. Med den stora kroppen borde han vara sliten. Han verkar må otroligt bra och är i full kontroll av sin talang känns det som idag. Fantastiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in