2018-06-03, 23:38
Medlem
Mycatisonfires avatar
Reagerade på att zlatan sa att hans morsa fortfarande jobbar som städare och farsan bor ju i nån sleten lägenhet i rosengård. Delar inte zlatan med sig?
Citera
2018-06-03, 23:44
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Reagerade på att zlatan sa att hans morsa fortfarande jobbar som städare och farsan bor ju i nån sleten lägenhet i rosengård. Delar inte zlatan med sig?
Folk vill inte leva på sina barn. Det handlar om en typ av anständighet.
Citera
2018-06-04, 07:36
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ja..och? Dom behöver inte ha det dåligt för det. Sen hjälper Zlatan säkert till när dom vill ha något extra.
Citera
2018-06-04, 17:00
Medlem
Mycatisonfires avatar
Är ni helt sjuk i huvudet eller. Sonen är miljarder, klart som fan farsan & morsan borde få en hel hög med miljoner.
Att morsans/farsans stolthet sätter stopp är skitsnack. Måste vara Zlatan som är snål eller så stämmer det inte.

”Min son är god för 1 miljard, men jag knegar hellre som städare 0700 - 1600 än tar emot en gåva på 20 miljoner från honom”
Hur trovärdigt låter det?

Tror knappast peter forsbergs mamma eller henrik lundqvist mamma knegar 07-16 som städtant/liknande.
Senast redigerad av Mycatisonfire 2018-06-04 kl. 17:03.
Citera
2018-06-04, 18:01
Medlem
Citat:
Är ni helt sjuk i huvudet eller. Sonen är miljarder, klart som fan farsan & morsan borde få en hel hög med miljoner.
Att morsans/farsans stolthet sätter stopp är skitsnack. Måste vara Zlatan som är snål eller så stämmer det inte.

”Min son är god för 1 miljard, men jag knegar hellre som städare 0700 - 1600 än tar emot en gåva på 20 miljoner från honom”

Tror knappast peter forsbergs mamma eller henrik lundqvist mamma knegar 07-16 som städtant/liknande.

Någon får gärna rätta mig om jag har helt fel, men visst var det så att hon fick hans hus i Fridhem (innan hon själv valde att flytta därifrån).

Det går nog ingen nöd på varken mamman eller pappan, men hon (vet inte med pappan) fortsatte jobba. Jobbet är kanske inte jättecharmigt, men vill hon det så...
Citera
2018-06-04, 21:03
Medlem
Citat:

Är du helt pantad? Kolla dokumentären en gång till. Zlatan säger att han gärna vill hjälpa sina föräldrar nu när han har pengar men föräldrarna vill inte. "Ditt är ditt och mitt är mitt" för att citera vad hans pappa har sagt. Pengar är inte allt.
Det är inte alla människor som hatar sina jobb, vissa trivs att gå till jobbet.
Citera
2018-06-04, 21:12
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spark7
Är du helt pantad? Kolla dokumentären en gång till. Zlatan säger att han gärna vill hjälpa sina föräldrar nu när han har pengar men föräldrarna vill inte. "Ditt är ditt och mitt är mitt" för att citera vad hans pappa har sagt. Pengar är inte allt.

Det där tror jag inte ett dugg på, måste vara något fel i deras relation i sådant fall.
Vem skulle inte dela med sig tills sina föräldrar o syskon om de var goda för flera hundra miljoner medans de närstående bodde utanförskapsområdem och/eller hade ett ytterst lågbetalat arbete.
Citera
2018-06-04, 21:13
Medlem
Citat:

Märkligt att Zlatan själv blev raka motsatsen.
Citera
2018-06-04, 21:21
Medlem
Citat:
Det där tror jag inte ett dugg på, måste vara något fel i deras relation i sådant fall.
Vem skulle inte dela med sig tills sina föräldrar o syskon om de var goda för flera hundra miljoner medans de närstående bodde utanförskapsområdem och/eller hade ett ytterst lågbetalat arbete.

Föräldrarna trivs väl i förorten. De har bott där hela livet, har vänner och trivs där.
Han har säkerligen betalat av eventuella lån mm, gett dom "fickpengar" men miljonärer vill de nog inte bli. Jag har dock för mig att han köpte ett radhus åt sin mamma?

ps. Det är inte alla som hade ändrat sitt sätt att leva bara för att de hade blivit miljonärer. Vi har redan sett gång på gång vad som hänt med människor som vunnit stora pengar på lotto. Allt går åt helvete. Folk kan inte hantera det. De har säkert fått lite pengar men vill inte ha mer än så.

Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Märkligt att Zlatan själv blev raka motsatsen.
Klart han blev motsatsen. Fattig i halva sitt liv, nu tar han alla chanser han kan för att inte hamna där igen. Han är redan god för många miljoner, men han vill väl dels bygga upp ett varumärke (sig själv).
Senast redigerad av Spark7 2018-06-04 kl. 21:23.
Citera
2018-06-04, 21:24
Medlem
Citat:
Föräldrarna trivs väl i förorten. De har bott där hela livet, har vänner och trivs där.
Han har säkerligen betalat av eventuella lån mm, gett dom "fickpengar" men miljonärer vill de nog inte bli. Jag har dock för mig att han köpte ett radhus åt sin mamma?

Klart han blev motsatsen. Fattig i halva sitt liv, nu tar han alla chanser han kan för att inte hamna där igen. Han är redan god för många miljoner, men han vill väl dels bygga upp ett varumärke (sig själv).

Japp, han får nog sälja sig själv ett tag till, så att han inte hamnar där igen.
Citera
2018-06-04, 21:24
Medlem
Citat:

Har för mig att Zlatan berättade det rätt tidigt i karriären, att morsan ville fortsätta med sitt städjobb (eller vad det var?) trots att Z inte tyckte hon behövde slita med det hela dagarna..
Citera
2018-06-04, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Har för mig att Zlatan berättade det rätt tidigt i karriären, att morsan ville fortsätta med sitt städjobb (eller vad det var?) trots att Z inte tyckte hon behövde slita med det hela dagarna..
Ja det stämmer.

Min morsa är likadan. Hon jobbar som undersköterska och har lite pengar. Hon har sagt att ifall hon vinner miljoner på lotto så kommer hon inte sluta arbeta. Hon kommer gå ner i tid men inte sluta helt då hon trivs med jobbet och har bra arbetskamrater. Inte minst det sociala som är så viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in