2018-04-25, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Vilket dubbelmöte syftar du på här?
Var väl CL-semi. Minns jag inte helt fel så var det 1-1 hemma och 0-0 borta mot Inter, (och sedan har jag glömt vilka de slog i finalen). Minns jag rätt så gick alltså Inter vidare på ett gjort bortamål.

Har för mig att Barca började hemma, och att Inter hade hemma i returen? Någon som minns?
Citera
2018-04-25, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Du verkar helt klart kunna din fotboll.
Inget snack om den saken.

Hahaha, han påstod att Toivonen stod för MAKALÖSA kvalprestationer pga målet mot Frankrike. En rullande boll i perfekt fart att bara stöta i tom kasse med en bredsida. Till och med en damjunior hade klarat av det. Han har en agenda, inget annat.
Citera
2018-04-25, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Om hur han ser på VM-spel i sommar:
"Just nu är jag fokuserad på att hjälpa laget, mina lagkamrater, klubben och ligan. VM är en annan fråga. Ingen behöver ringa någon, om jag vill spela VM kommer jag att göra det.

https://www.eurosport.se/fotboll/mls/2018/zlatan-pa-forsta-presskonferensen-vill-jag-spela-vm-kommer-jag-att-spela_sto6695370/story.shtml

Citatet är lite slarvigt översatt, på engelska säger han: Nobody needs to call nobody. If I want I'm there".
Se början av detta klipp:
https://www.fotbollskanalen.se/video/3963643/zlatan-om-vm-ingen-behover-ringa-nagon---vill-jag-vara-dar-ar-jag-dar/
Ok, tack.

Men, som vi alla vet, så kan han mena den där andra sidan av VM. Zlatans cirkus med medieuppdrag osv - när han säger If i want i'm there. Så att det ska verka som att han definitivt menat att spela fotboll, men skulle någon ställa honom mot väggen så kommer frågan blixtsnabbt från Z: Sade jag verkligen att jag skulle spela? Reporten: Eeh.....aa.....typ så sade du..... Z: Vad bra, då kan du ta och göra lite vad du vill med ditt aa typ så...för jag vet precis vad jag sa och inte sa.

Jag tror att det bara är hans sätt att playa alla som lyssnar, så att det ska bli en massa snack kring hans person - av den eller/och den anledningen.
Citera
2018-04-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muttmousse
Var väl CL-semi. Minns jag inte helt fel så var det 1-1 hemma och 0-0 borta mot Inter, (och sedan har jag glömt vilka de slog i finalen). Minns jag rätt så gick alltså Inter vidare på ett gjort bortamål.

Har för mig att Barca började hemma, och att Inter hade hemma i returen? Någon som minns?

Inter vann med 3-1 i returen, efter att ha kört ut Chelsea bl.a.
Citera
2018-04-25, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Zlatans insatser i stora mästerskap är inte så mycket att hänga i julgran.

02 missar han jätteläget emot Senegal i förlängningen.
04 klackar han visserligen turligt in en boll emot Italien,men bränner ju som ende ordinarie straffläggare emot Holland.
06 är han halvskadad och komplett värdelös.
08 gör han ett par mål men misslyckas emot Ryssland i viktigaste matchen.
10 missar Sverige avancemang med Den Självutnämnde i centrum
12 bestående minnet är mål emot Frankrike i betydelselös match
14 missar Sverige avancemang med Den Självutnämnde i centrum.
16 noll mål,noll skott.massa offside.

Trots detta finns det vetalösa som skriker efter den åldrade.
Ofattbart...men det föds idioter varje minut sägs det.
Han har ju i princip alltid dragit ett enormt tungt lass under säsongerna, dvs för de som han är anställd av, så han har ju gjort ett hästjobb. Och kanske kommit dit för sliten ibland, så med facit i hand kanske han istället borde ha varit supersub sista ca 30 i flera tidigare mästerskap.

Sedan finns det många som bränner lägen, både i sveriges landslag - och i andra, riktigt jävla bra landslag. Är man sliten efter en lång och krävande säsong, så vore det snarare konstigare om han hade fixat att prestera på 100%. Så supersub sista 30 flera gånger tidigare under hans karriär, hade nog varit en riktigt bra idé.
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-25 kl. 15:11.
Citera
2018-04-25, 15:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Det var fan vad fel jag mindes. Tack för info förresten.
Senast redigerad av Muttmousse 2018-04-25 kl. 15:27.
Citera
2018-04-25, 15:41
Medlem
Citat:
När ett lag säljer Zlatan för en massa pengar, så får de delvis ett annat lag, så det går inte att rättvist bedöma hur de är utan eller med Z. Var det förresten inte så att Inter - innan Z kom dit - inte hade vunnit ligan på en väldig massa år? Och att de - med Zlatan - vann tre år i rad?

Ditt inlägg var så långt att jag inte hinner kommentera allt men jag gör i alla fall några instick. Jag tycker tvärtemot att det är så rättvist det kan vara att jämföra. Det visar att Inter blev mycket starkare när man investerade sina pengar annorlunda och i spelare som offrade sig för laget i stället för att kräva att allt ska kretsa kring dem. En hårt arbetande anfallare i Milito och Eto´o som offrade sig för laget med att acceptera att utgå ifrån kanten. Att Zlatan skulle gjort detsamma och satt laget framför jaget finns inte på kartan, det ser man inte minst på reaktionen i Barcelona.

När det gäller titlar i Serie A så vann Inter året innan Zlatan anlände efter att Juventus fråntagits titeln och Inter tog sedan givetvis greppet om Serie A när Juventus degraderades och Milan startade på minuspoäng.

Citat:
Eftersom ingen av oss vet exakt vad som hände så tycker jag att det är lite barnsligt att skriva att han grinade som en bebis. Jag förstår vad du vill åt, men jag tycker som sagt att det är särskilt nyanserat.

Med tanke på hur Zlatan är väldigt ensam i den kritiken av forna spelare under Guardiola samtidigt som vi ser hur Zlatan reagerar nu när han inte ses som självklar om han vill spela VM tycker jag mycket väl visar hur Zlatan reagerar när han inte anses högst i hierarkin och kan göra som han vill. Det mest nyanserade anser jag vara att utgå ifrån att problemet ligger hos Zlatan och inte dem som han är väldigt ensam om att attackera.
Senast redigerad av Feodor 2018-04-25 kl. 15:44.
Citera
2018-04-25, 15:55
Medlem
Citat:
Men då måste det ju finnas statistik från mästerskap där Z är renodlad supersub, och det finns det mig veterligen inte. Alltså vet vi nada om det är bättre/sämre med Z som supersub eller om det är bättre/sämre med någon annan inhoppare, som t ex Kiese eller Guidetti.

Eller möjligen statistik från ett gäng kvalmatcher där Z kommit in sista ca 30.

Som supersub så behöver han inte känna tokpress kring att sveriges framgång mer eller mindre hänger helt på hur Z spelar. Som supersub så jobbar laget stenhårt som lag i t ex ca 60, så de spelar ju två tredjedelar utan Z. Sedan kommer han in sista tredjedelen av matchen så man kan säga att han i detta läget aldrig kan ges mer ansvar än någon annan, (bortsett från någon som kommer in med typ 10-20 kvar, såklart) för hur det går i matchen. Och inte minst när vi även väger in var Z befinner sig i karriären.

På det här sättet så slipper vi för en gångs skull få "för mycket Zlatan", och det blir alltså heller inte för mkt FÖR Zlatan, i fråga om - nu spelar du på den absoluta toppen av din förmåga, för annars har vi ingen chans, osv osv. Och annars bevisar du att du inte bryr dig om vårat svenska landslag osv - för mellan raderna så kan man helt kallt räkna med att Z känner av sådana vibbar.

Han är som bekant lite råbarkad och tuffing sådär allmänt - men han är, också som bekant, jävligt street smart. Och går sjukt mkt på känsla, sådant som kännetecknar många stora idrottsmän.

Jag skulle säga att han - pga av hans speciella uppväxt - känner av vibbar som ingen annan. Det kan även bli för mkt, och hämma - men jag skulle säga att det allt som oftast är till hans fördel.

En kommentar från youtube när zlatten hade sin premiär sa att "there is no mirror image of zlatan because there is only one zlatan". Det fanns en drös andra slagfärdiga typisk amerikansk humor men denna tyckte jag fångade zlattens självbild. Lika lite som han skulle "tappa respekt" att ringa Janne lika lite kommer han "tappa respekt" genom att vara någon nummer två någonstans. Zlatten spelar för zlatten, oavsett klubblag eller landslag.

Som jag ser det handlar det inte om att kräma ur det sista ur zlatten på "våra premisser" utan vad är bäst för landslaget. Bäst för landslaget är garanterat om zlatten inte är där. Alls.

Dessutom tycker han ju att svenskar är rasister så vad fan ska han i landslaget att göra? Ska han förgylla VM genom att representera rasisterna? Han spottar på vem som helst och "kliver över lik" för att få lite mediautrymme och några fler miljoner men förefaller inte begripa att de han förolämpat minns. Bara för att hans tanke inte hänger med hans käft betyder inte att inte andras tankar hänger med och ser mönster.

Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso
Nej, jag tror inte att han skulle göra reklam för nämnda produkter. Vad har det med saken att göra? Det är självklart att han kan tacka nej till erbjudanden. Det är också självklart att varumärken som Volvo, Samsung och Visa inte låter Zlatan styra och ställa och bestämma hur reklamen ska se ut. Snacka om att höja Zlatan till skyarna genom att antyda att han kan ersätta PR-ansvariga och reklambyråer.

Jag erkänner, det var en kass liknelse.

Zlatan höjer sig själv till skyarna så det behöver ingen annan göra. Vi kan bara kommentera det vi ser. Att han i Volvoreklamen stod med bössa för att fälla ett rådjur handlade inte om respekt för svensk natur utan att visa andra gettomänniskor att han har vapen och vana att använda dem. Så uppfattar jag det. Titta på mig farliga alfa-getto-hanen. Hade Peter Forsberg eller Ingemar Stenmark gjort en exakt likadan video hade jag läst in helt andra signaler, sannolikt respekt för svensk natur. Varken Foppa eller Stenmark hade dock varit så pantade att de gjort en sådan film. Foppa kanske med fiske.
Citera
2018-04-25, 15:56
Medlem
Samizdats avatar
Citat:

CL-semifinal har du rätt i, men i övrigt är det alla fel. Imponerande. Första matchen spelade Inter hemma och vann med 3-1. I returen på Camp Nou vann Barcelona med 1-0. Inter vann med totalt 3-2.
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Nej, Inter vann med 3-1 i första semifinalen.
Citera
2018-04-25, 16:05
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Gemensamt för de flesta lag Zlatan varit i är att de blivit slagkraftigare när Zlatan lämnat. Det gäller för såväl Inter, Barcelona, United som svenska landslaget och jag skulle även påstå det i PSG:s fall även om de tappade en titel till Monaco.

Juventus och Milan går inte riktigt att räkna. Juventus blev tvångsnedflyttande och Milan hade en ekonomisk situation som gjorde att de sålde av många spelare utan att återinvestera i truppen.

Zlatan påstår sig garantera titlar man ska man se objektivt på det är han fake titlarna och de små titlarnas man. I Italien så fuskade man till sig titlarna eller så kom de till i efterdyningarna när motståndarna startade på minuspoäng och/eller var kraftigt desarmerade.

I Barcelona grinade han som en bebis och har inte kunnat släppa det än. Tillbaka till Italien så blev det ytterligare någon titel i en liga på dekis innan han drog till Frankrike där PSG hade vunnit ligan oavsett om Zlatan eller Gérard Depardieu spelat på topp.

I United vann han några låtsastitlar men slutade sexa i ligan och det var tydligt att United var bättre utan honom. Nu ser man ut att höja sig 4-liga placeringar denna säsong.

Zlatan är i grunden en loser men en mästare i att vinna små och betydelselösa titlar. När det gäller i stora turneringar har han alltid vikit ner.

Janne borde tydligt gå ut med att Zlatan inte är aktuell och säga att de mål Zlatan gör i plojmatcher de gör Toivonen i EM-kval mot Frankrike.

Du har så jäkla rätt. Och sista raderna är verkligen spiken i kistan
Det verkar inte som att fotbollskunniga är så himla förtjusta i honom
Citera
2018-04-25, 16:30
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Gemensamt för de flesta lag Zlatan varit i är att de blivit slagkraftigare när Zlatan lämnat. Det gäller för såväl Inter, Barcelona, United som svenska landslaget och jag skulle även påstå det i PSG:s fall även om de tappade en titel till Monaco.

Juventus och Milan går inte riktigt att räkna. Juventus blev tvångsnedflyttande och Milan hade en ekonomisk situation som gjorde att de sålde av många spelare utan att återinvestera i truppen.

Zlatan påstår sig garantera titlar man ska man se objektivt på det är han fake titlarna och de små titlarnas man. I Italien så fuskade man till sig titlarna eller så kom de till i efterdyningarna när motståndarna startade på minuspoäng och/eller var kraftigt desarmerade.

I Barcelona grinade han som en bebis och har inte kunnat släppa det än. Tillbaka till Italien så blev det ytterligare någon titel i en liga på dekis innan han drog till Frankrike där PSG hade vunnit ligan oavsett om Zlatan eller Gérard Depardieu spelat på topp.

I United vann han några låtsastitlar men slutade sexa i ligan och det var tydligt att United var bättre utan honom. Nu ser man ut att höja sig 4-liga placeringar denna säsong.

Zlatan är i grunden en loser men en mästare i att vinna små och betydelselösa titlar. När det gäller i stora turneringar har han alltid vikit ner.

Janne borde tydligt gå ut med att Zlatan inte är aktuell och säga att de mål Zlatan gör i plojmatcher de gör Toivonen i EM-kval mot Frankrike.

Ok och hur många "riktiga" titlar har Marcus Berg och Ola Toivonen då? Hur många stora turneringar har de dominerat? Påstår du att de mål Ola har gjort i kvalet är mål Zlatan inte hade kunnat göra? Han har gjort överlägset flest mål för landslaget och målat på många stora nationer som Tyskland, Spanien, Frankrike, England, Italien med flera.
Citera
2018-04-25, 16:54
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag erkänner, det var en kass liknelse.

Zlatan höjer sig själv till skyarna så det behöver ingen annan göra. Vi kan bara kommentera det vi ser. Att han i Volvoreklamen stod med bössa för att fälla ett rådjur handlade inte om respekt för svensk natur utan att visa andra gettomänniskor att han har vapen och vana att använda dem. Så uppfattar jag det. Titta på mig farliga alfa-getto-hanen. Hade Peter Forsberg eller Ingemar Stenmark gjort en exakt likadan video hade jag läst in helt andra signaler, sannolikt respekt för svensk natur. Varken Foppa eller Stenmark hade dock varit så pantade att de gjort en sådan film. Foppa kanske med fiske.
Men det är precis det du gör ju. Du utgår från att Zlatan är större än Volvo, att han skulle bestämma innehållet i en stor och dyr reklamsatsning. Den dagen Zlatan släpper en egengjord video kan du kritisera honom för innehållet, nu får du snarare klaga på Volvo (och de som producerade filmerna).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in