2010-08-24, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alaj
ser övergången som klar redan nu. om milan sen inte vill hosta upp $ lär real göra det med glädje.

Vilka tror på allvar att han stannar i i det där spanska laget han (inte) spelar i nu?

Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Jag
+1
Jag har hela sommaren känt mig ganska säker på att han ska stanna...kanske inte lika säker som Raiola påståtts sig vara , men ändock ganska säker.

Men nu när Raiola löst alla personliga vilkor med Milan samt att Milan och Barca ska sätta sig ner tillsammans och förhandla så blir man onekligen väldigt osäker på om han blir kvar.
Citera
2010-08-24, 23:02
Medlem
Smerchs avatar
Vad pratas det om för övergångssummor nu? Såg bara då ryktet drog igång någon siffra på runt 30 miljoner euro, och nu läste jag något om att de bara skulle låna honom (men det låter ju allt för osannolikt). Förstår verkligen inte ifall man överväger att sälja honom för halva priset mot vad han kom för, det innebär ju två katastrofala affärer förra sommaren, tror att både Chygrynsky och Zlatan hade kunnat utvecklas till riktigt bra Barcelonaspelare, synd om de bara fick ett år på sig i klubben.
Citera
2010-08-24, 23:14
Medlem
Fotzens avatar
Pep är värre än Benitez, varför i helvete köpa 2 spelare för ca 1miljard och sälja båda efter en säsong. Pep ska fortsättningen max ha 10kr på sig så han inte gör något dumt.
Citera
2010-08-24, 23:34
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4570
Milan, det finaste laget man kan spela för egentligen, men som du skriver så är det bara nollor där de senasta åren som spelar trist fotboll. Men innan var det ju allas dröm att gåt till Milan. ett Milan som krossade allt.
Milan spelar en mycket roligare fotboll än Inter, mer passningsorienterad framförallt. Tror inte att lika mycket kommer gå via Zlatan som det gjorde i Inter. Milan har många bollskickliga spelare.
Citera
2010-08-24, 23:35
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkva
Italien..bah? Vilket lag vann CL 2010? Lägg ner anglofilismen
Milan vann Champions League 2003 och 2007, de som gör sig löjliga över Milan som klubb är historielösa och okunniga.
Citera
2010-08-24, 23:38
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrkva
Nej, inta samma typ av rivalitet. Finns en hel del som spelat i båda klubbar. Crespo, Seedorf, Ronaldo, Pirlo, Baggio, Davids och sen tiotals mindre bra spelare.
Rivaliteten mellan Inter och Juventus är i princip lika stor som den mellan Milan och Inter. Zlatan har redan visat att han är en otrogen spelare. Finns ingen som har några förväntningar på Zlatans lojalitet.
Citera
2010-08-24, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Vad pratas det om för övergångssummor nu? Såg bara då ryktet drog igång någon siffra på runt 30 miljoner euro, och nu läste jag något om att de bara skulle låna honom (men det låter ju allt för osannolikt). Förstår verkligen inte ifall man överväger att sälja honom för halva priset mot vad han kom för, det innebär ju två katastrofala affärer förra sommaren, tror att både Chygrynsky och Zlatan hade kunnat utvecklas till riktigt bra Barcelonaspelare, synd om de bara fick ett år på sig i klubben.

Tror det är nye presidenten i Barca som vill få bättre ekonomi i klubben och därför vill sälja Zlatan. Hade Laporta suttit kvar hade det kanske varit en annan sak.
Citera
2010-08-25, 02:27
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Det spelar ingen roll, han har ju redan vunnit Serie A samt skytteligan och blivit utsedd till den bästa spelaren där. Det finns absolut ingenting för honom att hämta där. I England är Zlatan grymt undervärderad och därför är det en perfekt utmaning för honom

Det är väl inte Zlatans problem att engelsmän är inskränkta och mentalt underutvecklade. Känns inte värt att åka över och spendera dom sista åren av sin karriär i ett land bara för att befolkningen i just det landet inte är kapabla att inse det som resten av fotbollsvärlden förstått.

Milan är dock ett nerköp i dagsläget, även om det historiskt sett är en mer prestigefull klubbadress än allt vad England eller Spanien kan erbjuda. Jag tycker att Zlatan ska gå till Madrid för att arbeta med Mourinho som garanterar honom en plats i startelvan. Övergången kommer att ses av Barca-anhängare med helt andra ögon än Figos då Ibra mer eller mindre tvingas ut.
Citera
2010-08-25, 06:22
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Det spelar ingen roll, han har ju redan vunnit Serie A samt skytteligan och blivit utsedd till den bästa spelaren där. Det finns absolut ingenting för honom att hämta där.

Han har ju kvar att vinna Coppa Italia iaf...
Citera
2010-08-25, 09:42
Medlem
fredricoss avatar
Nu går Raiola ut igen och kritiserar Pep i media. Detta kom ganska snabbt efter Peps "högra hand" som dem kallar han påstått att Raiola inte är bra för Zlatan. Känns lite som att Zlatan borde byta agent om han vill vara kvar i Barca.

http://www.fotbollskanalen.se/1.1757428/2010/08/25/zlatans_agent_i_nytt_utspel_guardiola_har_stora_pr oblem_med_sig_sjalv

Vad tror ni? Är Zlatan med på detta eller är det agenten själv som känt sig kränkt av kritiken han fick och därför väljer att kritisera Pep än en gång? Sist han gjorde det verkade det ju inte som att Zlatan varit med på det då han (Raiola) bara timmar efter gick ut och bad om ursäkt.
Citera
2010-08-25, 09:55
Medlem
Det roliga med det här är att Barcelona kommer gå från Sveriges älsklingar till Sveriges hatklubb över en natt. Tar nog hellre det senare. Och, ärligt talat, FAN vad skönt det ska bli att slippa alla jävla pajasar som började följa Barca förra året men ändå påstod sig ha all koll i världen. Nu är det Milans tur för pöbeln.
Citera
2010-08-25, 10:01
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Det roliga med det här är att Barcelona kommer gå från Sveriges älsklingar till Sveriges hatklubb över en natt. Tar nog hellre det senare. Och, ärligt talat, FAN vad skönt det ska bli att slippa alla jävla pajasar som började följa Barca förra året men ändå påstod sig ha all koll i världen. Nu är det Milans tur för pöbeln.
Jo det ligger väl en del i det med. Jag håller med dig att det vore skönt att slippa sådant trams. Dock skulle jag gärna sett att Zlatan fått en chans att spela i mitten mellan Villa och Messi. Tror att det skulle kunna bli riktigt bra men nu får man kanske aldrig veta. Hur som helst tycker jag Raiolas uttalande är tveksamma. På frågan om hans uttalande inte kan skada Zlatan svarar han att han inte bryr sig för han tycker att Pep gör fel. Sedan säger han att det är troligare att Pep lämnar än att Zlatan lämnar. Visst ska han skydda sin klient men jag tror att detta stjälper Zlatan mer än vad det hjälper honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in