2018-02-06, 22:22
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
sant. Messi och Ronaldo är jämfört med Zlatan mer renodlade målskyttar, Zlatan(och Ronaldinho) var mer underhållande med deras mästerliga teknik. Givetvis är Messi och Messi en mycket bra framspelare, Ronaldo är något för egocentrisk för att vara en bra framspelare.

Kändes förövrigt märkligt att benämna Zlatan förmågor med "var". Men det är något man nu får vänja sig vid.

Messi en renodlad målskytt?

Messi är ju en tusen gånger bättre fotbollsspelare och framspelare än Zlatan någonsin varit.
Citera
2018-02-06, 22:25
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag hoppas fortfarande att Zlatan skulle kunna bli en supersub i VM som hoppar in när det är en halvtimma kvar och Berg eller Toivonen jobbat hårt i pressen.

Givetvis med instruktioner att själv jobba hårt, vara mer rörlig för passningar och inte gå i offside så ofta.

På sluttampen om man behöver jaga ett resultat kan Zlatan som targetplayer vara en att skicka upp bollarna på.
Citera
2018-02-06, 22:27
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Messi en renodlad målskytt?

Messi är ju en tusen gånger bättre fotbollsspelare och framspelare än Zlatan någonsin varit.
Zlatan är en enligt mig i storform en mer underhållande spelare att se än Messi ja, men Messi är bland annat en bättre målskytt.

Hur du förövrigt fick det till att jag skulle anse Messi som en sämre/lika bra framspelare, är för mig en gåta.
Citera
2018-02-06, 22:29
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Zlatan är en enligt mig i storform en mer underhållande spelare att se än Messi ja, men Messi är bland annat en bättre målskytt.

Hur du förövrigt fick det till att jag skulle anse Messi som en sämre/lika bra framspelare är för mig en gåta.

Förlåt, men det går inte att tycka att Zlatan är en mer underhållande spelare än Messi om man inte är partisk Zlatan i målet. Det är helt omöjligt.
Citera
2018-02-06, 22:32
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Förlåt, men det går inte att tycka att Zlatan är en mer underhållande spelare än Messi om man inte är partisk Zlatan i målet. Det är helt omöjligt.
Det är en fullständigt subjektiv fråga(vilken spelare man anser sig vara mest underhållande att se på) så där är du helt ute och cyklar. Det "går" även att tycka att Ronaldinho under sin storhetstid var en mer underhållande spelare att se på än Messi/Ronaldo.

Edit: Kolla på Zlatans 10 snyggaste mål och sedan Messis 10 snyggaste mål, återkom sedan om du tycker Messi helt 100% självklart gjort de 10 snyggaste. Eftersom det tydligen inte är möjligt att tycka att Zlatan gjort snyggare mål än Messi enligt dig.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-02-06 kl. 22:43.
Citera
2018-02-06, 22:41
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Beskriv vad du beundrar hos fotbollsspelaren Zlatan. Är det klacksparkarna, målfarligheten eller något annat?
Vad skulle vi svenskar tycka om Z. om han var född i och representerade ett helt annat land? Skulle vi betrakta honom på samma sätt som t.ex. Sjevtjenko eller Anelka?
Ja det är som andra varit inne på hur underhållande han är att se på, det där spektakulära som ständigt finns där. Vad gäller mål är han i en klass för sig, och när det gäller målgivande passningar är han absolut i toppen.
Citera
2018-02-06, 22:43
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Det är en fullständigt subjektiv fråga(vilken spelare man anser sig vara mest underhållande att se på) så där är du helt ute och cyklar. Det "går" även att tycka att Ronaldinho under sin storhetstid var en mer underhållande spelare att se på än Messi/Ronaldo.

Edit: Kolla på Zlatans 10 snyggaste mål och sedan Messis 10 snyggaste mål, återkom sedan om du tycker Messi helt 100% självklart gjort de 10 snyggaste.

Jag kan återkomma nu och säga ja. Messi har 25 mål som är snyggare än Zlatans snyggaste.

Zlatans mål fascinerar mig inte för fem öre. Långskott, karatesparkar och annat trams.
Citera
2018-02-06, 22:45
Medlem
freeriderXIIs avatar
Jag antar att du har en fetisch för lobbar?

Många av Messis mål slutar med en lobb efter en räd.
Citera
2018-02-06, 22:45
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Jag kan återkomma nu och säga ja. Messi har 25 mål som är snyggare än Zlatans snyggaste.

Zlatans mål fascinerar mig inte för fem öre. Långskott, karatesparkar och annat trams.

Jag skrattar givetvis inte för att du ur en subjektivt synvinkel tycker Messis mål är snyggare. Utan för att du tydligen är 0% kapabel att förstå att en väldigt stor andel människor anser att Zlatan gjort snyggare mål än Messi. Då det tydligen inte "går" att tycka detta.

Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Jag antar att du har en fetisch för lobbar?

Många av Messis mål slutar med en lobb efter en räd.
Jag tycker också att Messis mål är väldigt enformiga. Finns ett antal spelare som jag tycker gör mer underhållande mål.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-02-06 kl. 22:48.
Citera
2018-02-06, 22:48
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Jag skrattar givetvis inte för att du ur en subjektivt synvinkel tycker Messis mål är snyggare. Utan för att du tydligen är 0% kapabel att förstå att en väldigt stor andel människor anser att Zlatan gjort snyggare mål än Messi. Alltså att det inte "går" att tycka detta.

Det bör inte gå att tycka det såvida man inte är svagbegåvad eller älskar Zlatan. Men det gör det ju bevisligen. Men det kanske har att göra med att jag avskyr Zlatan, samt Zlatanister något oerhört.

Men ska inte hänga mer i den här tråden.
Citera
2018-02-06, 22:48
Medlem
Citat:

Sen kan man ju inte ta din åsikt seriös, att döma av dina inlägg verkar du ogilla Zlatan starkt, men du kanske inte klarar av människor som sticker ut. Vad skönt att du inte ska hänga mer i den här tråden, det blir roligare för oss andra som hoppas få se han göra ett värdigt avslut i Manchester United.

Den som säger att Zlatan inte är en underhållande spelare, till och med mer underhållande har nog aldrig sett han spela. Hans spelsinne är helt magiskt ibland och det är därför han vunnit titlar i alla lag han spelat i och spelat med dom bästa spelarna i världen under många många år. Få strikers har hållit samma klass som Zlatan under så många år.

Sen jag är trött på alla människor som hatar han, han är en ikon likt Ingemar Stenmark sådana idrottsmän skall respekteras. Förutom en del klumpiga, kaxiga uttalanden verkar Zlatan vara en ganska kul typ men en känsla för hård humör, men alla klarar inte av sådant uppenbarligen.
Senast redigerad av mr.xduba 2018-02-06 kl. 22:53.
Citera
2018-02-06, 22:50
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Det bör inte gå att tycka det såvida man inte är svagbegåvad eller älskar Zlatan. Men det gör det ju bevisligen. Men det kanske har att göra med att jag avskyr Zlatan, samt Zlatanister något oerhört.

Men ska inte hänga mer i den här tråden.
Många av Zlatans topp-snygga mål har utomlands blivit betygsatta(som årets mål) med högre betyg än Messis. Så tycker allt att du borde försöka arbeta fram en större acceptans för att det inte bara är svenskar som tycker detta.
Senast redigerad av Mellbergan 2018-02-06 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in