2018-06-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordBanister
Han har nog omedvetet varit en ofantlig PR-maskin för invandring och de krafter som velat ha hög invandring. Titta, han är osvensk men ni gillar honom ändå! Utöver honom fanns det ingen osvensk invandrare som svenskar kunde relatera till. Zlatan blev ett vaselin för penetrerande element om vi säger så.

Minns fortfarande första debatten någonsin mellan Jimmie och Mona Sahlin år 2007. Zlatan nämndes första minuten, Rosengård i andra.

https://www.sydsvenskan.se/2007-04-19/akesson-nojd-sahlin-arg-efter-historisk-debatt

Absolut.

Och då sökte han inte den uppmärksamheten.

Men jag arbetade i Danmark och mycket av deras diskussion för att öppna sig ännu mer var just att de inte hade en Zlatan i sitt landslag. Han utnyttjades som ett slagträ inte bara i Sverige...

Nu blir det tvärtom. Och han är inte skyldig, men bara den som blir tydlig.
Citera
2018-06-18, 23:28
Medlem
Man-o-Hasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Säg mig vem det facking var som uttalade sig.
Någon som säger sanningen om zigenaren.
Citera
2018-06-18, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast

Det var Olof Lundh.

https://www.expressen.se/sport/fotbollsvm/-oerhort-sorgligt-att-det-har-blivit-sa-har/
Citera
2018-06-18, 23:54
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Självklart är det synd att han inte spelar med laget, det märktes klart och tydligt att vi hade behövt honom i dagens match då anfallet kändes väldigt trubbigt och mot bättre lag har vi inte råd att missa chanser till mål. Men kan förstå att folk tröttnat på hans personlighet men han kan göra mål och vi behöver en vass spelar i anfallet.

Du menar att han skulle presterat lika bra som i EM 2014, inte ett skott på mål under en hel turnering?

Det var en jävla tur att han inte bjöds in. Zlatan hit och Zlatan dit, "världens bäste svenske fotbollsspelare genom tiderna" har vi hört till leda. Berätta för mig exakt vad han vunnit i VM, EM och i CL.

Citat:
Ursprungligen postat av carljoakim
Jag är rätt övertygad att vi inte hade varit i VM med Zlatan. Janne hade inte fått vara den ledaren för laget med en så dominant spelare. Zlatan hade kvävt lagandan.

Sen har jag svårt att klaga på nuvarande truppen. De tog oss till WM och har fixat 3p i första matchen.

+1 på det. Killarna tog oss förbi både Holland och Italien och gav oss 3 pinnar i första matchen.

Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast

Det är ju bara att googla texten så dyker OL upp.
Citera
2018-06-19, 00:10
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du menar att han skulle presterat lika bra som i EM 2014, inte ett skott på mål under en hel turnering?

Det var en jävla tur att han inte bjöds in. Zlatan hit och Zlatan dit, "världens bäste svenske fotbollsspelare genom tiderna" har vi hört till leda. Berätta för mig exakt vad han vunnit i VM, EM och i CL.

Berätta gärna för mig vad någon spelare i landslaget har vunnit dom senaste åren?
Såg du dagens match, vi behöver en målgörare låt oss ta upp diskussionen igen lite senare i turneringen istället. Tror du laget har råd att slarva bort chanser mot Tyskland eller Brasilien för den saken skull? Men den gamla taktiken att alla passar Zlatan funkar självklart inte utan han hade blivit tvungen att vara en i laget.
Laget spelar bra och krigar men det behövs en spets där framme, hade varit skoj att se vad dom hade kunnat göra med Zlatan.
Senast redigerad av JagSerUfo 2018-06-19 kl. 00:13.
Citera
2018-06-19, 00:19
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Berätta gärna för mig vad någon spelare i landslaget har vunnit dom senaste åren?
Såg du dagens match, vi behöver en målgörare låt oss ta upp diskussionen igen lite senare i turneringen istället. Tror du laget har råd att slarva bort chanser mot Tyskland eller Brasilien för den saken skull? Men den gamla taktiken att alla passar Zlatan funkar självklart inte utan han hade blivit tvungen att vara en i laget.
Laget spelar bra och krigar men det behövs en spets där framme, hade varit skoj att se vad dom hade kunnat göra med Zlatan.

Ni zlatanister har haft ert roliga. Nu ska ordningen återställas.

Det komiska är hur zlatten bara pissar på SvFF, landslaget, Sverige och svenskarna. De jag talat med senaste veckorna är väldigt glada över att zlatten-perioden är över. Det typiska lågintelligenta att verka cool nu mot att helt förstöra sitt varumärke, world wide ... och han gör det helt på egen hand.
Citera
2018-06-19, 00:25
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:

Det komiska är hur zlatten bara pissar på SvFF, landslaget, Sverige och svenskarna. De jag talat med senaste veckorna är väldigt glada över att zlatten-perioden är över. Det typiska lågintelligenta att verka cool nu mot att helt förstöra sitt varumärke, world wide ... och han gör det helt på egen hand.
Jag är knappast någon zlatanist och gillar inte heller han stil och tycker att om han inte spelar borde han ta ett steg tillbaka och låta laget få uppmärksamheten. Med tanke på hans meriter så kunde han bjuda på det men vi saknar en målgörare så är det bara. Och Zlatan hade kanske kunnat fylla den platsen även om han börjar bli gammal. Och när vi möter bättre lag kan det behövas någon som kan vända en match och skapa farliga situationer.
Citera
2018-06-19, 00:36
Medlem
Citat:

Japp. Nästa steg jag ser fram emot är när varje person som kritiserar Zlatan inte längre känner sig tvungen att avlägga tribut med någon formulering om han är "den störste spelaren någonsin i svensk fotboll". Vilket till och med Olof Lundh gjorde i sin för övrigt brutala sågning.

Man behöver faktiskt inte säga den där frasen längre. Det finns inga bajsnödiga zlatanister i kulisserna längre som bara väntar på ett tillfälle att bli indignerade å Zlatans vägnar. Och även om det finns några kvar är det fritt fram att skratta åt dem nu. Tyrannen är död.
Citera
2018-06-19, 00:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jag är knappast någon zlatanist och gillar inte heller han stil och tycker att om han inte spelar borde han ta ett steg tillbaka och låta laget få uppmärksamheten. Med tanke på hans meriter så kunde han bjuda på det men vi saknar en målgörare så är det bara. Och Zlatan hade kanske kunnat fylla den platsen även om han börjar bli gammal. Och när vi möter bättre lag kan det behövas någon som kan vända en match och skapa farliga situationer.

Men i skarpt läge mot bättre motstånd i viktiga matcher gjorde han i princip aldrig det. Mot sämre lag öste han in mål mycket beroende på att allt skulle gå genom honom. I träningsmatcher mot Tyskland och England gjorde han massa mål, men vad betyder det. Träningsmatcher?

Ju fortare du inser att du blivit lika lurad som många andra desto bättre. Han har på ett försåtligt vis använts som en bricka i inrikespolitiska syften och han har haft en duktig agent som haussat upp hans värde, så ofta det bara gick. Ingen kan ta ifrån honom att han kan trixa med trasan, men som sagt resultaten i landslaget och CL är noll.
Citera
2018-06-19, 01:43
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Vi har ett flertal talanger.
Ingen i SvFF tar detta VM på allvar. Fanns inte ens en plan på att vi skulle vara med.
Jannes uppdrag var EM 2020. Det vi ser är ett lag i utveckling. Just nu bygger vi stommen o sedan ska talangerna som vann U-någonting EM byggas in.
En Zlatan skulle bara stoppa utvecklingen av framtiden. Han borde slutat när övriga Superswedes lade av.
Inte för att han var dålig utan för att övriga laget inte klarade att leverera det han behövde.
Därför blev vi ZvFF under Hamrén.
Sverige har aldrig haft stora stjärnor utan vi har haft ett lag. Låt oss bygga ett lag nu o glöm den där spelaren som inte ens kan dominera i USA.
Lite synd för honom att TV4 bryter hans tid med tramsig fotboll bara.
Citera
2018-06-19, 11:59
Medlem
Citat:

Tomas Brolin (VM-brons, EM-brons, Skyttekung i EM 1992, Uttagen i Världslaget (VM 1994), Cupvinnarcupen med Parma, UEFA-cupen med Parma, UEFA Supercup med Parma, 4 mål i Fotbolls-VM)

Henrik Larsson (VM-brons, CL-titel med Barcelona, Europeiska Guldskon, 5 mål i Fotbolls-VM)

Patrik Andersson (VM-brons, EM-brons, CL-titel med Bayern M.)

Jesper Blomqvist (VM-brons, CL-titel med Man United)

Detta innebär inte att jag rankar någon av dessa spelar högre än Z totalt sett, men det finns faktiskt svenska spelare som vunnit en del..
Senast redigerad av sportnorden12345 2018-06-19 kl. 12:19.
Citera
2018-06-19, 12:09
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Tomas Brolin (VM-brons, EM-brons, Skyttekung i EM 1992, Uttagen i Världslaget (VM 1994), Cupvinnarcupen med Parna, UEFA-cupen med Parma, 4 mål i Fotbolls-VM)

Henrik Larsson (VM-brons, CL-titel med Barcelona, Europeiska Guldskon, 5 mål i Fotbolls-VM)

Patrik Andersson (VM-brons, CL-titel med Bayern M.)

Jesper Blomqvist (VM-brons, CL-titel med Man United)

Detta innebär inte att jag rankar någon av dessa spelar högre än Z totalt sett, men det finns faktiskt svenska spelare som vunnit en del..

Jag menar någon aktiv spelare som är med i truppen nu. Självklart känner jag till dessa spelarna du radar upp och vet att dom vunnit mycket. Sedan har ju Zlatan vunnit ligan i Italien 1000000000 gånger och även spanska och franska ligan så han har ju en del titlar med på sitt bälte men champions league lyckades han aldrig fånga. Att han inte vunnit något med landslaget kan man inte klandra han för heller om du frågar mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in