Citat:
Ursprungligen postat av
Friherr
Det här hjälper honom att inse att han måste sluta. Han håller inte den här nivån längre. Han har haft en fantastisk karriär men kan inte längre hålla jämna steg med de yngre stjärnorna.
Dumheten som florerar i Zlatan-trådar världen över är makalös. För tre(!) matcher sedan var han bäst i ligan, nu är han sämst i ligan. Sen är han bäst i ligan igen, sen sämst igen. Bättre och bättre och sedan för gammal, sen bättre och bättre igen, sen för gammal igen. Jag minns inte vilka djur som saknar långtidsminne, men ni befolkar åtminstone Zlatans trådar världen över.
Sen var han riktigt, riktigt dålig igår, men det har inget med åldern att göra. Vi har sett precis detta med Zlatan förut, bara det att det var 6-7 är sedan sist (men ni kanske tänker att han var
för ung kring 27-28? Spännande....). Han hade rätt många säsonger i rad där han var bäst i världen under vintern och sedan gick in i väggen totalt under våren, det blev rent av ett signum. Ofta precis på sättet det hände i år: fullt ös nästan hela säsongen, sedan några veckors uppehåll för skada eller avstängning och pang in i väggen. Sedan dess hade han rätt många år i rad då han istället var en av världens mest stabila spelare över säsongerna, men det betyder inte att det vi ser i år är något nytt som kom med åldern.
De som inte lider av den där minnesdefekten och historierevisionen vet till och med att det här hände i Barcelona. Nej, han blev inte bänkad halva säsongen. Han blev avstängd, skadad många matcher, sedan bänkad de allra sista när Barcelona fungerade bra utan honom (Bojans enda bra period) och han inte var i fas vare sig fysiskt eller mentalt (på väg bort). Den som kan sin historia vet att detta var
efter seminifinalen mot Inter. Notera att semifinaler i CL verkligen är i slutet av säsongen (de börjar snart).
--------
Skadan drog upp vissa mindre roliga minnen till Brolins visserligen mycket hemskare skada jag såg när jag var liten. Det var ett tråkigt sätt att avsluta en karriär - hoppas Zlatan har mer tur.