2022-03-30, 02:34
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Jag köper det resonemanget. Men samtidigt har han på egen hand skjutit oss vidare till två EM-slutspel och oerhört nära ett VM-slutspel(Portugal playoff).

Med det spelarmaterialet vi har så kan man inte begära att vi ska vinna utslagningsmatcher i ett mästerskap. Det handlar inte om deltagarmentalitet eller ej. Vi har inte kvaliteten nog för att hota de stora.

Ett EM-slutspel(mot Danmark 15). Fast Sverige var ruttna i 14-15 kvalet och det är ingen högoddsare att ett playoff inte ens hade behövts om Zlatan inte varit med i laget. Ett andra EM-slutspel har han inte skjutit Sverige vidare till så där sviker nog ditt minne.

Sverige har vunnit en av sex utslagsmatcher på 2000-talet. Man har mött Senegal, Holland, Tyskland, Schweiz, England och Ukraina. Viker ner sig i jämna matcher mot Senegal, Holland och Ukraina. Zlatan ler som en skräckslagen schimpans och träffar därefter en bil på parkeringen bakom kortsidesläktaren i straffläggningen mot Holland. Anders Svensson, Ljungberg och Henke har "otur" mot Senegal, respektive Holland och träffar ramvirket. Och mot England gör man inte ens ett försök i en VM-kvartsfinal i den lättaste halvan av ett slutspelsträd nånsin. Det handlar om mentalitet. Det tvingades jag inse en gång för alla efter spelande walkovern mot England och där slutade jag att bry mig om landslaget.
Citera
2022-03-30, 03:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariskaprinsessan
Men samtidigt har han på egen hand skjutit oss vidare till två EM-slutspel

Nej, det har han inte gjort. Emil Forsberg var i princip lika delaktig i avancemanget mot Danmark exempelvis. Det är oerhört märkligt att ni zlatanister anser att fotboll är en lagsport endast när den överskattade ztornäzan spelar som en påse skit.
Citera
2022-03-30, 03:56
Medlem
Ser egentligen bara två tydliga problem med hans närvaro i landslaget:

1) han anklagade Janne å det grövsta innan. Sa väl han var feg, inkompetent, rasist mm

Svagt av Janne att svälja och förbise detta i min mening.

2) åldern. Nån gång måste man ändå inse att grabben är på fel sida sträcket om 40. Ge de yngre en chans nu. Han har haft sina 15 min i rampljuset. Elanga, Karlsson o Isak och nya talanger måste få chansen nu att ta plats.

Hans oförmåga att sätta punkt för karriären tror jag är ett stort dilemma för honom. Han har inte funnit något annat som han kan fokusera på eller excellera i. Det måste sätta grillor i huvudet. Han är inget direkt tränarämne eller någon spelaragent.
Citera
2022-03-30, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Ser egentligen bara två tydliga problem med hans närvaro i landslaget:

1) han anklagade Janne å det grövsta innan. Sa väl han var feg, inkompetent, rasist mm

Svagt av Janne att svälja och förbise detta i min mening.

2) åldern. Nån gång måste man ändå inse att grabben är på fel sida sträcket om 40. Ge de yngre en chans nu. Han har haft sina 15 min i rampljuset. Elanga, Karlsson o Isak och nya talanger måste få chansen nu att ta plats.

Hans oförmåga att sätta punkt för karriären tror jag är ett stort dilemma för honom. Han har inte funnit något annat som han kan fokusera på eller excellera i. Det måste sätta grillor i huvudet. Han är inget direkt tränarämne eller någon spelaragent.
Han borde bli ungdomstränare. Att han själv inte fattar det förstår jag mig inte på. Träna upp U18 killar som kan bli stora talanger. Många från trasiga bakgrunder som han själv. Han kommer att kunna se sig själv i dessa ungdomar. Dessutom bygga tekniska spelare + bygga upp deras mentala styrka.
Citera
2022-03-30, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Kommer vi att slippa denna överskattade ztornäza i landslaget nu månntro?

Inte enligt Janne A :

Citat:
Janne öppnar för Zlatan i en ledarroll i landslaget: "Vore korkad annars"

Nu öppnar Janne Andersson upp för att ge anfallsstjärnan en roll som ledare.
- Jag vore korkad om jag inte ville använda honom på något sätt, på planen eller utanför planen, säger han till Fotbollskanalen.

Janne ÄR korkad
Citera
2022-03-30, 13:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antidemokretin
Inte enligt Janne A :

Janne ÄR korkad

Ja, det är uppenbart vid det här laget.
Citera
2022-03-30, 13:57
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Han borde bli ungdomstränare. Att han själv inte fattar det förstår jag mig inte på. Träna upp U18 killar som kan bli stora talanger. Många från trasiga bakgrunder som han själv. Han kommer att kunna se sig själv i dessa ungdomar. Dessutom bygga tekniska spelare + bygga upp deras mentala styrka.

För att kunna bli ungdomstränare måste man kunna ge av sig själv på något sätt och låta andras behov gå före. Zlatan är inte kapabel till det. Han ser andra människor som instrument för att göda hans ego och bankkonto.

Den enda tränarroll han skulle kunna tänka sig är att vara någon slags Mourinho där han får sitta och kalla sig the special one och förhäva sig på andras bekostnad. Men han har tyvärr inte intelligensen till det. Han är en mental pygmé jämfört med de stora tränarna och kan aldrig nå de höjderna.
Citera
2022-03-30, 14:02
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Zlatans uppväxt var allt annat än trasig haha! Han har 0 gemensamt med dom är dessutom en överklass södersvenne nu.

Älskar varje gång ni nykomlingar när de är landslaget ska komma här med er globohomo åsikter om Zlatan ni läst i media.

Zlatans hela persona och ghettoattityd är bara en myt och på låtsas, finns ingen i detta landslag som varit så priviligerad och daltad med under uppväxten.

Försvinn
Senast redigerad av MartinDahlinsMamma 2022-03-30 kl. 14:08.
Citera
2022-03-30, 14:29
Medlem
MrSkargards avatar
Näzan har antytt att han kan tänka sig att lägga av först när han vunnit något med sin nuvarande klubb. Av det skälet hoppas jag att AC Milan vinner Serie A den här säsongen. Att ett lag vars anfallsalternativ består av Olivier Giroud och en skadebenägen latmask som är närmare 50 än 30 ligger 1:a i Serie A säger det mesta om den italienska ligan förresten.
Citera
2022-03-30, 15:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Zlatans uppväxt var allt annat än trasig haha! Han har 0 gemensamt med dom är dessutom en överklass södersvenne nu.

Älskar varje gång ni nykomlingar när de är landslaget ska komma här med er globohomo åsikter om Zlatan ni läst i media.

Zlatans hela persona och ghettoattityd är bara en myt och på låtsas, finns ingen i detta landslag som varit så priviligerad och daltad med under uppväxten.

Försvinn
Så morsan jobbade ej som städare och pappa hade inte ett risigt förhållande till alkohol? Lägg ut texten istället för att vara en Brandy, så att säga.
Citera
2022-03-30, 15:46
Medlem
MrSkargards avatar
Bajarna rycker ut för att försvara Zlatan-mytologin. Gulligt.
Citera
2022-03-30, 16:16
Medlem
Citat:

Instämmer. Kanske i ajax. Som van basten var. Dock tror jag han är för dålig rent administrativt för att ta hand om ett lag. Sen tror jag även han måste ha rampljuset. Sportchef kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in